2013-08-08, 16:58
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Tråden om homosexualitet .... som du refererar till ovan .... är av trådförfatteren bara ett uppkok av exakt samma 'argument' som i ändlösa OT-versioner inkarnerar sig på alla dom tråder han deltar i; i sin egenskap av predikant och inte som riktig debattör.

Då förstår jag dig. Jag är har ingenting emot själva tråden eller hur den används. Förutom pajkastningen som jag vill ha bort snabbare än kvickt.
Citera
2013-08-08, 17:06
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannenBakomDig
Då förstår jag dig. Jag är har ingenting emot själva tråden eller hur den används. Förutom pajkastningen som jag vill ha bort snabbare än kvickt.

Men det går bra att komme med mantra-mässande av samma substanslösa 'argument' som sen bemötas av samma MOTmantra-mässande som bara sägar: "Det är INTE bara så".

Ja, nej, ja, nej, ja, nej är att föredra?
Citera
2013-08-08, 17:15
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Citat:
Men det går bra att komme med mantra-mässande av samma substanslösa 'argument' som sen bemötas av samma MOTmantra-mässande som bara sägar: "Det är INTE bara så".

Ja, nej, ja, nej, ja, nej är att föredra?

Jag försöker bemöta era argument så gott jag kan. Det är inte det enklaste, då det är flera stycken emot mig. Nu låter det kanske som jag försöker göra mig själv till ett offer. Inte alls. Det blir dock svårare att svara alla. Jag tycker bara att det är jobbigt när folk ska börja tala till en på en individnivå.

Om du eller någon annan vill mig något, skicka ett pm istället.

Jag tycker att tråden är rörig att läsa i, eftersom den expanderar så snabbt.
Citera
2013-08-08, 17:32
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jag försöker bemöta era argument så gott jag kan. Det är inte det enklaste, då det är flera stycken emot mig. Nu låter det kanske som jag försöker göra mig själv till ett offer. Inte alls. Det blir dock svårare att svara alla. Jag tycker bara att det är jobbigt när folk ska börja tala till en på en individnivå.

Om du eller någon annan vill mig något, skicka ett pm istället.

Tråden är inte särskild märkvärdig, den är i stort sett ett upprepande av dom samma mantran som manifesterar sig varja gång nån elitist vill marknadsföra elitism.
Citera
2013-08-08, 17:42
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Citat:
Tråden är inte särskild märkvärdig, den är i stort sett ett upprepande av dom samma mantran som manifesterar sig varja gång nån elitist vill marknadsföra elitism.

Där ser man. Jag tror dig. Du har mera erfarenhet än vad jag har i den här delen av forumet.
Citera
2013-08-09, 00:22
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Jag försöker bemöta era argument så gott jag kan. Det är inte det enklaste, då det är flera stycken emot mig. Nu låter det kanske som jag försöker göra mig själv till ett offer. Inte alls. Det blir dock svårare att svara alla. Jag tycker bara att det är jobbigt när folk ska börja tala till en på en individnivå
Klassisk gang stalking!

Citat:
Angående moderatorerna så verka det här delforumet vara ensam om att fördela ansvaret på bara en mod.
Har ingen aning om vad som skall komma eller ske men Sun Ruler ställde upp efter en tids klagomål från skribenter. Då var två ''passiva'' mods och nu är vi nere på bara en igen. Idén om att dela upp religionsforumet är kanske mer aktuell idag än tidigare.
Citera
2013-08-09, 00:48
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
Klassisk gang stalking!

Jag överdriver inte.

Jag tror jag har sett över 10 inlägg idag som endast ha varit personligt riktat mot mig. Alltså inlägg vars innehåll inte har varit relevant till diskussionen.

Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
Angående moderatorerna så verka det här delforumet vara ensam om att fördela ansvaret på bara en mod.
Har ingen aning om vad som skall komma eller ske men Sun Ruler ställde upp efter en tids klagomål från skribenter. Då var två ''passiva'' mods och nu är vi nere på bara en igen. Idén om att dela upp religionsforumet är kanske mer aktuell idag än tidigare.

Låt mig bli moderator här. Då har du tredje världskriget på ingång.

Skämt åsido. Nä, det behövs absolut en moderator här illa kvickt.
Citera
2013-08-09, 10:01
Medlem
anjoh66s avatar
Citat:

Vi får hoppas att någon till moderator förstärker läget snart.

Det bör då vara någon som intresserar sig för delforumet, att sätta in mods som inte är aktiva i delforumet är nog ingen bra idé.
Citera
2013-08-09, 12:47
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anjoh66
Det bör då vara någon som intresserar sig för delforumet, att sätta in mods som inte är aktiva i delforumet är nog ingen bra idé.

Naturligtvis. Jag utgår ifrån att moderatorn som kommer att sättas in (förhoppningsvis) kommer att vara aktiv. Det finns inget värre än en moderator som inte är aktiv. Kvalité framför kvantitet.
Citera
2013-08-09, 13:02
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Naturligtvis. Jag utgår ifrån att moderatorn som kommer att sättas in (förhoppningsvis) kommer att vara aktiv. Det finns inget värre än en moderator som inte är aktiv. Kvalité framför kvantitet.
Synd att det inte gäller inläggen också. Och det är där skickliga moderatorer kan få ordning på delforumet.
Citera
2013-08-09, 13:08
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Vad menar du med "aktiv"? Som inläggs-bidragare, hålla sig informerad om forum-innehållet eller aktivt 'ingripa' oftare?

Om det är det sista då anser jag att Sun Rulers nuvarande 'policy' är båda insiktsfull och allmänt respekterat blant forumets stadiga medlemmer.

Med undantag för ett fåtal pådyvlande teister som regelbundet ..... med olika förevändningar ...... försökar öka omfattningen av 'censur'. För senare att kunne använda detta med agenda-taktisk syfte.
Citera
2013-08-09, 13:20
Bannlyst
När jag läser den här tråden så får jag känslan av att det vore en bra idé att vara lite mer restriktiv med vilka inlägg jag rapporterar för trams och ot... Vill ju inte överbelasta en av mina favoritmoderatorer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in