2013-08-08, 19:36
Medlem
Stratocaster68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Det här med Källström alltså. Motiveringen var väl att han har fått lite speltid? Jag fattar inte riktigt vad Hamrén menar med det. Vi är ju i slutet av sommaren och ingen har väl direkt spelat matcher (några träningsmatcher). Vi är ju fan i slutet av försäsongsträningen?

Förstår inte hans resonemang överhuvudtaget. Nu är inte Källström direkt min favoritspelare i landslaget men visst fan ska han vara med i truppen. Speciellt med tanke på vad du sa tidigare i tråden så är det fanimig obegripligt att en sån landsförrädande ärkesopa som Toivonen är med i truppen samtidigt som Kim inte tas ut.

Det hade vart bra för Källströms självförtroende att få speltid i landslaget då en Källström i bra form är viktig för laget.
Citera
2013-08-08, 19:56
Medlem
nitinitis avatar
Citat:
Det här med Källström alltså. Motiveringen var väl att han har fått lite speltid? Jag fattar inte riktigt vad Hamrén menar med det. Vi är ju i slutet av sommaren och ingen har väl direkt spelat matcher (några träningsmatcher). Vi är ju fan i slutet av försäsongsträningen?

Ryska ligan har redan startat.
Citera
2013-08-08, 20:36
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Hamad har ju varit helt magisk exakt hela sommaren. Varför lägga in hur man spelade i April när man tar ut en landslagstrupp i Augusti?

Hamad magisk, möjligtvis på Facebook. Alldeles för ojämn inte landslagsmässig men det är inte Zengin eller Dumazz heller.
Citera
2013-08-08, 21:10
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nitiniti
Ryska ligan har redan startat.
Poängen var nog att flera av de övriga spelar i ligor där säsongen inte startat.

Tycker inte Källström tillför nåt extra så mig gör det inget, alldeles för långsam.
Citera
2013-08-08, 22:23
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Poängen var nog att flera av de övriga spelar i ligor där säsongen inte startat.

Tycker inte Källström tillför nåt extra så mig gör det inget, alldeles för långsam.
Du tyckte inte att Källström tillförde något under Tyskland matchen eller andra dylika matcher? Det låter ju helt vansinnigt. Källström gör de överlägset bästa långbollarna i de svenska landslaget. Titta bara på när han får bollen på mittplan när hans och Ibras blickar möts. Ibra vet vilka typer av klasslångbollar som kan leveras av Källström. Vilket resulterar i att han tar fart och börjar kubba mot mål. En annan historia blir det när Wernbloom eller Elm får bollen.

Taco får väl ändå förövrigt ses som den bästa passaren på mittfältet inom 10 meters räckhåll.
Senast redigerad av Mellbergan 2013-08-08 kl. 22:29.
Citera
2013-08-08, 22:51
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo

Det är väl just extra som Källström tillför?
Citera
2013-08-09, 01:06
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stratocaster68
Förstår inte hans resonemang överhuvudtaget. Nu är inte Källström direkt min favoritspelare i landslaget men visst fan ska han vara med i truppen. Speciellt med tanke på vad du sa tidigare i tråden så är det fanimig obegripligt att en sån landsförrädande ärkesopa som Toivonen är med i truppen samtidigt som Kim inte tas ut.

Det hade vart bra för Källströms självförtroende att få speltid i landslaget då en Källström i bra form är viktig för laget.

Bara att hålla med. Källström har en del brister i sitt spel men samtidigt är han den enda som konsekvent vågar spela de svåra bollarna uppåt. Det blir såklart fel ibland men det har också skapat många mål för Sverige genom åren.

Jag tycker ju att Elm och Källström konkurrerar om lite samma roll. Elm var åtminstone en väldigt fin spelfördelare i AZ, i landslaget ser man sällan det.
Citera
2013-08-09, 01:26
Medlem
anteri17s avatar
Är det någon som på allvar vill ha kvar Hamrén, eller tycker han är en bra tränare rent allmänt? När kommer de första kraven på avgång från media? Borde kommit för bra längesedan.
Citera
2013-08-09, 01:32
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Är det någon som på allvar vill ha kvar Hamrén, eller tycker han är en bra tränare rent allmänt? När kommer de första kraven på avgång från media? Borde kommit för bra längesedan.

Läser man mellan raderna förstår man att åtminstone Bank och Laul (speciellt Laul) är oerhört tveksamma till Hamrén. Gäller även i hög grad Niva.

Jag antar att man vill behålla en god relation med Hamrén (han är ju trots allt en skön kille).

Det är mest svennebananer som gillar Hamréns "positiva spel".
Citera
2013-08-09, 01:35
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Läser man mellan raderna förstår man att åtminstone Bank och Laul (speciellt Laul) är oerhört tveksamma till Hamrén. Gäller även i hög grad Niva.

Jag antar att man vill behålla en god relation med Hamrén (han är ju trots allt en skön kille).

Det är mest svennebananer som gillar Hamréns "positiva spel".

Jojo. Det märker man. Ingen, vad jag vet, har ju dock skrivit det rakt ut.

Jag tror inte jag läst en rad positivt om Hamrén av de tre i rosa.
Citera
2013-08-09, 02:13
Medlem
Mellbergans avatar
Det som framförallt är med Hamren, är att han aldrig kör med samma spelare för att få någon sorts kontinuitet. Det är ett ständigt Hawaii över spelaruttagningarna.

Kan tänka mig att Hamrén sitter där på sin stol, rökandes braj eller dylikt. Och slår tärning om vilka innermittfältare som ska spela nästa landskamp.

Alternativt att han kör "ole-dole-doff-du-får-en-knuff" principen. När han står där och ser sina spelare spela på träningarna vid valet av startelvan.

Nej, men helt seriöst så tycker jag nog tillskillnad från många andra här, att Hamrén inte är helt värdelös. Han har gjort vissa bra grejer. Valen av spelare är dock inte lika lätt att försvara.
Senast redigerad av Mellbergan 2013-08-09 kl. 02:15.
Citera
2013-08-09, 02:22
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Det som framförallt är med Hamren, är att han aldrig kör med samma spelare för att få någon sorts kontinuitet. Det är ett ständigt Hawaii över spelaruttagningarna.

Kan tänka mig att Hamrén sitter där på sin stol, rökandes braj eller dylikt. Och slår tärning om vilka innermittfältare som ska spela nästa landskamp.

Alternativt att han kör "ole-dole-doff-du-får-en-knuff" principen. När han står där och ser sina spelare spela på träningarna vid valet av startelvan.

Nej, men helt seriöst så tycker jag nog tillskillnad från många andra här, att Hamrén inte är helt värdelös. Han har gjort vissa bra grejer. Valen av spelare är dock inte lika lätt att försvara.

Jag har inget problem med att han generellt vill införa vissa reformer mot ett offensivare spel. Men i vissa matcher är han så fruktansvärt naiv. Dessutom räcker det inte med att vilja spela ett offensivare spel. Han skapar noll incitament för att det så ska bli. I övrigt är han oduglig. Pratet med media, trupphantering, laguttagningar, taktisk felxibilitet, taktisk kunskap.

Nej, ta bort han från posten. Problemet är att det lär komma efter ett missat VM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in