2013-08-09, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razzle
Polisen

Ok har inte sett ordet säck i tidningarna , kan ha missat det !
Citera
2013-08-09, 20:49
Medlem
Spelectras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatrick
Tanken har inte slagit er att pojkvännen också är mördad och att gärningsman/männen har stulit telefonerna och försökt vilseleda anhöriga så långt som möjligt?

Jag tänkte just skriva samma sak, jag menar det spånas ju alla möjliga olika sätt och möjligheter
så därför tycker jag även att denna teori borde kollas upp! Kanske ett svartsjukt ex eller någon som
SN kanske lurat på pengar eller liknande och ville hämnas.. man vet aldrig
Citera
2013-08-09, 20:50
Medlem
Men varför envisas pressen med att kalla S för "vän"?? Hade det varit ett heteropar hade man väl benämnt honom pojkvän/make/man? Eller? Nån som kan förklara detta hysch-hysch?
Citera
2013-08-09, 20:52
Medlem
Mro1229:
Tänk dig för lite nu! Har själv varit yrkessam inom din myndighet och det du just nu är på väg att göra är inte ok. För din skull, menar jag.

För övrigt så kommer ändå domen bli en allmän handling sp fort den vunnit laga kraft..
Citera
2013-08-09, 20:54
Medlem
Upthepalaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spelectra
Jag tänkte just skriva samma sak, jag menar det spånas ju alla möjliga olika sätt och möjligheter
så därför tycker jag även att denna teori borde kollas upp! Kanske ett svartsjukt ex eller någon som
SN kanske lurat på pengar eller liknande och ville hämnas.. man vet aldrig

Det är SN som är gripen. En 37-årig man.
Citera
2013-08-09, 20:56
Medlem
Mro1229:
Missförstå mig rätt; du har en god andemening, men att lämna ut uppgifter om en gäldenär och dess skuldsituation kan komma att ge dig problem. Och det vet du!

Jobbar du på karlstadskontoret? Känner många där.
Citera
2013-08-09, 20:58
Medlem
Greger65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Hmm förklara för en gammal man vad är det nu Ni talar om ? Hejaregatan flera offer eller?

Var bara någon som skrev att gubben ev försvunnit från ett LSS-hem...nu var det ju inte tydligen så..men om det hade varit så och SN hade jobbat där så hade det verkligen varit ett sammanträffande!
Jag bor inte kvar i den "stan" sedan länge...flyttade från Hejaregatan till annan ort :-) thank you lord!
Det enda jag vet är att det är bostadsrätter i området och väldigt lugnt..Eller var iallafall..
Citera
2013-08-09, 20:59
Medlem
vanligajags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dabe
Mro1229:
Missförstå mig rätt; du har en god andemening, men att lämna ut uppgifter om en gäldenär och dess skuldsituation kan komma att ge dig problem. Och det vet du!

Är inte alla vuxna individer stora nog att själva avgöra sina handlingar och beakta ansvarsfrågan inför sig själv ?? Det behövs inga pekpinnar från f.d el nuvarande kollegor eller andra som viftar med varningens fingrar...
Citera
2013-08-09, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dabe
Mro1229:

För att undvika missförstånd; nej, jag kommer inte och aldrig att lämna ut några som helst sekretessbelagda uppgifter annat än vad kreti och pleti kan få ut genom att ringa till oss eller låna någon av våra gästdatorer. Däremot kommer jag, om ingen annan gör det att lägga honom på bevakning så att berört kontor kan starta utredning.
Citera
2013-08-09, 21:02
Medlem
Nazists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperTeflon
Numera är det obligatoriskt med registrering av i alla fall höger och vänster pekfinger när man söker pass. Kanske ett incitament för SN att inte vara så sugen. Hans pekfingrar finns kanske redan hos polisen i någon aktuell utredning.

Som jag har förstått det så går det inte att söka på dessa fingeravtryck som görs obligatoriskt när man skaffar sig ett pass. Det lagras enbart i ett chip på själva passet. Så av den anledningen ska han ej behöva oroa sig, givet att han förstår att det är så det går till. Kanske skulle en allmän snut-noja vara en anledning till varför han ej uppdaterat passet, eller att han helt enkelt haft andra planer än att åka till Cypern och därför ej brytt sig om det.
Citera
2013-08-09, 21:03
Medlem
[EcO]s avatar
Jag hajar inte, det talas om både en pojkvän och en nära vän? Vem är skyldig?
Citera
2013-08-09, 21:04
Medlem
Nazists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upthepalace
http://mobil.unt.se/default.aspx?id=2540725&p=

Sedär ja. Då behöver vi ej oroa oss om den äldre herren. Vidare diskussion om det får anses off-topic så vi får väl gå vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in