2013-08-09, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
AJ har kanske en egen definition på vänskap: de som han skrämt till underkastelse?

De kanske inte dumpade kroppen direkt? De kanske bara åkte hem till DB för att sova/planera/tvätta sig eller något liknande? Men det blir ljust snabbt i slutet av juni så de kan ha väntat till nästa natt eller t.o.m längre. Kanske brände de t.o.m bilen innan kroppen var dumpad? Kanske gömde de kroppen tillfälligt, t.ex i bussens bagageutrymme, och råkade i panik när AJ anhölls?

Kan man vara i panik och samtidigt ligga på ett lik i flera dagar? Är det möjligt att vara i panik i flera dagar utan att komma på ett bättre gömställe? Eller kan det vara så att det är tråden som bestämt sig för att kroppen måste gömmas medan GM bara är intresserad av att dödstillfället inte går att fastställa i tid och att det alltså räcker att hon är väck några dagar?
Citera
2013-08-09, 09:02
Medlem
På något jävla konstigt sätt kan jag ändå tycka lite synd om DB, om han nu är medskyldig men han har haft det tufft. Kände hans bror. DB är en vek människa, detta han hjälpte till att utföra var lågt, så lågt en människa kan nå. Han kommer nog prata, när väl polisen lyckas överbevisa dem. Undrar om han någonsin kommer att må bra och bli lycklig igen...
Citera
2013-08-09, 09:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wareye
Kanske jag missuppfattat men är det inte mer logiskt med tanke på fynd platsen att de tagit 44:an norrut sedan svängt in på Lilla bergsvägen och dumpat i första bästa dunge? Upptäcksrisken på riksvägen tilltrots.
Jag tror att just upptäcktsrisken på riksvägen har verkat avskräckande, men du kan ha rätt.
Citera
2013-08-09, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grotrocken
De kanske körde längs Kabelvägen efter de gjort sig av med kroppen. De kanske åkte till FH för att försöka tvätta ur bilen. Det kan fortfarande finnas bevismaterial dumpat i omgivningarna.

Menar du att de åkt 44:an direkt förbi Tre Älgar och sedan dumpat, sedan tvättat sig hos DB, bränt allt som innehåller blodspår sedan åkt Kabelvägen??? Varför skulle de göra det?
Citera
2013-08-09, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag tror att just upptäcktsrisken på riksvägen har verkat avskräckande, men du kan ha rätt.
Det jag tänker är att det finns många! dungar på Lilla bv innan fyndplatsen.
Citera
2013-08-09, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Förlåt, men jag förstår inte. 44:an går ju i östvästlig riktning så hur menar ni?
Citera
2013-08-09, 09:06
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Kanske jag missuppfattat men är det inte mer logiskt med tanke på fynd platsen att de tagit 44:an norrut sedan svängt in på Lilla bergsvägen och dumpat i första bästa dunge? Upptäcksrisken på riksvägen tilltrots.
Inte om de kört volvon med körförbud. Men om kroppen lastats om och körts med laglig bil förefaller det möjligt.
Citera
2013-08-09, 09:08
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
Vållande till annans död känns långsökt. Hade han ringt efter ambulans kanske. Det kan ju bli svårt för GM att bevisa att hon inte dog där i bagaget...

Exakt. Låt oss hoppas att utredarna och rättmedicinarna gör det bästa jobb de någonsin gjort.
Citera
2013-08-09, 09:08
Bannlyst
Citat:
Det jag tänker är att det finns många! dungar på Lilla bv innan fyndplatsen.

Ja, men det här är den sista.

De "fakta" som polisen har släppt pekar också på Kabelvägen, det är där MPS fått söka, jag fick uppfattningen om att det var där man vallade DB/FH i veckan. (Kan ha fel)

Sammantaget så pekar detta på Kabelvägen, eller annan väg i detta område. Det kan finnas mastning som gör att polisen misstänker detta område.
Citera
2013-08-09, 09:10
Medlem
trodde att såna här killarna redan hade dumpningställen klara. men när man tänker efter hur bra funkar hjärnan efter att ha gjort ett sånt här brott? inte alls kan ja lova varken full eller nykter. enda gången man är bra på att gömma saker när man är full är hemma. å snälla kan ni inte bara ignorera en viss i tråden så man slipper läsa en hel sida me bara hen..
Citera
2013-08-09, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bankdosa
Hoppas att D, som sitter häktad, åker dit ordentligt. Hans förbannade hund höll ju på att ta en annan tjejs liv för drygt två veckor sen. Hon klarade sig lyckligtvis men höll på att förblöda.

Intressant det där med hunden. Vet du mer om det inträffade?
Citera
2013-08-09, 09:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hjarnkoll
Skrev förut att polis och åklagare är väldigt taktiska. Så ingenting är omöjligt.. Däremot så tror jag inte på konspiration.
Kan du utveckla, "tror inte på konspiration"?
Kan vara bland det roligaste jag läst.
Polis och åk KAN vara taktiska, ibland fumliga.
Nu när id* har hittats, får vi hoppas på att det finns tillräckligt med bevis för att fälla en gm.
Rio
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in