2013-08-08, 17:59
Medlem
BRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannenBakomDig
Återigen. Mycket lustigt. Det är hur det går tillväga som jag inte tycker är naturligt.

Så det är gnida penis fram och tillbaka i slidan som definierar "naturligt" här, inte att det är helt naturlig sperma som befruktar ett helt naturligt ägg? Kör du med brasa istället för spis också (givetvis tänd av blixten - finns inget naturligt i tändare, eller för den delen i att slå stenar mot varandra)? Går/springer du överallt, och undviker onaturliga styggelser som cykel, bil och tåg? Hämtar du all mat från skogen? Bor du i en grotta? Klär du dig i gräs och djurhudar (vilket iofs också är onaturligt - så, går du naken)? Dricker du bara vatten direkt från naturliga vattendrag? Och använder du dator när du beklagar dig över att saker och ting är onaturliga, eller har du kommit på något sätt att skicka röksignaler från din brasa tänd av blixten som på något vis tas upp av ett trådlöst nätverk i närheten och dyker upp på Flashback?

Jag skulle nästan tro att du gör bra mycket mer "onaturliga" saker varje dag, än det är att befrukta ett naturligt ägg med naturlig sperma utan att gnida penis fram och tillbaka i slidan. En sak som spontant verkar mer onaturlig är ju t.ex. att äta kött från djur du inte själv dödat i skogen, slaktat och ätit rått.
Citera
2013-08-08, 18:02
Bannlyst
Citat:
Så det är mitt fel över att en unge som växer upp med två mammor inte mår bra?

Ja, om du behandlar dem annorlunda än du behandlar "vanliga" barn så är det ditt fel att du gör det ja.

Citat:
Nja.. Jag tänker på ungen som kommer att få växa upp i en sexuellt avvikande familj.

Om det är ungen du bryr dig om skall du säga att allt är normalt och att det inte är något fel på ungens familj såvida inte ungen själv kommer och påtalar att något är fel.
Citera
2013-08-08, 18:06
Medlem
netopyrs avatar
hålla sjuka människor vid liv är onaturligt. att hjälpa kroppen att läka och ta bort oönskade saker som cancer är onaturligt.

vi har kommit så långt att vi kan hjälpa kroppen med saker den inte klarar av själv.
Citera
2013-08-08, 18:07
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BRT
Så det är gnida penis fram och tillbaka i slidan som definierar "naturligt" här, inte att det är helt naturlig sperma som befruktar ett helt naturligt ägg? Kör du med brasa istället för spis också (givetvis tänd av blixten - finns inget naturligt i tändare, eller för den delen i att slå stenar mot varandra)? Går/springer du överallt, och undviker onaturliga styggelser som cykel, bil och tåg? Hämtar du all mat från skogen? Bor du i en grotta? Klär du dig i gräs och djurhudar (vilket iofs också är onaturligt - så, går du naken)? Dricker du bara vatten direkt från naturliga vattendrag? Och använder du dator när du beklagar dig över att saker och ting är onaturliga, eller har du kommit på något sätt att skicka röksignaler från din brasa tänd av blixten som på något vis tas upp av ett trådlöst nätverk i närheten och dyker upp på Flashback?

Citat:
Jag skulle nästan tro att du gör bra mycket mer "onaturliga" saker varje dag, än det är att befrukta ett naturligt ägg med naturlig sperma utan att gnida penis fram och tillbaka i slidan. En sak som spontant verkar mer onaturlig är ju t.ex. att äta kött från djur du inte själv dödat i skogen, slaktat och ätit rått.

Om nu den goda natúrlighets-förespråkare hade anat att jag själv har levt ett halv-amish liv ... minus bibel-delen ..... dom senasta 40 åren hade han kanske inte varit så pigg med sin 'naturlighets'-fixering.

Men det är självklart enkelt att återfalla till klyschor som när innercity-gröna är natur-experter.
Citera
2013-08-08, 18:12
Medlem
netopyrs avatar
Citat:
Nja.. Jag tänker på ungen som kommer att få växa upp i en sexuellt avvikande familj.

känns mer som en ursäkt. bryr du dig om nån annans barn? folk so. I föds i fattigdom? där har du något mycket bättre att hetsa upp dig över.

nej det är en genomskinlig ursäkt till din egentliga anledning. om det i framtiden blir vanligare och accepterat kan jag slå vad om att du fortfarande är homofob
Citera
2013-08-08, 18:20
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av netopyr
nej det är en genomskinlig ursäkt till din egentliga anledning. om det i framtiden blir vanligare och accepterat kan jag slå vad om att du fortfarande är homofob

Även om det kanske låtar snyggare att kalla det för "naturlighets-förespråkande, narcissistisk, idiosynkratist, som inte är bigott av samma anledning som fanatiska abrahamister".
Citera
2013-08-08, 18:24
Medlem
Därför att homosexualitet och homosexuella handlingar är ömsesidiga.
En bög som knullar en annan bög har tillåtelse av den andra bögen att trycka på honom i arslet.
Och som med allting så är dom villiga att ta den risk som finns, men de gäller allt. När du sätter dig i en bil är du villig att ta risken att råka ut för en bilolycka.

Finns inga bra argument emot homosexualitet bortsett från påhittade personer som bor i himlen, som hittades på av en pedofil som fick psykoser på en bergskulle (AKA Muhammed)
Citera
2013-08-08, 18:51
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BRT

Trams.

Så bara för att jag inte lever i en grotta, så menar du på att jag är en hycklare? Fine. Jag ska börja bete mig mer homofobiskt och fanatiskt som ni vill påstå att jag är. Jag är less över att stå på samma sida som ni gör. Förbannade hippies.

För att jämföra mikromat med provrörsbarn är ju förstås helt förståeligt. Jag tycker också att Cheers är en förbannad dålig serie. Jag antar att det betyder att jag hatar all form av komedi som existerar.

Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
Om det är ungen du bryr dig om skall du säga att allt är normalt och att det inte är något fel på ungens familj såvida inte ungen själv kommer och påtalar att något är fel.

Ska jag ljuga? Ja, exakt. Låtsas som att allting är bra, så blir det bra. Nej, det är inte min stil. Jag behöver dock inte säga något till ungen för den kommer själv förstå när den växer upp.

Citat:
Ursprungligen postat av netopyr
känns mer som en ursäkt. bryr du dig om nån annans barn? folk so. I föds i fattigdom? där har du något mycket bättre att hetsa upp dig över.

Exakt. Sluta upp med att vara vegan. Det finns ju mycket värre saker att bry sig om än djuren.

Nope.
Citera
2013-08-08, 19:00
Medlem
LittleRedCaps avatar
Egentligen skulle man kanske starta en tråd med namnet:
Varför acceptera onani men inte mord, stöld och misshandel?
Men jag tycker att vi kan ta frågorna här när alla (Allah ) ändå är närvarande.

Ni fanatiska bokstavstrogna muslimer som skriver i denna tråd borde ta tag i de stora problemen. Antalet onanister i Sverige och även i de flesta muslimska länder torde vara betydligt större än antalet homosexuella.Och såvitt jag vet är onani haram (förbjudet) om man läser Koranen.

Och ni homofober som hävdar att homosexualitet är onaturligt hur ställer ni er till onani? Är inte det också onaturligt och äckligt?

När vi ändå håller på så kan vi väl passa på att klassificera oralsex och naturligtvis analsex mellan man och kvinna. Det är väl inte naturliga beteenden? Eller vad säger Koranen om detta?
Senast redigerad av LittleRedCap 2013-08-08 kl. 19:03.
Citera
2013-08-08, 19:05
Medlem
Citat:
Trams.

Så bara för att jag inte lever i en grotta, så menar du på att jag är en hycklare? Fine. Jag ska börja bete mig mer homofobiskt och fanatiskt som ni vill påstå att jag är. Jag är less över att stå på samma sida som ni gör. Förbannade hippies.

För att jämföra mikromat med provrörsbarn är ju förstås helt förståeligt. Jag tycker också att Cheers är en förbannad dålig serie. Jag antar att det betyder att jag hatar all form av komedi som existerar.
Skulle du kunna förklara för mig varför det är viktigt att befruktning är naturlig, och varför det inte är viktigt att applicera samma tankegångar på t.ex. mat?

Jag vill också gärna veta varför något som är naturligt är bättre än någonting icke-naturligt?
Senast redigerad av Daudodidi 2013-08-08 kl. 19:09.
Citera
2013-08-08, 19:12
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Så bara för att jag inte lever i en grotta, så menar du på att jag är en hycklare? Fine. Jag ska börja bete mig mer homofobiskt och fanatiskt som ni vill påstå att jag är.

Det skulle sannoliken göra dig gott "to come out of the closet".

Citat:
Jag är less över att stå på samma sida som ni gör.

Du menar toleransens sida?

Citat:
Förbannade hippies.

Stackars narcissist.

Citat:

Fast du har ju inte ens försökt förklara VARFÖR "naturlighet" är en sån existentiell bra grej.

Citat:
Sluta upp med att vara vegan. Det finns ju mycket värre saker att bry sig om än djuren.

Jag är själv vegetarian och anser att människan har ett moralisk ansvar för dom svaga (dock inte som en pådyvlande etik). Men det passar väl inte så bra tilsammans med din narcissism.
Citera
2013-08-08, 19:15
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daudodidi
Jag vill också gärna veta varför något som är naturligt är bättre än någonting icke-naturligt?

Du är inte den enda som skulle vilja veta detta. Men eftersom det sannoliken bara är en efterrationalisering för MBDs homosex-idiosynkrasi lär vi knappast få ett svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in