2013-08-09, 04:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mcdahlen
Hej,

Nu vet jag inte om någon annan i tråden har påpekat detta men om ni tittar på stavningen för Jens senaste inlägg den 27:e Juli och jämför dessa med hans tidigare statusar så stavar han absolut inte så. "Och" har plötsligt bytts ut till "O" exempelvis. Går man sedan in på Stefans facebook så används "O" istället för "Och" rätt så frekvent. Statusen måste ha skrivits utav Stefan.

Ex:

Stefans status från 2009:

"Jag o min bror dricker Whiskey i Turkiet )"

Jens senaste:

Nu blir det Sthlm i eftermiddag och bo på hotell, o sen Cypern på måndag med älsklingen

Jens äldre:

Strax iväg och skriva över köpekontraktet på min lägenhet till dom nya ägarna

Då kan vi härmed fastställa att han inte var med till Enköping.
Citera
2013-08-09, 05:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mickes418
Nej, det krävs pass eller nationellt id. Det står inte på körkortet var du är född så det är ej giltigt.

Du kan ju åka med bil över alla gränser inom scheengen området utan att visa pass. Däremot när du flyger så måste du ha giltigt pass el id/körkort som visar din nationalitet. Men med bil/tåg är det bara att åka på, ingen som kollar dej.
Citera
2013-08-09, 05:37
Medlem
Lilla-Peniss avatar
Jag ser det som helt givet att J mördats den 26:e och släpats ner i källarförrådet. All aktivitet efter detta vad gäller fb, kortdragningar osv har S stått för.

Nog för att S verkar vara ett riktigt ärkenöt men att mörda någon i Stockholm/Enköping för att sedan föra tillbaka liket till ett källarförråd i Skoghall pga att S skulle känna sig mer hemtam där ställer jag inte upp på. Där går gränsen. Killen är ju för fasen inte ens därifrån!
Citera
2013-08-09, 06:54
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mcdahlen
Hej,

Nu vet jag inte om någon annan i tråden har påpekat detta men om ni tittar på stavningen för Jens senaste inlägg den 27:e Juli och jämför dessa med hans tidigare statusar så stavar han absolut inte så. "Och" har plötsligt bytts ut till "O" exempelvis. Går man sedan in på Stefans facebook så används "O" istället för "Och" rätt så frekvent. Statusen måste ha skrivits utav Stefan.

Ex:

Stefans status från 2009:

"Jag o min bror dricker Whiskey i Turkiet )"

Jens senaste:

Nu blir det Sthlm i eftermiddag och bo på hotell, o sen Cypern på måndag med älsklingen

Jens äldre:

Strax iväg och skriva över köpekontraktet på min lägenhet till dom nya ägarna
Det tror inte jag.
Om SN hade tillgång till Js Facebook skulle han postat lugnande inlägg som J istället för att desperat försöka lägga ut dimridå på egen sida.
Citera
2013-08-09, 07:15
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zilverlight
Jag tror Stefan har eller kommer ta sitt liv. Det har han redan försökt med och att han överlevde var bara en ren slump! Vakten som låste upp dörren tyckte det var konstigt att toan var låst så länge...

Polisen får snabba sig... Om det inte redan är för sent...

Oavsett vad förtjänar han att plågas....

Äntligen nån som ser verkligheten istället för det spännande i detta.
Många som går på tabletter Benzo, gör överilade handlingar och hoppar framför ett tåg eller avslutar på annat sätt då sanningen kommit ikapp dom.
Citera
2013-08-09, 07:21
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yoga-Millan
Tidigare idag, innan det gått ut i pressen att Jens inte var vid liv längre, bara kort stund innan stängdes MSP sida.
Men där hade blivit postat ett inlägg som väckte stort rabalder och mycket kommentarer, folk bad honom ta bort, vilket han gjorde och uppenbarligen försvann även hans facebook konto i samma veva. Här är det:

Moderator - namnet finns inte längre kontot är borttaget

"Sillen Samuel Teomvsh:
Stefan ville ha pengar som jens hade. Efter tjaffs och mer tjaffs mördades Jens. Men inte helt oplanerat heller.
Direkt kom han att tänka på hur han kunde dölja mordet och idiotiskt kom han på iden att försöka få det att se ut som att
Jens försvunnit utomlands. Han hade tänkt på detta scenario tidigare och aldrig själv planerat att åka med Jens. Det första
var att skriva att Jens förlorat mobilen, det andra att de nått Cypern för att planera en undanflykt under tiden. Bilen gjordes
av med och efter det har han fastnat och försöker lista ut hur han kan komma undan. Att skriva att de är i Cypern har inte fungerat
och nu vill han tänka på något annat att berätta. En pusselbit som saknas är att det finns mer pengar som Stefan inte har just nu men
som han hade önskat. Att hans bekanta skulle avslöja att han sovit över där tänkte han inte heller på. Stefan är desperat just nu.

Sillen Samuel Ska ta bort det. Som avslut bara:
Planen var att få det att se ut som att jens försvann i cypern.
för 2 minuter sedan"

Stämmer inte riktigt överens med hur SN skriver, inte ett endaste o eller förkortning..
Citera
2013-08-09, 07:23
Medlem
genzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Penis
Jag ser det som helt givet att J mördats den 26:e och släpats ner i källarförrådet. All aktivitet efter detta vad gäller fb, kortdragningar osv har S stått för.

Nog för att S verkar vara ett riktigt ärkenöt men att mörda någon i Stockholm/Enköping för att sedan föra tillbaka liket till ett källarförråd i Skoghall pga att S skulle känna sig mer hemtam där ställer jag inte upp på. Där går gränsen. Killen är ju för fasen inte ens därifrån!

lär inte stämma..då han hade haft kontakt me någon den 27e på förmiddagen...sen inga spår.
så han borde bragds om livet den 27e....

hemskt rip Jj
Citera
2013-08-09, 07:34
Medlem
Stess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Det tror inte jag.
Om SN hade tillgång till Js Facebook skulle han postat lugnande inlägg som J istället för att desperat försöka lägga ut dimridå på egen sida.

Fast gissningsvis postades den uppdateringen från Js telefon, kanske direkt efter mordet, som sedan S förstörde för att inte kunna spåras.
Citera
2013-08-09, 08:00
Medlem
Rökhostas avatar
Tog nyss en tur till Gammelv.28 i Jättendal,där SN bott förut.Kollade bara för att huset har stått tomt i flera år och ligger ensligt i obygden.Såg inget av intresse.
Citera
2013-08-09, 08:03
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rökhosta
Tog nyss en tur till Gammelv.28 i Jättendal,där SN bott förut.Kollade bara för att huset har stått tomt i flera år och ligger ensligt i obygden.Såg inget av intresse.

Ingen dum idé dock. Jag minns när de jagade Svartenbrandt i flera dagar för några år sedan efter ett rån. Till slut hittades han hemma i sin lägenhet...
Citera
2013-08-09, 08:21
Medlem
Flisan007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mojoko
Ber om ursäkt, tänkte helt fel.
Att han levde den 27, betyder ju inte att de tillsammans åkte tillbaka till skoghall. Det kan betyda att GM dödade JJ efter det samtalet när det blev bråk om att det uppenbarligen inte skulle bli ngn Cypernresa. Sen fraktade GM tillbaka JJ till Värmland.
Citera
2013-08-09, 08:24
Medlem
Jag tror själv att Jens dog på morgonen den 27e i hans hem men det är några bitar som inte stämmer:

1. Bilen och kortet användes i Enköping dagen innan. Det skulle kunna vara så att antingen var det som jag tidigare skrev, att S förmodligen åkte dit själv för att träffa nått ragg och få tömma lite. Eller kan det vara så att polisen är så jävla klantig att de inte kan se om parkerings beloppet legat reserverat några dagar på Jens konto innan det slutligen drogs den 26e? Något som idag är väldigt vanligt, och om man tex fikar på waynes i Karlstad reserveras beloppet inte ens utan kan dras upp till någon vecka efter ändå.

2. Om personen som J pratade med den 27e är en sådan säker källa etc... Varför sa då polisen själv att han kunnat dött redan från den 26e? Det ringer inte rätt i mina öron. Kan detta åter igen visa på vilken fantastisk polis vi har?

Sen ska vi inte förvånas över Värmlandspolisens lysande insatser... De har ju inte direkt något bra rykte och det med rätta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in