2013-08-09, 01:22
Medlem
wazladas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Okej, så I*a och AJ hade ett förhållande och I*a ville av någon anledning göra slut, kanske t.om träffat någon annan. Är det Zaida som berättat detta för dig eller har du fått den förstahand? Du borde kontakta polisen och dela med dig av dina uppgifter.

Förlåt om jag låter uppretad men det är för att vi inte alls vet vad som hänt och varför. Den enda som verkligen kan veta detta till 100% är numera bara AJ.

Hur vet du att AJ vet det till 100% ?
Citera
2013-08-09, 01:42
Medlem
Presidents avatar
Citat:
" Jätte tråkigt att hon miste livet så tidigt.. Men En sak som förmodligen Inte har kommit ut i pressen eller till allmänheten. I*a var med och rånade en smyckesbutik med 3 andra killar. Planen och överenskommelsen var att att allt skulle få 25% var av summan pengar dom kom över på rånet. När rånet var gjort så ville ena killen ha 50%, eftersom det va han som kom på planen. I*a satte sig emot detta, o tyckte det va fel. Och efter det så försvann hon..!? Just saying! Media har målat upp att det är så synd om henne mm, men kan tycka nånstans att om man är så dum som beblandar sig med såna människor och begår ett brott tillsammans, så får man "skylla sig själv" (missförstå mig rätt) Jag tycker väldigt synd om hennes barn, önskar dom all lycka i livet och skänker dom en tanke. Barn ska aldrig behöva va utan sin mamma! Nu vet ni iaf! Hoppas med att dom tar fast personen/personerna.. Men det finns alltid 2 sidor, och detta är en sådan sak som media kanske inte kommer att skriva (lr vet)..
Jaja, ville bara säga detta!"

så om vi utgår ifrån att Id* har följt med AJ o grabbarna och rånat guldbutik och sedan bråkat om andel med AJ.... Finns det någon butik som blivit rånad där runt om kring ? nån som har koll? dagarna innan.
Citera
2013-08-09, 01:49
Medlem
wazladas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backentopp
Det är för jävligt det Med Mats A!! Men nu verkar det som att dom är 3 stycken inblandade så någon lär gala förhoppningsvis, tror inte att alla 3 är beredda att ta ett grövre straff bara för att skydda andra.

3 inblandade? Inte så säker på det.
Alla runtomkring som har vetat hela tiden.Är inte dom MEDSKYLDIGA?
Citera
2013-08-09, 01:51
Medlem
redeyeddevils avatar
Skulle det vara detta rånet då kanske: http://www.skovdenyheter.se/nyhet/62435/fyra-haktade-efter-guldsmedsranet
Citera
2013-08-09, 01:54
Medlem
Presidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redeyeddevil
Skulle det vara detta rånet då kanske: http://www.skovdenyheter.se/nyhet/62435/fyra-haktade-efter-guldsmedsranet

Ja troligen. Men eftersom de har åkt fast så borde polisen veta om det är samma personer... verkar vara mindre troligt att det är AJ och de. Nån som kan bekräfta om tjejen har varit Id* som senare släppts?
Citera
2013-08-09, 01:58
Medlem
Citat:

Nej,

https://cdn.anonfiles.com/1372663569320.pdf
Citera
2013-08-09, 01:59
Medlem
Fyndplatsen (FP) är uppenbarligen belägen i fullåkersbygd på urbergsslätten (det s.k. prekambriska peneplanet). I denna utpräglade jordbruksmiljö har sedan lång tid tillbaka i princip varenda kvadratmeter utnyttjats för de där boendes/böndernas hushållning.

Att vattendragen med förknippade vegetationzoner (ofta med träd- och buskskikt som exempelvis vid aktuell FP vid Mjölån) i regel inte är smala, djupa och raka i denna trakt, är alltså en naturlig följd av det påtagligt platta landskapet i kombination med det ekonomiska incitamentet att utnyttja så stor areal som möjligt för areella näringar, här främst jordbruk. Eftersom en rad miljöfaktorer (snösmältning, markvattenmättnad, nederbörd, etc) varierar över året och även varierar mellan år, så blir resultatet en motsvarande skillnad i vattenflöde för vattendragen vid olika tidpunker.

Och där vegetationszonerna är breda (som fallet verkar vara vid aktuell FP) så är detta ett tydligt tecken på att bäcken - eller den sammanlagda bredden av flera tillfälliga bäckfåror utöver huvudbäckfåran - där är ungefär så bred när vattnet ett normalår står som högst under en viss tid(inkluderat ett smalt band av s.k. "vattensjuk mark" i direkt anslutning till bäckens båda sidors gränszoner mot åkermark).

Min gissning är att kroppen sänktes ner i en tillfälligt vattenfylld bäckfåra (och ej i Mjölåns huvudfåra) den där ödesdigra natten mellan 29 och 30 juni. Men att några ovanligt varma och nederbördsfattiga sommarveckor i rad kom att innebära en betydligt lägre vattenföring, med resultatet att en eller flera av de tillfälliga bäckfårorna helt kom att förlora sin vattenföring, dvs torka ut.

Analogt med ordstävet "det som göms i tö, kommer fram i tö", torde man här kunna skriva ett "det som göms vid högt vattenstånd, kommer (ibland) fram vid lågt vattenstånd" .

Det här skrivna är ännu enbart en hypotes, för jag har själv aldrig besökt det aktuella området kring FP. Men det vore intressant att testa den mot verkligheten vid tillfälle. Och/eller om någon ev. här på forumet kan styrka eller förkasta hypotesen direkt.

PS. Om juli månad (och kommande sommarveckor) år 2013 istället hade varit en ovanligt regnig sommar, så är jag benägen att tro att kroppen inte så helt lätt skulle ha påträffats. Möjligen aldrig. För vem, när allt kommer omkring, letar kantareller, fiskar, jagar, fotograferar växt- och djurliv, rastar hunden, m.m., m.m. - just där i området runt FP? Inte så värst många skulle jag tro... Men jag lutar ändå åt att denna dumpning skett under såväl panikartad förvirring som någon form av drogpåverkan. Samt därtill att vederbörande dumpare knappast har några särskilt djupa insikter om vår livsmiljös allmänna tillstånd och variation. DS.
Senast redigerad av Beow 2013-08-09 kl. 02:09.
Citera
2013-08-09, 02:02
Medlem
Citat:

Men rånet skedde fredag den 28 jul. Och om de blev häktade samma dag, och bara kvinnan släpptes.. när släpptes resten isf? Går det ihop? Låter ju väldigt passande till påståendet.

Oops, så var det visst inte. Kan denne Therese vilja påstå att det var Ida som var med, för att smutskasta henne på ngt sätt?
Senast redigerad av Mvix 2013-08-09 kl. 02:06.
Citera
2013-08-09, 02:03
Medlem
Peaceans avatar
Jag funderar på PT. Var det så lämpligt att reta upp AJ i telefon? En okontrollerbar kvinnomisshandlare som befinner sig i hennes närhet. Han borde väl veta att han kan vara farlig när han blir arg?
Citera
2013-08-09, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av President
Ja troligen. Men eftersom de har åkt fast så borde polisen veta om det är samma personer... verkar vara mindre troligt att det är AJ och de. Nån som kan bekräfta om tjejen har varit Id* som senare släppts?

Id* hade ingenting med det rånet i att göra, det var ett rykte som cirkulera tidigt i tråden.
Kvinnan i som var involverad i guldsmedsrånet hette M*rik* Gust*vsson och var dessutom mycket äldre än Id*.
Citera
2013-08-09, 02:09
Medlem
var på plats i kväll och konstigt att ingen hittat henne förrän nu, låg ett hus ca 20 meter bort och när det har vart en fin dag och de promenerar...

Mina tankar går till Idas mamma,pappa, hennes söner samt syskon och övrig släkt och vänner. Såg hennes styvmamma med någon av döttrarna på platsen som var totalt i hop brötna, att se människor gråta så mycket gör så ont i mig

Sov gott nu Ida, och vaka över dina små pojkar och vägled dom rätt här i livet <3
Citera
2013-08-09, 02:10
Medlem
Jag var för snabb där. Ingen Id@ vid det rånet. Kan denne Therese vilja smutskasta Id@, genom att få folk att tro att hon närvarade vid det rånet? Eller är det vanligt med trollhätterånare? Under tight tidsperiod..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in