2013-08-09, 15:08
Medlem
vanligajags avatar
Han kan ju fortfarande röra sig oerhört fritt i och med att polisen inte gått ut med hans foto.
Citera
2013-08-09, 15:09
Medlem
Flisan007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perf3kti0n
Har suttit och jämfört lite på JJs statusuppdateringar på fb och tror att han måste ha blivit mördad den 25e eller 26e, då hans sista status inte ser ut att vara han, pga sättet det är skrivet på + att han oftast använde smileys i uppdateringarna. SN har alltså dödat JJ, uppdaterat hans fb någon dag efteråt för att låta folk tro att allt är som vanligt. Nu har även Aftonbladet gått ut med att han kan ha varit död i 2 veckor.
Läs sammanfattningen på sid 1. Han levde den 26.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mro1229
Visste ni att han bott i Vettsta, Alunda (hos något ex?) också?
Din informationen dök upp ungefär 60 sidor bakåt.
Det var någon som även skulle kolla med en bekant om att köra där förbi och titta.

Har dock inte sett någon återkoppling på det ännu.
Citera
Medlem
Upthepalaces avatar
Drog ett litet tips till AB, dom hörde av sig på 1 min, så dom kanske har intresse av aktivitet i Enköpingsområdet?
Citera
Medlem
Ursäkta för OT , men är det någon som vet vem journalisten på Expressen är som utgett sig för att vara polis och nu blivit anmäld för föregivande av allmän ställning?

https://www.nwt.se/hammaro/article1356127.ece
Citera
2013-08-09, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mro1229
Dessa telefonnummer är abonnemang som står på S men enligt div. internettjänster så ploppar det upp namn på snubbar i Västerås.

Visste ni att han bott i Vettsta, Alunda (hos något ex?) också?

Ja han har bott där med ett ex. I ca 2,5 år.
Citera
2013-08-09, 15:11
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av interrail2014
Jag tror inte att han har kvar så många vänner i Enköping, han har ljugit och bedragit så ingen vill ha kontaktmed honom. Den bekanta han hälsade på blev.nog väldigt förvånad när han dök upp hos henne.

Har du koll på vem han träffade? Du kanske vet nått ytterligare?

Citat:
Ursprungligen postat av DeepBlueEyes
S har knappast varit hos systern. Skulle förvåna mig extremt då tidigare bedrägerier om han begått bl a varit riktade mot henne, så hon påverkats negativt och mått dåligt. Kontakten med familje är knappast bra. Och vas jag vet har han ingen bror som jobbar i Polen.

Nä troligen inte men eftersom det skrevs som det gjorde i kvällstidningen att han träffat en bekant som blev mycket förvånad så tänkte jag att det eventuellt kunde röra sig om henne.
Citera
2013-08-09, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SininneS
Din informationen dök upp ungefär 60 sidor bakåt.
Det var någon som även skulle kolla med en bekant om att köra där förbi och titta.

Har dock inte sett någon återkoppling på det ännu.

Han är inte där. Ber om ursäkt att jag inte återkommit med den infon. Har nära personer till mig boende där uppe.
Citera
2013-08-09, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flisan007
Läs sammanfattningen på sid 1. Han levde den 26.

Eller blivit mördad på natten till 27e
Citera
2013-08-09, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zilverlight
Han är inte där. Ber om ursäkt att jag inte återkommit med den infon. Har nära personer till mig boende där uppe.
Okej, då har vi rätat ut det frågetecknet.

Som sagt, alla tidigare bostadsplatser med omnejd är väl intressanta att kolla upp, men det bör polisen också gjort.
Citera
2013-08-09, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perf3kti0n
Har suttit och jämfört lite på JJs statusuppdateringar på fb och tror att han måste ha blivit mördad den 25e eller 26e, då hans sista status inte ser ut att vara han, pga sättet det är skrivet på + att han oftast använde smileys i uppdateringarna. SN har alltså dödat JJ, uppdaterat hans fb någon dag efteråt för att låta folk tro att allt är som vanligt. Nu har även Aftonbladet gått ut med att han kan ha varit död i 2 veckor.
Det med statusen har redan "upptäckts" tidigare i tråden.. Och om du hade läst sammanfattningen på sidan 1 så pratade han med någon i telefon den 27:e (står även på tidningars hemsidor)
Citera
2013-08-09, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yoga-Millan

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17267776.ab

"– Bland annat kunde vi spåra hans telefon till uppsalatrakten. Då kunde vi göra en husrannsakan och i samband med det hittades kroppen i ett utrymme i nära anslutning till lägenheten.!"
Vänta nu, hur hänger det där ihop?

Har tidningen blandat ihop sakerna, eller?
Spårades telefonen till Uppsalatrakten, vilket ledde dom till att de hittade JJ i sitt eget förråd hemma i Skoghall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in