2013-08-09, 13:30
Medlem
DiagnosABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nejje1
I den tråden nämner han som sagt också att han "valt en tjej" och att det sedan inte funkat med den tjejen. Så att det skulle vara SN tror jag är föga troligt.

Det var nåt med en tjej, det stämmer. Även jag ser det som osannolikt att det skulle kunna finnas nån koppling till detta fallet.

(Helt OffT är det dock nåt helmysko då jag trots upprepade sökningar nu inte hittar en enda av de trådar han skapade. Han bad Modsen ta bort tråden minns jag, men jag kan inte ens hitta spår efter användaren. Nåja)

Nä det låter som en narcissist med lögnen som grundfilosofi. De ljuger ofta kortsiktigt och hoppas att allt ska ha rett sig innan det uppdagas. Annars nya lögner. När de uppdagas totalt avslutar de kontakten och går vidare till nya offer. Dag-för-daglögnare alltså utan nån större begåvning eller framförhållning. Enda styrkan de har är charm och faktumet att de så oskyldigt kan dra till med vad som helst. Sånt som vanligt folk inte kommer på tanken att ljuga om.

Kan väl vara så att killen nu för första gången börjar inse att han trasslat in sig i en situation han inte kan trassla sig ur. Går inte bara att byta umgänge och starta från scratch. Självmord är tyvärr inte otänkbart alls. Något välorganiserat flyktförsök eller långsiktigt sätt att hålla sig borta på är däremot osannolikt. Hade inte förvånat mig om han köpt några dussin konserver och vattenflaskor och nu sitter i nåt ödehus eller annan källare och trycker. Utan några egentliga planer alls.

Dock undrar jag fortfarande över polisens sätt att uttrycka sig kring bilen. Att den är intressant men inte lika intressant längre. Jag kan liksom inte komma på någon scenario där detta är en logisk kommentar.
Citera
2013-08-09, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninha
Det vore intressant att veta var i Enköping han arbetade. Ljunggården (älderboende) som tidigare nämnts stämmer inte. SN kanske har fler vänner kvar i staden sen arbetstiden och även har det tidigare nämnts att det finns det en hel del kriminella personer i den staden han kan vara hos.

Han arbetade på ett LSS boende utanför Enköping.
Citera
2013-08-09, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mro1229
Jag misstänker iaf att SN finns i trakterna runt Västerås då han står som ägare på tre telefonnummer till killar bosatta i Västerås och en BRF i Trollhättan. Samtliga SN's tre telefonnummer har varit i bruk 2013, dock vill jag inte lämna ut namn på killarna i tråden.

Hur ser du vilka telefonnummer han äger? Posta gärna länk eller skärmdump.
Citera
2013-08-09, 13:46
Medlem
BrainOfSheldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrukostApan
Bilen och kortet användes i Enköping dagen innan. Det skulle kunna vara så att antingen var det som jag tidigare skrev, att S förmodligen åkte dit själv för att träffa nått ragg och få tömma lite. Eller kan det vara så att polisen är så jävla klantig att de inte kan se om parkerings beloppet legat reserverat några dagar på Jens konto innan det slutligen drogs den 26e? Något som idag är väldigt vanligt, och om man tex fikar på waynes i Karlstad reserveras beloppet inte ens utan kan dras upp till någon vecka efter ändå.

Mycket viktig poäng! Har själv varit med om detta många gånger. Om jag har 200 kr på mitt konto och tankar bilen för 200 kr på Jet här i vår håla så kan jag sedan åka vidare till ICA och handla mat för samma 200 kr, eftersom det varken reserveras eller dras några pengar för Jet-tankningen förrän minst ett dygn senare.
Citera
2013-08-09, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JessBoaz
Hur ser du vilka telefonnummer han äger? Posta gärna länk eller skärmdump.

Går inte att se online, jobbar statligt och ser uppgifter från många olika myndigheters register och kan säga att han förekommer rikligt hos alla myndigheter på många olika sätt. Kan bekräfta det där med att han snuvade sitt ex (farsa?) på bilen.
Citera
2013-08-09, 13:51
Medlem
BrainOfSheldons avatar
Med reservation för att jag har 10 sidor att läsa ikapp, här är en enormt osannolik, men möjlig, hypotes:

S åker iväg (exempelvis till Enköping) på kvällen den 26:e. Under tiden passar Jens på att packa. Han går ner till källaren för att hämta väskor i förrådet. Förrådsdörren går igen och han blir inlåst.

När S kommer hem så är Jens inte hemma. Alla saker är där och dörren är olåst. Han får panik, tror att J tagit sitt liv och försöker köpa tid genom att ljuga. Dagarna går och i sommarvärmen blir det 50 grader varmt nere i källaren. Jens som inte har tillgång till vätska avlider redan under den 27:e i källaren. Ingen, inte heller S, kommer på tanken att kolla i källaren förrän den 8 augusti.
Citera
2013-08-09, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiagnosAB
Jag minns det väl. Det var flera trådar skapade av samma person, alla handlade om saker kring psykopati. Han verkade ha "blivit diagnosticerad av en hel stad" så som psykopat och ville hellre vara borderline. Typ... Sista tråden var helrörig och om jag förstod rätt så hade killen en äkta psykos. Han trodde dock inte först det själv eftersom han tyckte han känt så här i typ 6 månader.

Men den killen talade konstant om Göteborg. Vilket ju skulle kunna vara falskspår rent teoretiskt. Dock: så totalförvirrad han verkade vara så tror jag inte han skulle ha klarat att spela normal. Han var ju osammanhängande som få.
Jag har också läst den där skumma tråden, hittar den dock inte nu. Nån som kan leta o se när den började skrivas! Sen tror jag det är fullt möjligt att SN kan ha befunnit sig på Priden som pågick från den 29/7 och fortsatte till lör den 4/8. När den var slut, åkte han troligtvis till väninnan i Enköping. Vad skulle han annars gjort mellan den 27/7-4/8 ? Han var ju inte efterlyst ännu vid den tidpunkten.
Citera
2013-08-09, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrainOfSheldon
Med reservation för att jag har 10 sidor att läsa ikapp, här är en enormt osannolik, men möjlig, hypotes:

S åker iväg (exempelvis till Enköping) på kvällen den 26:e. Under tiden passar Jens på att packa. Han går ner till källaren för att hämta väskor i förrådet. Förrådsdörren går igen och han blir inlåst.

När S kommer hem så är Jens inte hemma. Alla saker är där och dörren är olåst. Han får panik, tror att J tagit sitt liv och försöker köpa tid genom att ljuga. Dagarna går och i sommarvärmen blir det 50 grader varmt nere i källaren. Jens som inte har tillgång till vätska avlider redan under den 27:e i källaren. Ingen, inte heller S, kommer på tanken att kolla i källaren förrän den 8 augusti.

Fast JJ låg väl inplastad i något i förrådet?
Citera
2013-08-09, 13:55
Medlem
Citat:
Mycket viktig poäng! Har själv varit med om detta många gånger. Om jag har 200 kr på mitt konto och tankar bilen för 200 kr på Jet här i vår håla så kan jag sedan åka vidare till ICA och handla mat för samma 200 kr, eftersom det varken reserveras eller dras några pengar för Jet-tankningen förrän minst ett dygn senare.
Jo men polisen har ju varit på parkeringsplatsen för att kolla om bilen stod kvar.. Alltså har de ju antagligen tagit reda på mer information om parkeringen än bara kollat på ett kontoutdrag
Citera
2013-08-09, 13:56
Medlem
Citat:

Hur förklarar du då att han var övertäckt? Polisen skulle väl inte skrika mord, såsom de gjort heller!
Citera
2013-08-09, 13:58
Medlem
vanligajags avatar
Har en sådan här parasitisk bedragare någon chans att överleva annat än om han tar sig utomlands ?
T ex genom att charma sönder någon rik seglare i någon gästhamn på västkusten och bli akterseglad till Spanien över vintern. Då behövs inga papper...och det blir gratis drinkar ända tills man möter nästa offer.
Citera
2013-08-09, 14:00
Medlem
gulaLejonets avatar
var har det framkommit att han var övertäckt?

är dödsorsaken bekräftad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in