2013-08-09, 09:13
Medlem
Grotrockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvarnslatt
Menar du att de åkt 44:an direkt förbi Tre Älgar och sedan dumpat, sedan tvättat sig hos DB, bränt allt som innehåller blodspår sedan åkt Kabelvägen??? Varför skulle de göra det?

För att köra hem FH isåfall. Jag skrev att de åkte till FH för att tvätta ur bilen. DB bor ju granne med Tre Älgar så det kanske skulle väcka en del uppmärksanhet ifall de försökte tvätta bilen där. MEN det är ju spekulationer, återstår att se om vi någonsin kommer att få veta allt.
Senast redigerad av Grotrocken 2013-08-09 kl. 09:16. Anledning: Tillägg
Citera
2013-08-09, 09:16
Medlem
Citat:
Kan man vara i panik och samtidigt ligga på ett lik i flera dagar? Är det möjligt att vara i panik i flera dagar utan att komma på ett bättre gömställe? Eller kan det vara så att det är tråden som bestämt sig för att kroppen måste gömmas medan GM bara är intresserad av att dödstillfället inte går att fastställa i tid och att det alltså räcker att hon är väck några dagar?
aldrig finns nog bara några få i detta land som klarar. dom har handlat precis som varenda skitstövel till mördare gjort..
Citera
2013-08-09, 09:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
kanske har AJ läst här i tråden, där det påståtts att en kropp försvinner till tomma intet på några veckor om den ligger fritt ?
Måste vara en riktig gök som säger att en kropp försvinner om den ligger fritt.
Titta bara på fyndet som gjordes på Öland för en månad sen cirka, en skalle från människa som legat 13 år. Den gick att identifiera.
Så, nja.
Citera
2013-08-09, 09:17
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roaster66
På något jävla konstigt sätt kan jag ändå tycka lite synd om DB, om han nu är medskyldig men han har haft det tufft. Kände hans bror. DB är en vek människa, detta han hjälpte till att utföra var lågt, så lågt en människa kan nå. Han kommer nog prata, när väl polisen lyckas överbevisa dem. Undrar om han någonsin kommer att må bra och bli lycklig igen...

Just eftersom DB har förlorat anhöriga så borde han tänkt till redan natten 29-30 juni och ringt polisen. Men precis som vännerna sket han fullständigt i I*a och hennes son. Iskalla mördare allihopa enligt mig och ingen av dem har någonsin rätt till att må bra och vara helt lyckliga. Två små barn har förlorat en mamma, föräldrar har förlorat en dotter och vänner en vän. Dessutom har de genom att bete sig som de gjorde efter mordet hängt ut I*a, hennes familj och andra på orten. Detta hade inte fått så mycket uppmärksamhet om DB hade ringt polisen när AJ ringde honom. För mig, mina vänner och andra kommer Trollhättan och Grästorp tyvärr för lång tid framöver likställas med orter som Rosengård och Husby fast med svenska nazister som rötägg istället för invandrare. Same same but different.

Det ska bli intressant att få veta om det fanns en fjärde person som körde bil nr 2, vad flickvännen till FH visste (vittnade väl om att han låg och sov?), vem som läste boken och mycket annat.
Senast redigerad av ModerEva 2013-08-09 kl. 09:34.
Citera
2013-08-09, 09:18
Medlem
Grotrockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soisju
trodde att såna här killarna redan hade dumpningställen klara. men när man tänker efter hur bra funkar hjärnan efter att ha gjort ett sånt här brott? inte alls kan ja lova varken full eller nykter. enda gången man är bra på att gömma saker när man är full är hemma. å snälla kan ni inte bara ignorera en viss i tråden så man slipper läsa en hel sida me bara hen..

Det är nog en sak att planera men en annan sak att utföra. De kan ha haft tänkbara platser men de kanske av olika anledningar inte gick att utnyttja vid detta tillfälle.
Citera
2013-08-09, 09:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fingertutan
Faktum var att när jag skulle länka detta så försvann texten, tjejen plockade bort det hon skrivit, men jag har texten kvar.

" Jätte tråkigt att hon miste livet så tidigt.. Men En sak som förmodligen Inte har kommit ut i pressen eller till allmänheten. I*a var med och rånade en smyckesbutik med 3 andra killar. Planen och överenskommelsen var att att allt skulle få 25% var av summan pengar dom kom över på rånet. När rånet var gjort så ville ena killen ha 50%, eftersom det va han som kom på planen. I*a satte sig emot detta, o tyckte det va fel. Och efter det så försvann hon..!? Just saying! Media har målat upp att det är så synd om henne mm, men kan tycka nånstans att om man är så dum som beblandar sig med såna människor och begår ett brott tillsammans, så får man "skylla sig själv" (missförstå mig rätt) Jag tycker väldigt synd om hennes barn, önskar dom all lycka i livet och skänker dom en tanke. Barn ska aldrig behöva va utan sin mamma! Nu vet ni iaf! Hoppas med att dom tar fast personen/personerna.. Men det finns alltid 2 sidor, och detta är en sådan sak som media kanske inte kommer att skriva (lr vet)..
Jaja, ville bara säga detta!"

Jag vet inget mer än att jag läste denna text och tycker det var väldigt skumt.
Vem va de som skrev detta?
Mvh
Citera
2013-08-09, 09:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wazlada
Hur vet du att AJ vet det till 100% ?
Om aj och id* hade ett förhållande torde ju aj vara den som vet det.
Id* är borta, och vännerna visste inget, åtminstone inte TB aka miggafrii
Citera
2013-08-09, 09:21
Medlem
Citat:
Kan man vara i panik och samtidigt ligga på ett lik i flera dagar? Är det möjligt att vara i panik i flera dagar utan att komma på ett bättre gömställe? Eller kan det vara så att det är tråden som bestämt sig för att kroppen måste gömmas medan GM bara är intresserad av att dödstillfället inte går att fastställa i tid och att det alltså räcker att hon är väck några dagar?
Först var de kanske fokuserade på att få bort kroppen från lägenheten. Om de var fulla och trötta och tyckte att det började bli för ljust, så kanske de beslöt att vänta tills det blev mörkt igen?

Den stora paniken kan ha kommit efteråt. Efter de första förhören kanske? Allt dumpande och brännande tycks ha skett i stor brådska och DBs hem ligger mitt i det lilla område där allt skedde.
Citera
2013-08-09, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Just eftersom DB har förlorat anhöriga så borde han tänkt till redan natten 29-30 juni och ringt polisen. Men precis som vännerna sket han fullständigt i I*a och hennes son, iskalla mördare allihopa enligt mig.

Ja han borde ha gjort det, tycker nog varje förnuftig människa men jag tror han ramlade in i något som han inte ville ramla in i. Påverkad av alkohol, dog nog förnuftet bort ett tag, den natten, sen var det försent att tänka om, göra det rätta. Därmed inte sagt att han förtjänar ett straff för det nu, det är nog det minsta bekymret för honom, det största är nog hur han ska bli människa igen.
Citera
2013-08-09, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Ja, men det här är den sista.

De "fakta" som polisen har släppt pekar också på Kabelvägen, det är där MPS fått söka, jag fick uppfattningen om att det var där man vallade DB/FH i veckan. (Kan ha fel)

Sammantaget så pekar detta på Kabelvägen, eller annan väg i detta område. Det kan finnas mastning som gör att polisen misstänker detta område.
Ok vi får se vad som är rätt.
N Björke ligger nära både 44 och Lilla bv.
Att ta Lilla bv tar dubbelt så lång tid att åka med ett lik i bagaget, o jag tycker det verkar som de haft rätt så bråttom iom dumpningsplatsen läge, invid väg o istort sett utan att täcka kroppen.
Citera
2013-08-09, 09:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wareye
Det jag tänker är att det finns många! dungar på Lilla bv innan fyndplatsen.
Inga dungar så nära vägen och utom synhåll från hus.
Citera
2013-08-09, 09:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av purplegirl78
Bild bortplockad? Sidan finns ej..
Jo sidan fungerar, eller, bildlänken som det är
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto