2013-08-06, 13:37
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanninglrbs
Så tillvida att homosexualitet är genetiskt, självklart. Men menar du att homosexualitet är genetiskt/statiskt, då menar du kanske även att folks föds till att vilja knulla bäbisar och träd.
Edit: Det skulle även betyda att man lever i ett fängelse, där fri vilja inte existerar, eller?

Jag tror att det handlar om genetiska variationer som kan ge mer eller mindre hetero/homsexuella tendenser. Fri vilja? Tja, VÄLJER du vad/vem du blir attraherad av eller rör det sig om en blandning av genetik/miljö samt tidigare erfarenheter.

Sammanfattningsvis tror jag att förklaringen till olika sexuella preferenser ligger i ett komplext samspel och att vi nog aldrig kommer att kunna peka på ett "så här ÄR det".

För mig spelar det ingen roll, heller. Vad två vuxna människor gör i samtycke är för mig fullständigt irrelevant.
Citera
2013-08-06, 13:38
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valiumpillret
men vad skulle fördelar med homosexualitet behövas?

Det finns ingen anledning alls att göra reklam för bögar, då det är bevisat att det är ett handikapp. Helt plötsligt så är man ett ärkesvin, bara för att man pekar ut det uppenbara.

Citat:
Alltså så kan de nuvarande trodda vara fel.

Jag längtar tillS den dagen, då någon säger att heterosexualitet är fel. Vi ska istället bara ha sex inom vårt egna kön.

Citat:
Slutsats: ganska osäkert av er att här drista vilka evolutionära anledningar bögar existerar.

Vad spelar det för roll? Det argumentet kan du använda på pedofiler och nekrofiler med.

Citat:
2. Shit happens, människor har sex med dockor och tänder på fötter. Saker bara är och bögar bara finns. it's my take on it..

Bra. Då kan vi alltså göra nekrofili lagligt då? Jag skadar ingen genom att ha sex med ett lik.
Citera
2013-08-06, 13:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MannenBakomDig
Jag förstår inte fördelarna med homosexualitet överhuvudtaget.
Det finns varken för- eller nackdelar med homosexet i sig, dock vore det ett steg mot ett mindre mänskligt samhälle att förbjuda böjelsen, alltså är det en fördel för samhället att acceptera homosex fullt ut.
Citera
2013-08-06, 13:41
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursäkta? schitzohetero vad har du hittat på för ord här?

Sjukdomen innebär att man ser syner och hör röster, får psykoser där man tappar verklighetsuppfattningen.

Om du menar personligshetsstörning så säg det, blanda inte in ett ord gällande en sjukdom som inte passar in på ditt exempel på grund av din okunnighet, tack.

Läs igen.

Mitt inlägg speglar ordagrannt det inlägg jag replikerar på. Jag har bara bytt ut "homo" mot "hetero". Det fanns en poäng med det, som säkert inte undgår dig om du tänker efter.

Eftersom jag varken försvarar tankegångarna eller ordvalet har jag egentligen inte så mycket mer att säga dig.
Citera
2013-08-06, 13:45
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
då det är bevisat att det är ett handikapp.

Vad är beviset?
Citera
2013-08-06, 13:46
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Det finns ingen anledning alls att göra reklam för bögar, då det är bevisat att det är ett handikapp.

Nix, det är inte 'bevisat'.

Citat:
Helt plötsligt så är man ett ärkesvin, bara för att man pekar ut det uppenbara.

Snarare intellektuelt ohederlig eller bara dum.

Citat:
Jag längtar tillS den dagen, då någon säger att heterosexualitet är fel. Vi ska istället bara ha sex inom vårt egna kön.

Det är osannolikt att den dagen kommer.

Citat:
Då kan vi alltså göra nekrofili lagligt då? Jag skadar ingen genom att ha sex med ett lik.

FÖRSTÅR du verkligen inte vad en falsk analogi är? Och nej du skadar ingen om en person före sin död accepterar senare nekrofili.
Citera
2013-08-06, 13:55
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LubbeTjoffmopf
Det finns varken för- eller nackdelar med homosexet i sig, dock vore det ett steg mot ett mindre mänskligt samhälle att förbjuda böjelsen, alltså är det en fördel för samhället att acceptera homosex fullt ut.

Klart att det är en nackdel att inte kunna bli pappa eller mamma på ett naturligt sätt. Det klart att det kan vara tillåtet, så länge det inte går överstyr. Vilket jag tycker att det har gjort. Homosexualitet kommer alltid att stå under heterosexualitet. Utan heterosexuella så dör mänskligheten.

Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Vad är beviset?

Det är bevisat att dom mår sämre i livet än andra grupper i samhället. Dom kan heller inte få barn på ett naturligt sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Nix, det är inte 'bevisat'.

Psykisk ohälsa är relaterat till homosexualitet.

Citat:
Snarare intellektuelt ohederlig eller bara dum.

För ett tredje alternativ existerar ju inte.

Citat:
Det är osannolikt att den dagen kommer.

Självklart. Naturligt urval är vad som gäller.

Citat:
FÖRSTÅR du verkligen inte vad en falsk analogi är? Och nej du skadar ingen om en person före sin död accepterar senare nekrofili.

Tydligen inte.

Varför måste personen acceptera det? Personen är ju död.
Citera
2013-08-06, 13:55
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:
1) Det är väl ingen som vet lite om politisk filosofi, som tror att detta är demokrati.

2) Dom är nära associerade.

1) Problemet är väl snarare att de allra flesta tolkar demokrati just som jag skrev.
Det är inte konstigt, det är så beslut fattas i samhället, i Riksdagen och på arbetsplatser.
Varje dag, ideligen. Att vidga demokratibegreppet till att varje enskild individ får som den vill,
det är en fascinerande tanke, men hur skulle det gå till rent praktiskt?

En annan aspekt är ju att besluten på politisk nivå fattas av förtroendevalda. Men det är väldigt sällan folkomröstningar i olika frågor. Om man hade haft det ständigt hade vi mer liknat något som kan betraktas som verklig demokrati.

2) Inte alls. För i så fall lever vi verkligen inte i en demokrati som det är nu.
Citera
2013-08-06, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Varför acceptera homosexualitet men inte mord, stöld och misshandel?
För att mord, stöld och misshandel skadar andra människor, medan homosexualitet inte gör det.

Vad som är omoraliskt beror på om det skadar någon eller inte.
Senast redigerad av elsydeon 2013-08-06 kl. 14:04.
Citera
2013-08-06, 14:00
Bannlyst
Citat:
Klart att det är en nackdel att inte kunna bli pappa eller mamma på ett naturligt sätt. Det klart att det kan vara tillåtet, så länge det inte går överstyr. Vilket jag tycker att det har gjort. Homosexualitet kommer alltid att stå under heterosexualitet. Utan heterosexuella så dör mänskligheten.
Jag antar att heterosexualiteten är viktigare för mänskligheten/samhället än homosex, men det betyder ju inte att det sistnämnda är ett problem på nåt sätt.
Citera
2013-08-06, 14:15
Medlem
crocotars avatar
Anser mer att vi i väst går framåt i tiden när vi slutar skapa ett samhälle efter Guds vilja, inte bakåt som du skriver.
Sen att du drar paralleller mellan homosexualitet och mord/rån/våldtäkt har jag inte ens någon kommentar på.
Citera
2013-08-06, 14:15
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Det håller jag med dig om.

Så hur kan det då vara dåraktigt att påstå nåt annat än "människan är skapad att leva som man och kvinna"

Citat:
Jaha? Down Syndrom är också medfött. Det betyder inte att det är något bra.

Vad har det med saken att göra??? DU höll med om "människan är skapad att leva som man och kvinna". Eftersom det bevisligen finns folk som föds som homosexuella så är det påståendet uppenbarligen fel. Alla ÄR INTE hetero. För övrigt så minns jag inte när jag sa homosexualitet var bra? Vill minnas att jag inte lagt någon värdering kring det åt varken ena eller andra hållet (varför skulle jag?).

Du glömde förresten bort min tredje invändning. Påståendet att gud gett oss lagar är inte validerat.

Citat:
Jag går efter det naturliga urvalet.

Du vet om att även djur har analsex, va?

Citat:
1. Pride festivaler.

På vilket sätt är en parad en uppmuntran? Om kommunen tillåter en nazi-marsch, uppmuntrar de till nazism då?

Citat:
2. Man snackar om homosexuella som om det vore lika bra som heterosexuella.

På vilket sätt är det en uppmuntran? Det är ju bara att låta bli att diskriminera.

Citat:
3. Man låter homosexuella adoptera barn

Jaha? Och? Finns inget som tyder på att de är sämre föräldrar.

Citat:
4. Homosexuella för utrymme i tv.

Och det är uppmuntran? Att man inte låtsas om som de inte fanns?

Citat:
Mode, bloggar och andra medier.

Det kallas YTTRANDEFRIHET, din lilla fascist.

Citat:
För det är inte naturligt.

För helvete. Naturen är FULL av homosexualitet! Vad är mer naturligt än naturen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in