Citat:
Ursprungligen postat av
Bogomil
Jag däremot anser att sån "städning" i mycket stor omfattning är en självregulerande mekanism och att för mycket 'byråkrati' bara blir en egen paragraf-värld som kan bli en manipulations-bas.
Jag efterlyser inte fascistisk moderering.
Citat:
Det är väl upp till intresserade och/eller kompetente medlemmer att skapa detta. Själv har jag trivts i sällskap med t.ex. Misaantrop och BRT.
Nej det är inte upp till den enskilde när 10-tals löss spammar sönder trådarna att de blir fullkomligt ointressanta att följa.
Citat:
Visst, men hur skall detta förebyggas? Genom att föreskriva kvalitets-minimumskrav på religions-doktrinell presentation eller rent av förbud mot religiöst (eller anti-religiöst) predikande.
Att just detta inte behöver återberättas i varje svar där det faktiskt förekommer.
Citat:
Men enklare än halvsidas identiska inlägg om EXAKT det samma som dom förra nittioelva gånger.
Jag förespråkar inte teisternas "det-bara-är-så" heller. Det är också ointressant.
Citat:
Vad förhindrar dig?
De andra skribenternas översvämmning av tråden som fullkomligt dränker den med inlägg som gör att det krävs mycket tid att faktiskt komma åt de få inlägg som är trådens ämne och besvara dessa. Den tiden har jag inte.
Citat:
Det är varje enskilda medlems rätt att ha sin motivation för att delta; och din är lika legitim som alla andras. Emå har även religiösa predikanter denna 'rätt'; oavsett hur monotona och substanslösa dom är.
Ja, oc h det är olyckligt att ateister och teister alltid måste boxas i trådar även om ämnet är av annan natur. Ofta pga vendettor.
Citat:
Kanske det helt enkelt inte finns tillräckligt många som kan/vill delta.
Och beror på vad jag just skrev. Intresset att mobbas är litet bland dessa utövare, vilket många av mina PM's bevittnar.