Citat:
Ursprungligen postat av
MannenBakomDig
För det är så vi är skapta till att reproducera oss.
Jag prioriterar inte det lika högt helt enkelt. I vissa fall är det bra att gå emot naturen. T.ex GMO är väl en bra grej. Sedan så är det ganska gott att äta en chokladkaka ibland också.
Wow! Stopp och belägg här!
Du anser att det är absurt med konstgjord befruktning för att det är onaturligt, men du förespråkar genmodifikation?

Herrejävlar.
Visst, jag förespråkar också GMO, men nu är jag säker på att du skiter fullständigt i "naturligheten". Du har någon annan agenda, så nu gäller det bara att lista ut vad det är. Kanske är det omedvetet hos dig, men det är fanimej inte "naturlighet" du förespråkar.
Citat:
Ursprungligen postat av
MannenBakomDig
Däremot tycker jag att det är helt absurt att spruta i en kopp och sedan mixtra ihop en bebis utav det. Ja, visst. Det är exakt samma sak som process, men det är inte så det ska gå till för att det ska bli ett barn. Barn ska ske via sex, inte för att du har runkat.
Kanske det är sexrädsla som är grund för problemet? Jag menar, du beskriver det så detaljerat och verkar vädja till mina känslor här för att jag också ska tycka att det ska vara läskigt.
Men vet du vad? Du är inte ensam. En detaljerad beskrivning av ens ena förälders könsorgan finner nog de flesta lite äckligt. Och könsorgan är inblandade även när man har sex. Det är inte fel med sex för det.
Faktum är att jag skulle vara ganska glad över att veta att mina föräldrar har gått igenom en så lång process bara för att få mig. Det vore fint.
Dessutom vet jag att man inte kom till genom någon olyckshändelse, eller dykt som man alltid får se på TV.
Så ja, på ett sätt skulle själva gesten faktiskt vara ganska fin.
Citat:
Ursprungligen postat av
MannenBakomDig
Som sagt. Skulle du vilja veta att din pappa fick dig via att han runkade i ett rum, för att han var oförmögen till att penetrera en kvinna? Din pappa är i sådana fall en avvikare från naturen och ska därmed slås ut. Hans gener ska inte spridas vidare och därför ska du inte heller existera.
Jag vet inte riktigt om det här kan räknas somsvar på frågan "varför är naturliga saker bättre än onaturliga?". Men vilken tur att vi har både provrörsbefruktning och genmodifikation då
Eller är det så att du
vill ägna dig åt naturliga processer/händelser, även om det orsakar lidande?
Ut i skogen med dig och propagera för jordbävningar, sjukdomar och solens oundvikliga undergång där istället, säger jag då.