Citat:
Det var nåt med en tjej, det stämmer. Även jag ser det som osannolikt att det skulle kunna finnas nån koppling till detta fallet.
(Helt OffT är det dock nåt helmysko då jag trots upprepade sökningar nu inte hittar en enda av de trådar han skapade. Han bad Modsen ta bort tråden minns jag, men jag kan inte ens hitta spår efter användaren. Nåja)
Nä det låter som en narcissist med lögnen som grundfilosofi. De ljuger ofta kortsiktigt och hoppas att allt ska ha rett sig innan det uppdagas. Annars nya lögner. När de uppdagas totalt avslutar de kontakten och går vidare till nya offer. Dag-för-daglögnare alltså utan nån större begåvning eller framförhållning. Enda styrkan de har är charm och faktumet att de så oskyldigt kan dra till med vad som helst. Sånt som vanligt folk inte kommer på tanken att ljuga om.
Kan väl vara så att killen nu för första gången börjar inse att han trasslat in sig i en situation han inte kan trassla sig ur. Går inte bara att byta umgänge och starta från scratch. Självmord är tyvärr inte otänkbart alls. Något välorganiserat flyktförsök eller långsiktigt sätt att hålla sig borta på är däremot osannolikt. Hade inte förvånat mig om han köpt några dussin konserver och vattenflaskor och nu sitter i nåt ödehus eller annan källare och trycker. Utan några egentliga planer alls.
Dock undrar jag fortfarande över polisens sätt att uttrycka sig kring bilen. Att den är intressant men inte lika intressant längre. Jag kan liksom inte komma på någon scenario där detta är en logisk kommentar.