2013-08-05, 20:33
Medlem
Islampeaces avatar
Samhället går ju bakåt i vissa västländer och detta är så tydligt att man inte kan undgå detta. Norden i allmänhet och Sverige i synnerhet är de mest sekulariserade länderna/landet i världen. Detta är inte till nytta till varken medborgarena eller landet, förstår ni inte att ett sånt samhälle är dömt till att misslyckas. Det kanske inte sker över en natt men sannerligen kommer ett sånt samhälle successivt falla till avgrunden.

Man har accepterat homosexualitet samtidigt som man kriminaliserar mord, stöd, misshandel rån och andra brott.

Agalmatofil
Apotemnfil Dendrofil
Nasofil
Nekrofil
Pedofil
Siderodromofil
Taphefil Zoofil

Alla dessa betraktas som vämjeligt och förkastligt samtidigt som man accepterar homosexualitet helt godtyckligt. Föräldrar tar med sig sina små barn för att se på porriga halvnakna människor som hoppar, fulla som grisar och beter sig som djur. Det har blivit en accepterad folkfest. Gud vägleder aldrig ett folk som accepterar ondska.

Lot sa till sitt folk, "Ni begår en sådan avskyvärd handling; ingen i världen har gjort det förut! "Ni har sexuellt umgänge med männen i stället för med kvinnorna. Ni är verkligen syndande människor." Hans folk svarade med att säga, "Vräk dem från er stad. De är människor som vill vara rena."
[Koranen 7:80-82]

"Lot sa till sitt folk, "Hur kan ni göra något så avskyvärt, offentligt, fast ni kan se? "Ni ägnar er åt sexuellt umgänge med männen, av lusta, i stället för kvinnorna. Ni är verkligen okunniga människor." Den enda reaktionen från hans folk var att de sa, "Förvisa Lots' familj från vår stad; de tillhör människor som vill vara rena."
[Koranen 27:54-56]

"Låt det finnas en gemenskap ibland er som bjuder in till det som är bra, förespråkar rättfärdighet och förbjuder ondska. Dessa är vinnarna."
[Koranen 3:104]

Kroppen är skapad för att en man och kvinna ska leva tillsammans i enlighet med de regler som Gud har föreskrivit. En man och en man eller en kvinna och en kvinna kan inte fylla denna funktion. Vad det manliga könet beträffar är kroppen inte skapad för att stoppa saker i ändtarmen, ändtarmens ända uppgift är att avföring och slaggprodukter ska lämna kroppen. Tanklösa människor som har accepterat detta syndiga sätt att leva. Det finns väldigt få som av naturen är homo och dessa har hormonella obalans i kroppen och ska betraktas som sjuka till felet har rättats till. Resterande som utger sig för att vara homo är inte det i egentlig mening utan vill ''prova'' på nåt nytt eller vill få uppmärksamhet. Vi lever nämligen i ett samhälle där homosexuella får status.

Varför inte legalisera pedofili också?
Citera
2013-08-05, 20:40
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace

Man har accepterat homosexualitet samtidigt som man kriminaliserar mord, stöd, misshandel rån och andra brott.
Varför inte legalisera pedofili också?
Bibeln är full av oklarheter beträffande homosexualitet, bl a pga de olika tolkningar som kan göras
Vad Lot sa bryr jag mig inte. Det går inte att läsa Bibeln på detta sätt.
Anledningen till att man inte kriminaliserar det är att det inte finns något offer. Enkelt, inte sant?
Citera
Medlem
Dude30zs avatar
För mycket pengar att gå miste om.
Citera
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Vi lever inte i ett muslimskt samhälle dock, att du som muslim vill legalisera pedofili är det ingen som är förvånad över.
Citera
2013-08-05, 20:44
Medlem
Ja vi lever i en demokrati, något som både du och dina trosfänder verkar ogilla. Så i stället för att tvingas lyssna på detta konstant förbannade jävla gnäll från dig och andra muslimer, varför inte göra oss alla en rejäl tjänst och flytta? Du kommer ju bevisligen aldrig trivas här och en majoritet av svenskarna verkar sträva efter ett sekulärt och jämställt samhälle, något som du och andra muslimer uppenbarligen inte är intresserade av, så snälla IP, flytta! Du vill inte bo här och vi vill inte ha dig här!
Citera
2013-08-05, 20:45
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Bibeln är full av oklarheter beträffande homosexualitet, bl a pga de olika tolkningar som kan göras
Vad Lot sa bryr jag mig inte. Det går inte att läsa Bibeln på detta sätt.
Anledningen till att man inte kriminaliserar det är att det inte finns något offer. Enkelt, inte sant?

Hur kan du säga att man inte skadar någon? Individen skadar sig själv och sin partner fysiskt och psykiskt. Ändtarmen tar skada, Könssjukdomar förekommer oftare bland homosexuella, pedofili förekommer oftare bland homosexuella, självmord förekommer oftare bland homosexuella, sprutnarkomaner och andra droger förekommer oftare bland homosexuella och många många andra negativa effekter. Om du är kristen och tycker att det inte är en synd med homosexualitet har du hjärntvättats av ateisterna och samhället, läs bibeln ännu en gång om det är Gud du vill dyrka.

Det står nämligen klart och entydigt i Tora, Bibel, och Koran om homosexualitet.
Citera
2013-08-05, 20:46
Medlem
JacquesCartiers avatar
Citat:
Jajamen, det stämmer. Detta beror på att vi idag inte baserar vår lagstiftning på någon religiös skrift. Homosexualitet är offerlöst. Mord, stöld, misshandel, rån och "andra brott" är det icke. Enkelt.
Citera
2013-08-05, 20:48
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Vi lever inte i ett muslimskt samhälle dock, att du som muslim vill legalisera pedofili är det ingen som är förvånad över.

Jag ser att du inte förstod frågeställningen. Det var ett sätt att få läsaren till reflektion och inget att göra med att legalisera pedofili. Träna på läsförståelsen.
Citera
2013-08-05, 20:50
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Ja vi lever i en demokrati, något som både du och dina trosfänder verkar ogilla. Så i stället för att tvingas lyssna på detta konstant förbannade jävla gnäll från dig och andra muslimer, varför inte göra oss alla en rejäl tjänst och flytta? Du kommer ju bevisligen aldrig trivas här och en majoritet av svenskarna verkar sträva efter ett sekulärt och jämställt samhälle, något som du och andra muslimer uppenbarligen inte är intresserade av, så snälla IP, flytta! Du vill inte bo här och vi vill inte ha dig här!

Vi lever i en demokrati men jag får inte uttrycka mig för att jag är muslim utan endast på grund av mina åsikter och min tro ska jag antingen flytta härifrån trots att jag har bott här längre än va jag har bott någon annanstans, men jag ska antingen flytta eller kväsa mina åsikter. Det är ditt demokratiska budskap till mig. Förträffligt du!
Citera
2013-08-05, 20:50
Medlem
svensvenglenns avatar
att snacka om pedofili är väl lite att kasta sten i glashus om man är muslim eftersom muhammed själva var pedofil....

i sverige stiftar vi inte lagar utifrån vad som står i gamla sagoböcker till skillnad från i ökenländer. homosexualitet är lagligt av den enkla anledningen att det innefattar 2 vuxna individer som själva bestämmer över sitt eget liv och som inte skadar någon eller gör något mot någons vilja.
(av samma anledning är pedofili INTE lagligt, till skillnad från i ökenländer där man gifter sig med barn.)

så enkelt är det.... om det inte passar så stick
Senast redigerad av svensvenglenn 2013-08-05 kl. 20:55.
Citera
2013-08-05, 20:59
Medlem
Thundermans avatar
Denna tråden bekräftar det jag skrivit tidigare.

Sverige som samhälle befinner sig i krig med Gud. I krig med alla moraliska regler och normer.

Ingen normal människa kan acceptera homosexualitet, så är det bara. Dem som gör det är psykiskt sjuka personer.
Citera
2013-08-05, 21:00
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Homolover

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed?cmd=Retrieve&dopt=AbstractPlus&list_uids=87 72014

J Abnorm Psychol. 1996 Aug;105(3):440-5.
Is homophobia associated with homosexual arousal?
Adams HE, Wright LW Jr, Lohr BA.
Source

Department of Psychology, University of Georgia, Athens 30602-3013, USA.
Abstract

The authors investigated the role of homosexual arousal in exclusively heterosexual men who admitted negative affect toward homosexual individuals. Participants consisted of a group of homophobic men (n = 35) and a group of nonhomophobic men (n = 29); they were assigned to groups on the basis of their scores on the Index of Homophobia (W. W. Hudson & W. A. Ricketts, 1980). The men were exposed to sexually explicit erotic stimuli consisting of heterosexual, male homosexual, and lesbian videotapes, and changes in penile circumference were monitored. They also completed an Aggression Questionnaire (A. H. Buss & M. Perry, 1992). Both groups exhibited increases in penile circumference to the heterosexual and female homosexual videos. Only the homophobic men showed an increase in penile erection to male homosexual stimuli. The groups did not differ in aggression. Homophobia is apparently associated with homosexual arousal that the homophobic individual is either unaware of or denies.
PMID: 8772014 [PubMed - indexed for MEDLINE]
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in