2013-08-09, 02:24
Medlem
Visst, men vem ska ta över?
Citera
2013-08-09, 02:29
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Visst, men vem ska ta över?

Valfri AS-tränare i stort sett. Nej, men Norling, Hansen, Stahre, Alm, Bergstrand, Party-Janne och Lennartsson är alla en förbättring jämfört med Hamrén. Men det är väl givet att Svennis och/eller Backe hade varit det bästa alternativet.
Citera
2013-08-09, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Valfri AS-tränare i stort sett. Nej, men Norling, Hansen, Stahre, Alm, Bergstrand, Party-Janne och Lennartsson är alla en förbättring jämfört med Hamrén. Men det är väl givet att Svennis och/eller Backe hade varit det bästa alternativet.

Tveksamt. Tar Norling över då får du en Hamrén 2.0. Fast nästan ännu sämre. Men den diskussion har vi haft förut (om Norling).

Övriga namn imponerar mig inte. Nivån i Allsvenskan är så låg så det krävs inte så mycket av en tränare för att vinna Allsvenskan. Till och med Lukic och Åkeby vann två stycken SM-guld. Nu vill mer eller mindre ingen veta av de längre. Har du en bra trupp så vinner du förmodligen skiten.

Till och med Hamrén har meriter.
Citat:
Inom dansk klubbfotboll (2004–2008):
Danskt brons med Aalborg BK 2007
Gruppspel i UEFA-cupen, slog ut Sampdoria. Första gången i historien som ett danskt lag har lyckats slå ut ett italienskt i en stor cup. 2007
Danskt guld med Aalborg BK 2008
Årets tränare i Danmark 2008
Inom norsk klubbfotboll (2008–2010):
Norskt guld med Rosenborg BK 2009

Svennis hade jag inte tackat nej till. Han har åtminstone bra meriter internationellt. Han verkar dock ha förlorat alla ambitioner så det finns nog inte en chans att det händer. Såvida inte SVFF erbjuder en gigantisk lön.
Citera
2013-08-09, 02:42
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17

Fetmarkerade är de jag kan tänka mig i dagsläget. Jag tror många underskattar Bergstrands fotbollskunnighet för att han större delen av karriären har varit i mindre klubbar. Faktum är dock att han kom upp med ett Kalmar till allsvenskan och de första åren spelade ett ganska typiskt bottenlagsspel med tungt defensiv inriktning men därefter lyckades utveckla hela seriens bästa anfallsspel (visst han hade bra spelare men ändå) och vinna ligan. Han har alltså förmågan att båda bygga ett försvar och ett anfall. Glöm heller inte att han besegrade Inter med Lippi vid rodret över två matcher.

Lennartsson är en naturlig kandidat med sina meriter men det har gått sämre i år och det finns vissa frågetecken kring hans matchcoachning i mina ögon. Men det gjorde det å andra sidan i Lagerbäcks fall också.

Svennis kan konsten att bygga ett lag och har väl egentligen alltid byggt upp stabila försvar i sina lag - något Hamrén uppenbarligen är oförmögen till. Det hade varit intressant att se hur han hade hanterat Zlatan och hans roll på planen.

Norling är en jävla pajas i mina ögon.
Senast redigerad av snillet_1 2013-08-09 kl. 02:47.
Citera
2013-08-09, 02:45
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Tveksamt. Tar Norling över då får du en Hamrén 2.0. Fast nästan ännu sämre. Men den diskussion har vi haft förut (om Norling).

Övriga namn imponerar mig inte. Nivån i Allsvenskan är så låg så det krävs inte så mycket av en tränare för att vinna Allsvenskan. Till och med Lukic och Åkeby vann två stycken SM-guld. Nu vill mer eller mindre ingen veta av de längre. Har du en bra trupp så vinner du förmodligen skiten.

Till och med Hamrén har meriter.

Svennis hade jag inte tackat nej till. Han har åtminstone bra meriter internationellt. Han verkar dock ha förlorat alla ambitioner så det finns nog inte en chans att det händer. Såvida inte SVFF erbjuder en gigantisk lön.

Nja, alltså för att vara allvarlig så har jag inte sett en sämre elittränare än Hamrén. Halvbra AS-tränare är ju långt ifrån optimalt, men skulle förmodligen vara ett lyft, istället för scarf-kufen. Det finns väl en snubbe i Rosenborg också?

Edit: Det var Jan Jönsson jag menade. Kanske är bra. Ingen aning.

Efter Snillet1:s inlägg så håller jag med om Bergstrand. Han tar vi.
Senast redigerad av anteri17 2013-08-09 kl. 02:48.
Citera
2013-08-09, 03:07
Medlem
Vad gör Stuart Baxter nu för tiden? Han gjorde väl ett bra jobb med Finland om jag inte missminner mig.
Citera
2013-08-09, 03:29
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Vad gör Stuart Baxter nu för tiden? Han gjorde väl ett bra jobb med Finland om jag inte missminner mig.
Tränare i Sydafrikanska Kaizer Chiefs, går tydligen rätt bra därborta men man vet ju aldrig vad som sker i framtiden. Personligen avvaktar jag med mitt avgå Hamrén tills han eventuellt misslyckas med att ta Sverige till VM.
Citera
2013-08-09, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Tränare i Sydafrikanska Kaizer Chiefs, går tydligen rätt bra därborta men man vet ju aldrig vad som sker i framtiden. Personligen avvaktar jag med mitt avgå Hamrén tills han eventuellt misslyckas med att ta Sverige till VM.

Håller till viss del med. VM är inte kört och man ska komma ihåg att landslaget inte är lika starkt som under lagerbäcks tid.
Tycker ändå att Hamrén har gjort bort sig rejält det senaste året med hans knepiga laguttagningar utan några vettiga förklaringar. Dom få bra resultaten Sverige presterat under hans tid har snarare berott på individuella prestationer än Hamréns genidrag eller fingertoppkänsla.
Citera
2013-08-09, 06:50
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Det är väl just extra som Källström tillför?
Utveckla!
Citera
2013-08-09, 09:08
Medlem
skrudiss avatar
Ni som förespråkar Svennis, tror ni verkligen att han skulle passa? Tänker att han är 65 år och ännu inte tycks engagerad av tanken att leda landslaget. Inte heller är detta möjligt så länge hans löneanspråk är som de är.

Förutsatt att han är samma tränare som för fem-tio år sen är jag positiv. Det vore bra för bägge parter med en långsiktighet som så Svennis saknat nu på sistone i sina lag.

I övrigt väljer jag med att ligga lågt med att ropa något om avgång än så länge.
Citera
2013-08-09, 09:13
Medlem
bagarn29s avatar
Var inte alltför hård mot Hamrén spelarmaterialet är väl inte alltför bra.

Hur skulle er startelva se ut mot Norge?
Citera
2013-08-09, 09:17
Medlem
Daltonbrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Var inte alltför hård mot Hamrén spelarmaterialet är väl inte alltför bra.

Hur skulle er startelva se ut mot Norge?

Folk som skriker efter Backe är lite fel ute, han är för närvarande i ett projekt med Sollentuna i division två.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in