2013-08-09, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Kan det vara så enkelt att han faktisk kunde tänka till och tyckte att det räckte med sina kompisars spår på offret, en sån kompis han är som vill dumpa sin skit på sina vänner.

Det är sant bara han kommer undan själv. Men om jag inte fattat allt fel så är DB och FH vänner. Ja FH kom väl med på köpet som jag läst tidigare i tråden. Så frågan är om de inte håller varandra mer om ryggen när det kommer till det läget att snacka sig fri från mordet. Kanske tar de griftefrids brottet och skyddande men skyller det andra på A.J?

Då säkerligen I*a var avliden när de anlände Thn den natten för att städa upp?
Citera
2013-08-09, 01:00
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purplegirl78
Jag tänker att id@ kanske hade skor på sig? Om man som tjej vill vara lite uppklädd en lördag så är inte strumpor det snyggaste. Jag går ofta med skor, stövlar, boots inomhus om jag vill vara uppklädd. Eller om vi har lite fest.
Annars kanske id@ tog på sig skorna för att röka på balkongen?
Det är så många frågetecken! Va va det som hände?
RIP id@! Styrka och kondoleanser till de anhöriga...

Om hon klädde på sig för att ta ungen och sticka för att det blev bråk och hon var rädd kan det till och med ha utlöst våldet...
Citera
2013-08-09, 01:01
Medlem
Bra men ändå trista nyheter. Vila i frid.

Jag har svårt att förstå varför de flyttade kroppen från lägenheten överhuvudtaget när de ändå inte gjorde sig av med den ordentligt. Med allt blod som lämnats kvar var det ändå uppenbart vad som hänt och ju mindre man gör ju färre spår lämnar man. Fyllelogik?

Snaran dras åt hårdare runt DB, undrar om AJ redan dragit till Jpg och lämnade "brodern" med städningen?
Citera
2013-08-09, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IroniskJag
Hon har flera bilder på sin facebooksida

Jag kan bara se två olika bilder på henne. Kan du se fler?
Citera
2013-08-09, 01:04
Medlem
Fingertutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beefo
Har följt tråden sedan start och tänkte det var dags att skriva något.
Vet du mer om denna Fakebooktext? Någon annan som sett det?

Vila i Frid I*a

Faktum var att när jag skulle länka detta så försvann texten, tjejen plockade bort det hon skrivit, men jag har texten kvar.

" Jätte tråkigt att hon miste livet så tidigt.. Men En sak som förmodligen Inte har kommit ut i pressen eller till allmänheten. I*a var med och rånade en smyckesbutik med 3 andra killar. Planen och överenskommelsen var att att allt skulle få 25% var av summan pengar dom kom över på rånet. När rånet var gjort så ville ena killen ha 50%, eftersom det va han som kom på planen. I*a satte sig emot detta, o tyckte det va fel. Och efter det så försvann hon..!? Just saying! Media har målat upp att det är så synd om henne mm, men kan tycka nånstans att om man är så dum som beblandar sig med såna människor och begår ett brott tillsammans, så får man "skylla sig själv" (missförstå mig rätt) Jag tycker väldigt synd om hennes barn, önskar dom all lycka i livet och skänker dom en tanke. Barn ska aldrig behöva va utan sin mamma! Nu vet ni iaf! Hoppas med att dom tar fast personen/personerna.. Men det finns alltid 2 sidor, och detta är en sådan sak som media kanske inte kommer att skriva (lr vet)..
Jaja, ville bara säga detta!"

Jag vet inget mer än att jag läste denna text och tycker det var väldigt skumt.
Citera
2013-08-09, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fliisa
Bra men ändå trista nyheter. Vila i frid.

Jag har svårt att förstå varför de flyttade kroppen från lägenheten överhuvudtaget när de ändå inte gjorde sig av med den ordentligt. Med allt blod som lämnats kvar var det ändå uppenbart vad som hänt och ju mindre man gör ju färre spår lämnar man. Fyllelogik?

Snaran dras åt hårdare runt DB, undrar om AJ redan dragit till Jpg och lämnade "brodern" med städningen?

Efter dumpningar, skulle jag tro att dem delat på sig och haft olika roller/uppgifter.
Citera
2013-08-09, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fingertutan
Faktum var att när jag skulle länka detta så försvann texten, tjejen plockade bort det hon skrivit, men jag har texten kvar.

" Jätte tråkigt att hon miste livet så tidigt.. Men En sak som förmodligen Inte har kommit ut i pressen eller till allmänheten. I*a var med och rånade en smyckesbutik med 3 andra killar. Planen och överenskommelsen var att att allt skulle få 25% var av summan pengar dom kom över på rånet. När rånet var gjort så ville ena killen ha 50%, eftersom det va han som kom på planen. I*a satte sig emot detta, o tyckte det va fel. Och efter det så försvann hon..!? Just saying! Media har målat upp att det är så synd om henne mm, men kan tycka nånstans att om man är så dum som beblandar sig med såna människor och begår ett brott tillsammans, så får man "skylla sig själv" (missförstå mig rätt) Jag tycker väldigt synd om hennes barn, önskar dom all lycka i livet och skänker dom en tanke. Barn ska aldrig behöva va utan sin mamma! Nu vet ni iaf! Hoppas med att dom tar fast personen/personerna.. Men det finns alltid 2 sidor, och detta är en sådan sak som media kanske inte kommer att skriva (lr vet)..
Jaja, ville bara säga detta!"

Jag vet inget mer än att jag läste denna text och tycker det var väldigt skumt.
vet du vem som skrev detta?
Citera
2013-08-09, 01:09
Medlem
Fingertutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fliiiickan
vet du vem som skrev detta?

Jag vet vad hennes namn är Th*r*se B*rgm*n. Men vet inte vem hon är.
Senast redigerad av Fingertutan 2013-08-09 kl. 01:12.
Citera
2013-08-09, 01:13
Medlem
Peaceans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Det intressanta är dock radien av fynd nu om man syr ihop säcken lite: bilen - brandplats av kläder - liket. Allt kretsar kring Salstad och Grästorp och extremt, rentav korkat nära FH och DBs bostäder.

Allt kretsar runt DB. Hans bil och området runt hans bostad. Han är väl den personen i trion som har mest bevis emot sig? förutom FH..

Vad har man för bevis mot AJ? Har man någonting förutom att han har träffat I*a under dagen och varit lägenheten...?
Citera
2013-08-09, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peacean
Allt kretsar runt DB. Hans bil och området runt hans bostad. Han är väl den personen i trion som har mest bevis emot sig? förutom FH..

Vad har man för bevis mot AJ? Har man någonting förutom att han har träffat I*a under dagen och varit lägenheten...?

Det lär vi få reda på..
Citera
2013-08-09, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peacean

Det är nu vänskapen och allt annat dem emellan kommer brista. Frågan är om FH och DB är beredda ta AJs ansvarsdel i brottet. Antingen börjar de pladdra eller får ta hela skiten själva. Är de beredda att sitta så länge för sin "goda" kamrat?
Citera
2013-08-09, 01:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Honkies
Det är sant bara han kommer undan själv. Men om jag inte fattat allt fel så är DB och FH vänner. Ja FH kom väl med på köpet som jag läst tidigare i tråden. Så frågan är om de inte håller varandra mer om ryggen när det kommer till det läget att snacka sig fri från mordet. Kanske tar de griftefrids brottet och skyddande men skyller det andra på A.J?

Då säkerligen I*a var avliden när de anlände Thn den natten för att städa upp?
Man kan alltid hoppas de erkänner det AJ lurat dem till och låter han får det han förtjänar, men han har ju byggt upp sin profil med att vara en god hjälpare för D när han gick ut med att han bjöd på resan mm när D mist sina anhöriga. Så det var kanske svårt för dem i det läget att säga nej när han kanske gav väldigt knapphändigt information när han ringde om hjälp, väl där gick det inte att dra sig ur när det sett och varit inne i lägenheten...
Hoppas iallafall rätt man får det hårdaste straffet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in