[quote]
Det står i koranen=Sant. Är det så?
Naturligtvis är det väldigt enkelt för en allsmäktig gud att göra ett litet trick med månen, men det strider ju mot naturlagarna och, just det, sunt förnuft och logik.
Ok?
Trevligt.
Vi återvänder alla till samma ställe naturligtvis, till tillståndet utan tid.
Nejdå, vi delar bara samma förfader.
Nej det är inte normalt men naturligt.
Det finns alltså åsnor som horar?
Ja, dumhet är tacksamt att skämta om eller att driva med. religionen är jävligt fånig faktiskt om du ursäktar.
Ja, du sa det.
Vad är avskum egentligen? Jag har alltid undrat det.
Citat:
Kan du då kanske logiskt och på ett förnuftigt sätt förklara hur allah kunde dela månen i två delar och sätta ihop den igen? Eller behövs ingen förklaring på det? Det står i koranen=Sant. Är det så?
Naturligtvis är det väldigt enkelt för en allsmäktig gud att göra ett litet trick med månen, men det strider ju mot naturlagarna och, just det, sunt förnuft och logik.
Citat:
Så tråkigt för dig. Försök med att vara mer positiv och accepterande ett tag, utöka dina sociala verksamheter och lär dig samarbete och inkänningsförmåga.
Jag ser allting i ett negativt, kritiskt sätt och därför är jag en väldigt självständig människa, både till handling och till åsikter.
Citat:
Jag har alltid gjort en distinktion mellan judar/kristna och mellan er ateister.
Ok?
Citat:
Den enda skillnaden är alltså att dom inte tror på det du tror? Det är därför de är vilsna?
Jag har sett kristna och judar som folk som gått vilse i deras tro men som normala och sunda människor som man kan leva tillsammans med, interagera, diskutera.
Citat:
Och det finns säkert ett regelverk om hur man interagerar med buddhister, hinduer, naturfolk, shintoister m.fl.
Personer som man kan till och med vara intima med i Islam (du kan gifta dig med judiska och kristna kvinnor).
Citat:
Sen kommer ni ateister in i bilden som jordens rövhål. Jordens avskum är vad ni är.
Trevligt.
Citat:
Jag kan bara tala för mig själv men jag förkastar bara din gud. Och Jahve, om det nu inte är samma, det verkar finnas olika meningar om det. Jag förkastar monoteismen, om det gör mig till ateist så ok.
Perversa, sjuka människor, vilket inte är konstigt då ni förkastar Gud, vår Skapare till vilken vi alla kommer återvända.
Vi återvänder alla till samma ställe naturligtvis, till tillståndet utan tid.
Citat:
Ni ateister förespråkar att vi endast är apor,
Nejdå, vi delar bara samma förfader.
Citat:
att homosexualitet är normalt,
Nej det är inte normalt men naturligt.
Citat:
att hora runt som åsnor ska vara normen,
Det finns alltså åsnor som horar?
Citat:
Hyllas är väl att ta i. Men man behöver inte förbjuda det eller hur?
att saker som transsexualitet ska hyllas.
Citat:
Ni hånar Gud, Jesus, profeter, Bibeln och Koranen och troende i allmänhet
Ja, dumhet är tacksamt att skämta om eller att driva med. religionen är jävligt fånig faktiskt om du ursäktar.
Citat:
Mja...den inställningen tycker jag nog kommer från religiöst håll. Ni tror att ni vet allting, vi vet att vi inte vet allting, där är skillnaden. Verkligheten är inte huggen ii sten, om jag säger så.
samtidigt som ni är så arroganta gentemot andra i tron att ni har rätt i allting och är överlägsna alla som tycker annorlunda.
Citat:
Sex mellan samkönade. Stämmer det?
Dessutom är ni efterblivna idioter, som ni visar här när ni inte ens vet vad homosexualitet är för någonting.
Citat:
Ni ateister är helt enkelt jordens rövhål
Ja, du sa det.
Citat:
jordens avskum.
Vad är avskum egentligen? Jag har alltid undrat det.
Citat:
Du har dålig smak när det gäller berättelser.
Jag lyssnar hellre på en kristen missionär i flera månader än att lyssna en enda dag på er.
Senast redigerad av proconsul 2013-08-09 kl. 22:27.
Senast redigerad av proconsul 2013-08-09 kl. 22:27.