2013-08-09, 22:23
Medlem
proconsuls avatar
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderman
Alltså...

Jag är en man av förnuft. Av logiskt tänkande, av kritiskt tänkande.
Kan du då kanske logiskt och på ett förnuftigt sätt förklara hur allah kunde dela månen i två delar och sätta ihop den igen? Eller behövs ingen förklaring på det?
Det står i koranen=Sant. Är det så?
Naturligtvis är det väldigt enkelt för en allsmäktig gud att göra ett litet trick med månen, men det strider ju mot naturlagarna och, just det, sunt förnuft och logik.
Citat:
Jag ser allting i ett negativt, kritiskt sätt och därför är jag en väldigt självständig människa, både till handling och till åsikter.
Så tråkigt för dig. Försök med att vara mer positiv och accepterande ett tag, utöka dina sociala verksamheter och lär dig samarbete och inkänningsförmåga.
Citat:
Jag har alltid gjort en distinktion mellan judar/kristna och mellan er ateister.

Ok?
Citat:
Jag har sett kristna och judar som folk som gått vilse i deras tro men som normala och sunda människor som man kan leva tillsammans med, interagera, diskutera.
Den enda skillnaden är alltså att dom inte tror på det du tror? Det är därför de är vilsna?
Citat:
Personer som man kan till och med vara intima med i Islam (du kan gifta dig med judiska och kristna kvinnor).
Och det finns säkert ett regelverk om hur man interagerar med buddhister, hinduer, naturfolk, shintoister m.fl.
Citat:
Sen kommer ni ateister in i bilden som jordens rövhål. Jordens avskum är vad ni är.

Trevligt.
Citat:
Perversa, sjuka människor, vilket inte är konstigt då ni förkastar Gud, vår Skapare till vilken vi alla kommer återvända.
Jag kan bara tala för mig själv men jag förkastar bara din gud. Och Jahve, om det nu inte är samma, det verkar finnas olika meningar om det. Jag förkastar monoteismen, om det gör mig till ateist så ok.
Vi återvänder alla till samma ställe naturligtvis, till tillståndet utan tid.
Citat:
Ni ateister förespråkar att vi endast är apor,

Nejdå, vi delar bara samma förfader.
Citat:
att homosexualitet är normalt,

Nej det är inte normalt men naturligt.
Citat:
att hora runt som åsnor ska vara normen,

Det finns alltså åsnor som horar?
Citat:
att saker som transsexualitet ska hyllas.
Hyllas är väl att ta i. Men man behöver inte förbjuda det eller hur?
Citat:
Ni hånar Gud, Jesus, profeter, Bibeln och Koranen och troende i allmänhet

Ja, dumhet är tacksamt att skämta om eller att driva med. religionen är jävligt fånig faktiskt om du ursäktar.
Citat:
samtidigt som ni är så arroganta gentemot andra i tron att ni har rätt i allting och är överlägsna alla som tycker annorlunda.
Mja...den inställningen tycker jag nog kommer från religiöst håll. Ni tror att ni vet allting, vi vet att vi inte vet allting, där är skillnaden. Verkligheten är inte huggen ii sten, om jag säger så.
Citat:
Dessutom är ni efterblivna idioter, som ni visar här när ni inte ens vet vad homosexualitet är för någonting.
Sex mellan samkönade. Stämmer det?
Citat:
Ni ateister är helt enkelt jordens rövhål

Ja, du sa det.
Citat:
jordens avskum.

Vad är avskum egentligen? Jag har alltid undrat det.
Citat:
Jag lyssnar hellre på en kristen missionär i flera månader än att lyssna en enda dag på er.
Du har dålig smak när det gäller berättelser.
Senast redigerad av proconsul 2013-08-09 kl. 22:27.
Citera
2013-08-09, 22:27
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Vad är problemet?

Är du man och har sex med en annan man begår du homosexualitet.

Och denna handlingen är strikt förbjuden i Bibeln och straffas med döden.

Problemet är din okunskap om bibeln. Eller snarare ovilja att läsa den och istället lyssna till proffstyckare från det egna facket. Vi kan med all största tydlighet inse att du är okunnig om bibeln. Även om historien. Vilket gör det lättare att se dina retoriska missfoster som du ständigt är stolt över. Vem tusen är gör det utan att bli generad?

Bibeln talar bevisligen inte om kärlek mellan män. Fenomenet har dock funnits sedan vi som art blev till. Därför bör de som skrev ned berättelserna tala om detta i skrifterna. Så har inte gjorts. Troligtvis inte för att det inte var ett problem ... förrän mer än 2000 år senare när underlivsfrågor har blivit allt för en troende sekteristisk minoritet.
Citera
2013-08-09, 22:28
Medlem
brotucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varangian
Om du tror att det finns ett syfte med evolutionen har du missuppfattat. Homosexualitet bland andra djur är sannolikt lika vanligt som bland människor. Vi är inte speciella på det området.
det finns verkligen syften med människan på jorden, vi är här för att utvecklas. Ok det finns homodjur..och?...
Citera
2013-08-09, 22:34
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brotuck
det finns verkligen syften med människan på jorden, vi är här för att utvecklas.

Säger vem/vad?

Citat:
Ok det finns homodjur..och?...

Det betyder givetvis att det inte handlar om något mänskligt "onaturligt" påfund. Som en del efterblivna muslimer påstår.
Citera
2013-08-09, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Varför inte legalisera pedofili också?
Du menar: varför inte bli muslim?

Nej tack, barngifte är inte riktigt min grej.
Citera
2013-08-09, 22:38
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Alltså jag vet inte vad din definition av homosexualitet är. Definitionen av en homosexualitet är att en man har sex med en annan man. Detta är homosexualitet. Inget annat. Andra handlingar mellan män kan vara omoraliska men när man talar om homosexualitet så talar om om en man som har sex med en annan man.
Gick du inte i skolan?
Mamma hemskolade dig?

Homosexualitet är när man enbart känner en sexuell attraktion för personer av samma kön.
Kan vara både kvinnor och män, och den kan mycket väl vara rent platonisk.
Kanske dags att börja öppna en bok nu?
Citera
2013-08-09, 22:38
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Att "veta nått" kan betyda så mycket mer än vad gemene man tror. Naturvetenskapen anser ungefär att "veta" säger man först då man efter en serie experiment i ett labb kommer fram tillsamma resultat. Jag anser att man kan "veta" mycket om livet utan att först fått en serie materiella " bevis". T.ex. så "vet" de flesta att de älskar sin fru eller sina barn och man kräver inga labbtester av hjärnsignalerna innan man säger att man älskar henne. Man vet för att känslan är så övervtygande att man har rätt. Det finns ingen absolut sanning, men ändå tillräckligt för att man kan säga att man "vet något".

Jag säger att jag "vet "att homosex inte var tanken för människorna (Det är en rent filosofisk fråga angående en sexuallitet - inte om människorna med den sexualiteteten, fatta skillnaden). Jag säger så för mitt förnuft och förstånd begriper att så är fallet - finns inget syfte med homosexuallitet för människans utveckling. Sen att det finns människor som känner dragning till homosex är en helt annan sak.

Veteskapen är inte som du påstår. Belägg saknas av tradition och hävd. Vilket är väntat. Att tro rätt betyder allt för dig. Inget annat. Därför är din redogörelse av vetenskap opassande för ditt sätt att förhålla sig till livet. Lämna sådant till andra och tala enbart om vad du tycker. Bra så.

Homosex är ingen filosofisk fråga då sex mellan heterosexuella män var ymnigt förekommande och är det än i dag i samhällen där lagar inte fungerar. Särskilt bland muslimska sådana.
Citera
2013-08-09, 22:41
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Kan du nämna en specifik synd i Gamla Testamentet där du tror jag INTE håller med i att det ska vara synd? Vad jag hört är att du skrev synder såsom olydnad mot föräldrar, idoldyrkan, att arbeta på Sabbaten och så vidare.
Bära kläder av olika matrial.
Citera
2013-08-09, 22:47
Medlem
loungepuppys avatar
Citat:
Exakt. En krigsförklaring mot Gud.

Eftersom Gud skapade man och kvinna. Av enkla anledningar att dem ska leva tillsammans.

Homosexualitet är kriminellt i muslimska länder, med all rätt. Och kriminella har inga rättigheter såklart.

Om en kvinna är mogen för sex vid 10 års ålder är det inget fel om hon självmant vill gifta sig. Kvinnor har sex även i Sverige vid 10 års ålder.

Kan du nämna en specifik synd i Gamla Testamentet där du tror jag INTE håller med i att det ska vara synd? Vad jag hört är att du skrev synder såsom olydnad mot föräldrar, idoldyrkan, att arbeta på Sabbaten och så vidare.

Olydnad mot föräldrar är stor synd i Islam också, precis som idoldyrkan. Vad gäller Sabbaten tror vi muslimer på att dem lagar som gällde då inte gäller längre efter att Koranen uppenbarades. Vi tror att alla profeter tidigare sändes till deras eget folk (Moses till judarna till exempel, Abraham till Babylonierna och så vidare) medan Muhammed sändes till hela mänskligheten. Således förnekar vi inte att det fanns lagar som förbjöd arbete på Sabbaten och anledningen är för att Gud uppenbarar lagar och förbud för uppenbara anledningar. I vissa fall är saker direkt skadliga såsom alkohol och sex utanför äktenskap, och i vissa fall är det ett test på huruvida folk kommer dyrka Gud och lyda Hans lagar. Genom förbud kan man se vilka det är som verkligen följer Guds lagar och dem som väljer att visa olydnad mot Gud.
Så den tonåring som säger åt sin pappa att dra åt helvete ska straffas? Avser du fängelse eller dödstraff?
Min fru hade idag på sig en klänning i syntet och en kofta i bomull. Dagsböter eller fängelse?
En bonde i trakten har tydligen en gång slaktat både en ko och samma kos kalv på samma dag, utan att det var för djuroffer. Ska han piskas eller bara uteslutas ut församlingen.

I staden där jag bor finns det hinduer som alltså dyrkar falska gudar. Enligt Leviticus ska de dödas och hela staden jämnas med marken. Vad ska vi göra med de ca 3 miljonerna kristna och muslimer som då blir hemlösa?`

Så enligt din version av gud så är det ok att sätta på en 10-åring men inte att hångla med en vuxen person av samma kön.

Eftersom du antingen är ett troll (ihärdigt sådant) eller en begåvningshandikappad fanatiker så har jag inget mer att säga dig.
Citera
2013-08-09, 22:49
Medlem
Theomanias avatar
Citat:
Samma med homosexualitet. Du är inte homosexuell förrän du begår homosexualitet vilket vi har klara definitioner på. Det är så enkelt.

Med samma logik så är alla oskulder asexuella menar du?

Och nej, det är inte ens definitionen av homosexualitet. Man är homosexuell om man tänder på människor av samma kön och många homosexuella (Därav ett antal bekanta) visstva om att de är homosexuella innan sin sexdebut, precis som att jag runkade till "vanlig porr" - Och därav förstod att jag var heterosexuell - innan jag fått ligga. Homosexualitet är ingen handling, det är en sexuell läggning.

Och för att svara på ämnet: För att jag inte drabbas av det. Om nu Gud, förutsatt att han mot all förmodan finns, ogillar homosexualitet och ser det som syndigt så kommer de få sitt straff i vilket fall som helst. Låt de ha lite kul först, de kommer ändå plågas i en evighet.
Senast redigerad av Theomania 2013-08-09 kl. 22:53.
Citera
2013-08-09, 22:51
Medlem
Enligt Bibeln är det okej med incest för att behålla blodslinjen inom en viss judisk familj men inte annars. Sug på den du.

Själv blir jag förbannad om grannen snor mina trasmattor men inte om han pökar en annan man. Tror Gud tänker typ likadant.
Citera
2013-08-09, 23:00
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleRedCap
De äldsta källorna jag känner till är de hebreiska skrifter som utgör grunden för det vi kan läsa i Bibelns Gamla Testamente där nämns bland annat Sheol som är de dödad plats. Läs mer i länken nedan.

http://www.alltombibeln.se/bibelfragan/helvetet.htm

Din teori om att allting skapats parvis köper jag inte. Mörker är till exempel inte motsatsen till ljus utan i stället avsaknaden av ljus (som egentligen i sin tur är partiklar (fotoner) eller vågrörelser). På samma sätt finns det inget fenomen som kyla utan kyla är helt enkelt avsaknaden av värme som i sig är ett mått på rörelse hos partiklar.

Jag vill ställa en motfråga till dig: Vad är motsatsen till fenomenet som vi kallar tid?

Jag köper inte heller ditt resonemang om att det finns ett brinnande helvete som motpol till Paradiset.
Varför skulle Gud skapa ett brinnande inferno där Djävulen styr och där människor pinas i evighet? Är det inte straff nog att aldrig komma till Himlen (Paradiset)?

Motsatsen till att hamna i Paradiset skulle kunna vara att hamna som aska på den gamla kultplatsen/soptippen Gehenna (som alltså inte är platsen för ett evigt brinnande helvete) utanför Jerusalem som nämns i de äldsta skrifterna.
Att bli liggande där i evighet som aska utan hopp, utan framtid, utan tankar och utan känslor är inte detta en tillräcklig motpol till att hamna i Paradiset.

Tack för verserna ur Koranen det var intressant läsning och nytt för mig.

Ja visst är det så, kyla och mörker existerar inte utan är bara en minskning av värme respektive ljus. Jag håller med dig till hundra 100% där men mörkret blir ändå en motsats till ljuset fast väldigt abstrakt men ändå det är fortfarande en motsats. Vissa hävdar att ondska egentligen inte existerar utan att även ondskan är en minskning av godhet precis som kyla är minskning av värme. Men huruvida ondska existerar eller inte är en filosofisk fråga och går att diskutera men det som vi människor med säkerhet vet är att ondska uppstår när godhet tas bort eller minskar. Att jag gav dig alla ting parvis var för att få dig att reflektera lite. Vem har lovat dig att helvetet inte existerar?

Vad händer med alla de som förnekar Gud tror du? Vad händer med alla mördare, rånare, de som sprider sedefördärv på jorden och syndar på alla möjliga sätt och de som begår den största synden som förnekar Gud. Vad händer med dessa? Slutar dessa bara att existera efter döden? Kommer även dessa i paradiset? Visst inte! Det skulle inte vara rättvist om en mördare fick samma lön som en rättfärdig människa. En troende samma lön som en förnekare. Och koranen försäkrar oss om detta:

"Säg: 'Även om du [människa] lockas av det onda på grund av dess rikliga förekomst, kan det inte ställas sida vid sida med det goda. Frukta därför Gud, ni som har förstånd; kanske skall det gå er väl i händer.'" (den heliga Koranen 5:100)

"Säg: 'Kan den blinde jämställas med den seende? Kan djupt mörker jämställas med ljus?'" (den heliga Koranen 13:16)

"Eller [skulle förnekaren kunna jämställas med] den som under nattlig vaka tillber sin Herre, med pannan ödmjukt tryckt mot marken eller stående upprätt, som har det eviga livet för ögonen och hoppas på sin Herres nåd? Säg: 'Kan de som vet likställas med de som inte vet? Men bara de som har förstånd tänker igenom [dessa frågor].'" (den heliga Koranen 39:9)

"Och den blinde kan inte jämställas med den seende, liksom den som tror och lever rättskaffens och den som begår orätt inte [kan jämställas]. Det är inte mycket ni ägnar eftertanke åt." (den heliga Koranen 40:58)

De som har Elden till arvedel kan inte jämföras med dem som ärver paradiset; paradisets arvtagare är de som har vunnit den stora segern." (den heliga Koranen 59:20) (hör detta på arabiska när den reciterar och du kan omöjligen hålla tillbaka tårarna när du väl lärt dig de arabiska orden som är laddade med känslor, betoning och sanningen, nåt som minskar eller försvinner vid översättningar) http://www.youtube.com/watch?v=WCEVSeD9vpI

”Om vi hade uppenbarat denna Koran för ett berg, så skulle du helt säkert ha sett det ödmjukt spricka sönder utav fruktan för Gud”

[Sura Al-Hashr 59:21]

Du ska veta att du har i mina ögon betydligt högre rang än alla ateister tillsammans endast för att du sätter din lit till den vise. Att du tror på Gud innebär också att du vill vara god, att du inte vill sprida sedefördärv, att du vill göra gott. Men förnekelsen leder alltid till ondska och fördärv. Men om du är sann troende säger du inte om Gud det du inte har någon aning om. Gud förlåter mycken synd men använd förståndet och tänk över detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in