2013-08-09, 02:12
Medlem
Presidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kekfakee
var på plats i kväll och konstigt att ingen hittat henne förrän nu, låg ett hus ca 20 meter bort och när det har vart en fin dag och de promenerar...

Mina tankar går till Idas mamma,pappa, hennes söner samt syskon och övrig släkt och vänner. Såg hennes styvmamma med någon av döttrarna på platsen som var totalt i hop brötna, att se människor gråta så mycket gör så ont i mig

Sov gott nu Ida, och vaka över dina små pojkar och vägled dom rätt här i livet <3

Nja har den varit gömd pga buskage så är det bara lukten som hjälper. Hoppas att GM har lämnat DNA på kroppen.
Citera
2013-08-09, 02:12
Medlem
Fingertutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mvix
Jag var för snabb där. Ingen Id@ vid det rånet. Kan denne Therese vilja smutskasta Id@, genom att få folk att tro att hon närvarade vid det rånet? Eller är det vanligt med trollhätterånare? Under tight tidsperiod..

Så kanske det kan vara. Kanske florerar rykten (som i många städer) så kläckte hon ur sig något som hon kanske inte vet så mycket om. Varför skrev Th*r*se denna text, vad var syftet tro.
Citera
2013-08-09, 02:14
Medlem
Presidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fingertutan
Så kanske det kan vara. Kanske florerar rykten (som i många städer) så kläckte hon ur sig något som hon kanske inte vet så mycket om. Vad ville Th*r*se få ut av sin text?

Det vimlar av folk som pga fel info går i taket utan att ha belägg för deras påstående. tröttsamt.
Citera
2013-08-09, 03:36
Medlem
Is kropp fraktas bort.

http://www.dn.se/ImageHandler.axd/?id=1024403&imageFormat=original
Citera
2013-08-09, 03:41
Medlem
purplegirl78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartlila
Is kropp fraktas bort.

http://www.dn.se/ImageHandler.axd/?id=1024403&imageFormat=original

Bild bortplockad? Sidan finns ej..
Citera
2013-08-09, 03:46
Medlem
storbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purplegirl78
Bild bortplockad? Sidan finns ej..

Funkade utmärkt för mig, men här har du en annan länk: https://cdn.anonfiles.com/1376012756426.jpg
Citera
2013-08-09, 03:53
Medlem
purplegirl78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storbonden
Funkade utmärkt för mig, men här har du en annan länk: https://cdn.anonfiles.com/1376012756426.jpg
Lilla.. Alldeles för ung.. Hoppas hoppas att det finns spår efter GM! Hoppas hoppas att han/hon/de får ett långt straff! (Jag står fast vid att jag tror att rätt personer sitter..)

Tack för hjälpen storbonden
Senast redigerad av purplegirl78 2013-08-09 kl. 03:57.
Citera
2013-08-09, 04:08
Medlem
Citat:

Mina tankar går till Idas mamma,pappa, hennes söner samt syskon och övrig släkt och vänner. Såg hennes styvmamma med någon av döttrarna på platsen som var totalt i hop brötna, att se människor gråta så mycket gör så ont i mig

Sov gott nu Ida, och vaka över dina små pojkar och vägled dom rätt här i livet <3

Instämmer i varenda ord av detta!

Att Id* äntligen hittades är väldigt bra och var oerhört viktigt! Men ändå känns det väldigt konstigt att använda ordet "bra" i denna stund och i detta sammanhang! För ingenting blir ju egentligen "bra", det som hänt Id* är ju precis lika tragiskt och åt helvete ändå!

Id*s anhöriga slipper nu i alla fall att leva i ovisshet och kan ge henne ett sista farväl och en värdig begravning!

Brottsutredningen tog idag ännu ett stort kliv framåt och nu återstår nog bara formaliteter tills allt är uppklarat och åtal kan väckas mot de tre misstänkta som alla tre skall ha väldigt kännbara och långa straff!
AJ som sannolikt är GM borde dömas till livstid utan chans till tidsbestämt straff någonsin! Det skall inte finnas något utrymme för någon framtida benådning vid såna här brott!
Citera
2013-08-09, 04:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fingertutan
Faktum var att när jag skulle länka detta så försvann texten, tjejen plockade bort det hon skrivit, men jag har texten kvar.

" Jätte tråkigt att hon miste livet så tidigt.. Men En sak som förmodligen Inte har kommit ut i pressen eller till allmänheten. I*a var med och rånade en smyckesbutik med 3 andra killar. Planen och överenskommelsen var att att allt skulle få 25% var av summan pengar dom kom över på rånet. När rånet var gjort så ville ena killen ha 50%, eftersom det va han som kom på planen. I*a satte sig emot detta, o tyckte det va fel. Och efter det så försvann hon..!? Just saying! Media har målat upp att det är så synd om henne mm, men kan tycka nånstans att om man är så dum som beblandar sig med såna människor och begår ett brott tillsammans, så får man "skylla sig själv" (missförstå mig rätt) Jag tycker väldigt synd om hennes barn, önskar dom all lycka i livet och skänker dom en tanke. Barn ska aldrig behöva va utan sin mamma! Nu vet ni iaf! Hoppas med att dom tar fast personen/personerna.. Men det finns alltid 2 sidor, och detta är en sådan sak som media kanske inte kommer att skriva (lr vet)..
Jaja, ville bara säga detta!"

Jag vet inget mer än att jag läste denna text och tycker det var väldigt skumt.

Har följt den här tråden ett tag nu.
Otroligt skönt att id*s kropp har återfunnits. Alla tankar till hennes familj.

Sökte lite på guldsmedsrån hittade en som kan stämma.
Någon här kanske kan ha bättre koll på om den är uppklarad eller ej.

(28/6) http://www.dn.se/nyheter/sverige/ran-mot-guldsmedsbutik-i-goteborg/

Hittade fler men då hade gärningsman gripits eller stämde inte i tid.
Citera
2013-08-09, 05:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Jag var nog lite otydlig tidigare. Om en medlem av min familj eller en nära vän till mig i mitt nätverk hade begått ett mord eller hjälpt en mördare så är jag övertygad om att jag skulle ha märkt något på den personen och hade inte tvekat att kontakta polisen. Kan man komma hem till sin flickvän, vän eller till sina föräldrar utan att någon av dem ens anar att något onormalt har hänt? Jag tror inte det men jag lever kanske i en bubbla ... Utifrån det anser jag att alla till dem närstående personer ska in på förhör med jämna mellanrum alternativt anhållas för skyddande (vet självfallet att det inte funkar så).

Jag anser inte att det borde vara brottsligt att ha åsikter åt ett visst håll. Alla ska respekteras för sin åsikt eller religiösa tro så länge man inte går från ord till handling. Detta är ju dock inte ett mord kopplat till AJs nazistiska åsikter utan istället utfört p g a att han är ett fegt kräk som borde vara inspärrad på livstid.

1. Hur många var med och brände Volvon?
2. Om alla tre var med så måste det ha funnits en andra bil (tre på mc funkar inte)
3. Vems bil kan de ha använt och vem har kört?
4. Boken av Ingrid Betancourt, vems var den. Någon bör ha sett någon med denna bok.

Jag saknar RDY i tråden!

Jag tycker inte alls att: "alla ska respekteras för sin åsikt eller religiösa tro." Vi har inte religions- och åsiktsfrihet i dethär landet för att lagstiftarna anser att alla egendomliga sekter och politiska åsikter nödvändigtvis bör få fritt spelrum, utan för att det inte i praktiken går att förhindra folk från att tro på vad de vill. Att man i Tyskland har förbjudit nazistiska partier har lett till att sådana organisationer i stället har drivits "under jorden" för att verka i det fördolda: http://sv.wikipedia.org/wiki/Nationalsozialistischer_Untergrund och därmed är inget vunnet.

Det kan inte förbises att vad som förenar det de misstänkta i detta fall är en nazistisk bakgrund och nu, när Id@s kropp är funnen, ser vi vad en missriktad lojalitet kan leda till.
Citera
2013-08-09, 05:30
Medlem
Zcapegoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggveBresladd
Har följt den här tråden ett tag nu.
Otroligt skönt att id*s kropp har återfunnits. Alla tankar till hennes familj.

Sökte lite på guldsmedsrån hittade en som kan stämma.
Någon här kanske kan ha bättre koll på om den är uppklarad eller ej.

(28/6) http://www.dn.se/nyheter/sverige/ran-mot-guldsmedsbutik-i-goteborg/

Hittade fler men då hade gärningsman gripits eller stämde inte i tid.
Artikeln publicerades 2010, så jag vet inte hur aktuellt det rånet är för den här tråden.
Citera
2013-08-09, 05:43
Medlem
Citat:
jag vet iaf att Id* har inget sådant örngott

a) Hade Id* några sängkläder av satin alls eller körde hon bomull?

b) Vet du om hon hade välsorterat hem så att man kan tänka sig att hon hade stora svarta sopsäckar hemma eller liknande?

c) Vet du om hon gick med boots inne för att vara fin, som någon påstod, om hon nu alls blev funnen med boots på.

d) Har AJ en nära vän boende nära Ö Margaretevägen, säg 400 meter från Id*? Var bor Bubb*?

e) Var Bubb* även en vän med Id*? Var han nära vän?

f) Hade Id* en större matta eller vad tror du man skulle ha surrat runt kroppen för att dölja vad man bar? Vad skulle du valt av det Id* hade i lägenheten?
Senast redigerad av Kvarnslatt 2013-08-09 kl. 05:54. Anledning: Numrerade frågorna och lade till f.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in