Citat:
Ursprungligen postat av
Roaster66
På något jävla konstigt sätt kan jag ändå tycka lite synd om DB, om han nu är medskyldig men han har haft det tufft. Kände hans bror. DB är en vek människa, detta han hjälpte till att utföra var lågt, så lågt en människa kan nå. Han kommer nog prata, när väl polisen lyckas överbevisa dem. Undrar om han någonsin kommer att må bra och bli lycklig igen...
Just eftersom DB har förlorat anhöriga så borde han tänkt till redan natten 29-30 juni och ringt polisen. Men precis som vännerna sket han fullständigt i I*a och hennes son. Iskalla mördare allihopa enligt mig och ingen av dem har någonsin rätt till att må bra och vara helt lyckliga. Två små barn har förlorat en mamma, föräldrar har förlorat en dotter och vänner en vän. Dessutom har de genom att bete sig som de gjorde efter mordet hängt ut I*a, hennes familj och andra på orten. Detta hade inte fått så mycket uppmärksamhet om DB hade ringt polisen när AJ ringde honom. För mig, mina vänner och andra kommer Trollhättan och Grästorp tyvärr för lång tid framöver likställas med orter som Rosengård och Husby fast med svenska nazister som rötägg istället för invandrare. Same same but different.
Det ska bli intressant att få veta om det fanns en fjärde person som körde bil nr 2, vad flickvännen till FH visste (vittnade väl om att han låg och sov?), vem som läste boken och mycket annat.