2013-08-09, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vial
Kollade Q-parks sida, och med tanke på vad jag vet om Karlstadspolisen. Så - kan de ha gjort bort sig, ang det där "I Stockholmsområdet".

För såhär står ang kortdebitering på Q-parks sida:

Vänligen läs detta innan du går vidare

Om det står Q-Park Stockholm eller Q-Park Johanneshov på ditt kontoutdrag betyder det inte att parkeringen skett i Stockholm. Orsaken är att vårt huvudkontor finns i Stockholm.

Sen står även:
Transaktionerna administreras ibland i efterhand. Din parkeringen kan ha skett upp till 2 veckor bakåt i tiden, ibland även längre tid tillbaka. V g kontrollera när du parkerade.
På mitt kontoutdrag står det endast QPark AB samt datumet, ingen hint om var nånstans.
Citera
2013-08-09, 10:30
Medlem
alltomallts avatar
S är oskyldig.
Citera
2013-08-09, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alltomallt
S är oskyldig.

Alla är oskyldiga tills motsatsen är bevisad, men kan du utveckla det du skrivit lite?
Citera
2013-08-09, 10:32
Medlem
JSpuns avatar
Citat:
S är oskyldig.

Det har jag väldigt svårt att tro på- en oskyldig har aldrig en anledning att gömma sig.

Skulle han vara oskyldig så finns det något i hans samvete som gjort han skyldig nog att hålla sig borta från alla.
Citera
2013-08-09, 10:35
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
S är oskyldig.

Det blir ju svårt att tro på, såvida du inte utvecklar ditt påstående lite.
Citera
2013-08-09, 10:36
Medlem
alltomallts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mojoko
Alla är oskyldiga tills motsatsen är bevisad, men kan du utveckla det du skrivit lite?

S framstår som ganska skyldig.. jag menar bara att det är en lika stor risk att J tagit livet av sig själv eller någon annan gjort det än S. Ändå framstpr S som skyldig inte minst på J: fb sida. . Är det konstigt få att han inte vågar ge sig till känna?
Citera
2013-08-09, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
På mitt kontoutdrag står det endast QPark AB samt datumet, ingen hint om var nånstans.

Ja, men det kan tydligen stå bara Q-park Stockholm. OM det gjort det på Js kontoutdrag, kan polisen då varit så.. nonchalanta, att de antog att det parkerats i "Stockholmsområdet"? *

Parkeringen stör mig. De har en betald parkering på en Q-park "någonstans i Stockholmsområdet" enligt första uppg från polisen. Nog sjutton kan polisen med ett samtal få exakt parkeringsplats?

Sedan kommer information om att det var i Enköpingsområdet, men den är nu borttagen.

Det jag SAKNAR är dock "Parkerade 26/7 på en parkeringsplats i XX, bilen står dock inte kvar på den parkeringen så polisen tar tacksamt emot tips på var bil ABC 123 befinner sig"

Men det känns som polisen inte varken vet exakt vilken p-plats det löste biljett för 26/7, och heller inte kunnat kolla där. Speciellt som inte ens MPS startade skallgång utifrån den. De brukar vara ganska bra på att utgå från "senast synts till" även om det var lääänge sen personen syntes till där..
Citera
2013-08-09, 10:40
Medlem
Citat:
S framstår som ganska skyldig.. jag menar bara att det är en lika stor risk att J tagit livet av sig själv eller någon annan gjort det än S. Ändå framstpr S som skyldig inte minst på J: fb sida. . Är det konstigt få att han inte vågar ge sig till känna?

Nej det är inte lika stor risk att J tagit livet av sig eftersom det är en person efterlyst med rikslarm och som är anhållen i sin frånvaro för mord.

Åklagaren har uttalat sig om att det inte framkommit några tvivel på att det är mord, isåfall hade han "dragit tillbaka anhållan men den kvarstår".

EN sak är nog säker i det här - det är mord och inte självmord som är anledningen till Js död. Alternativet att J skulle tagit livet av sig på ett så raffinerat sätt att polisen misstagit det för mord känns inte troligt. Särskilt som S försökt påskina att de är i Cypern fast de bevisligen inte var det redan INNAN det nådde medierna och blev polissak av det!
Citera
2013-08-09, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mojoko

Nej alla är inte oskyldiga tills motsatsen är bevisad. Alla ska däremot betraktas/behandlas som oskyldiga tills motsatsen är bevisad. Skyldig blir man i samma ögonblick som man utför gärningen.
Citera
2013-08-09, 10:45
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:

OM scenariot skulle vara så... Så väljer man väl som människa ändå till slut att iaf ta förnuftet till fånga och FÖRSÖKA förklara sig? Vad tjänar man på att hålla sig borta? Jag tror INTE man blir dömd på förhand bara för att man är mordmisstänkt. Det finns dråp. Självförsvar.

Nä, har man rent mjöl i påsen ska man nog ta sig till närmsta polisstation och överlämna sig. Vad är sämre än att leva på flykt? Med detta samvete inför allas anhöriga!!
Citera
2013-08-09, 10:47
Medlem
Undrar hur stor sannolikheten är att polisen hittar SN, och att han försöker hävda att han är oskyldig alternativt endast skyldig till brott mot griftefriden, ifall det skulle vara så att de hittar spår av honom där JJ var gömd.

Jag gissar att det kommer bli så till 100%.
Citera
2013-08-09, 10:51
Medlem
Flisan007s avatar
Citat:
S är oskyldig.
Det kan endast den veta som begått brottet själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in