2013-08-08, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BRT
Så det är gnida penis fram och tillbaka i slidan som definierar "naturligt" här, inte att det är helt naturlig sperma som befruktar ett helt naturligt ägg? Kör du med brasa istället för spis också (givetvis tänd av blixten - finns inget naturligt i tändare, eller för den delen i att slå stenar mot varandra)? Går/springer du överallt, och undviker onaturliga styggelser som cykel, bil och tåg? Hämtar du all mat från skogen? Bor du i en grotta? Klär du dig i gräs och djurhudar (vilket iofs också är onaturligt - så, går du naken)? Dricker du bara vatten direkt från naturliga vattendrag? Och använder du dator när du beklagar dig över att saker och ting är onaturliga, eller har du kommit på något sätt att skicka röksignaler från din brasa tänd av blixten som på något vis tas upp av ett trådlöst nätverk i närheten och dyker upp på Flashback?

Jag skulle nästan tro att du gör bra mycket mer "onaturliga" saker varje dag, än det är att befrukta ett naturligt ägg med naturlig sperma utan att gnida penis fram och tillbaka i slidan. En sak som spontant verkar mer onaturlig är ju t.ex. att äta kött från djur du inte själv dödat i skogen, slaktat och ätit rått.

Utgår vi från biblisk synvinkel är homosexualitet onaturligt:

"Därför utlämnade Gud dem åt förnedrande lidelser. Kvinnorna bytte ut det naturliga umgänget mot ett onaturligt, likaså övergav männen det naturliga umgänget med kvinnorna och upptändes av begär till varandra, så att män bedrev otukt med män. Därmed drog de själva på sig det rätta straffet för sin villfarelse."- Romarbrevet 1:26-27
Senast redigerad av Kamora 2013-08-08 kl. 19:32.
Citera
2013-08-08, 19:28
Medlem
Det kan få vara pride varje dag, om det får alla muslimer att flytta hem till öknen.

Bögarna kan få böga med varandra, det skadar inte mig. Teologiska argument kan du få behålla.
Citera
2013-08-08, 19:33
Bannlyst
Titeln beskriver rätt bra varför vissa människor (läs religion) borde avskaffas. Så hade dom flesta problem som finns i denna värld just nu, ha försvunnit inom 100 år.
Citera
2013-08-08, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Du är inte den enda som skulle vilja veta detta. Men eftersom det sannoliken bara är en efterrationalisering för MBDs homosex-idiosynkrasi lär vi knappast få ett svar.
Ja, jag har länge undrat detta.

Jag är av åsikten att vissa naturliga saker är bra, och andra är dåliga - men det är inte för att de är naturliga (samma sak med traditionsargumentet, förresten).

Exempel på naturliga saker:
• Jag tycker att vulkanutbrott, pesten och solens oundvikliga undergång är dåliga.
• Jag tycker att äpplen, frihet och solens existens är bra.

Exempel på icke-naturliga saker:
• Jag tycker att tortyr, sömnproblem och krig är dåliga.
• Jag tycker att medicin, musik, internet och sängar är bra.

Ingenting av detta baseras på att det är för att det är naturligt eller icke-naturligt.

Men vi kanske får anta att "naturlighetsförespråkarna" gillar:
• Vulkanutbrott, pesten och solens oundvikliga undergång

Och att de ogillar:
• Medicin, musik, internet och sängar
Senast redigerad av Daudodidi 2013-08-08 kl. 19:42.
Citera
2013-08-08, 20:04
Medlem
KycklingKlubbans avatar
Läs på här Islampeace.

Sverige är ett F.D kristet land. I kristendomen sägs det att varje människa ansvarar för sina egna handlingar i förbund med gud. Detta friskriver mig och alla andra från att lägga sig i dennes fri vilja. Jag är inte person att döma varken den enskilda personen eller de båda att ha brutit mot de (faktiskt flera) synder i kristendomen man går emot igenom att "ligga" samkönat. Och därför skriver jag med fetstil även att det inte är varken den sekulariserade eller den kristna statens skyldighet att säga åt två människor (av gud) om den ska bryta sin tro och guds ord eller inte. I den saken gör Sverige rätt.

Jämförelse till mord:
Sex, kan två personer (förutsatt att båda vill) oavsett sexualitet ha utan att någon utomstående (utan samtycke) behöver delta eller se på. Att mörda någon annan (oavsett samtycke) skadar inte bara den "mördade" utan också dess anhöriga vilket plötsligt blir en skyldighet för staten att döma.

Jämförelse till pedofili:
Barn är straffmyndiga tills dom är 15, myndiga tills dom är 18 i Sverige. Förr var myndighetsåldern 24 (från sina föräldrar) tills man gifter sig och blir omyndig (till sin man). Det betyder att fram till när man är 18 så är det föräldrarna som bestämmer över dig och enligt kristendomen ska man lyssna och respektera sina föräldrar. De flesta föräldrar vill inte att sina barn ska vara modell för pedofiler, alltså samtycker inte båda till pedofili och då blir alltså den utsatta ett offer. Ifall barnet samtycker gills inte detta p.g.a barnets omyndighet inför lagen, samtidigt är det föräldrarna som blir offer vilket plötsligt blev och är en skyldighet för staten att döma.

Så hur du än mixrar och försöker så kommer vi inte undan de faktum att vi måste respektera varandra som både f.d kyrkstat och nuvarande "demokratiskt" sekulärt samhälle.
Senast redigerad av KycklingKlubban 2013-08-08 kl. 20:07.
Citera
2013-08-08, 20:15
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamora
Utgår vi från biblisk synvinkel är homosexualitet onaturligt:

Men du anser väl inte på allvar, att bibeln är en särskild bra källa vad angår det "naturliga".

Så varför skulle vi använda den för detta ändamål?
Citera
2013-08-08, 20:26
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daudodidi
Skulle du kunna förklara för mig varför det är viktigt att befruktning är naturlig.

För det är så vi är skapta till att reproducera oss.

Citat:
och varför det inte är viktigt att applicera samma tankegångar på t.ex. mat?

Jag prioriterar inte det lika högt helt enkelt. I vissa fall är det bra att gå emot naturen. T.ex GMO är väl en bra grej. Sedan så är det ganska gott att äta en chokladkaka ibland också.

Däremot tycker jag att det är helt absurt att spruta i en kopp och sedan mixtra ihop en bebis utav det. Ja, visst. Det är exakt samma sak som process, men det är inte så det ska gå till för att det ska bli ett barn. Barn ska ske via sex, inte för att du har runkat.

Citat:
Jag vill också gärna veta varför något som är naturligt är bättre än någonting icke-naturligt?

Som sagt. Skulle du vilja veta att din pappa fick dig via att han runkade i ett rum, för att han var oförmögen till att penetrera en kvinna? Din pappa är i sådana fall en avvikare från naturen och ska därmed slås ut. Hans gener ska inte spridas vidare och därför ska du inte heller existera.

Citat:
Fast du har ju inte ens försökt förklara VARFÖR "naturlighet" är en sån existentiell bra grej.

Jag kan inte besvara detta, utan att upprepa mig själv.

Citat:
Jag är själv vegetarian och anser att människan har ett moralisk ansvar för dom svaga (dock inte som en pådyvlande etik). Men det passar väl inte så bra tilsammans med din narcissism.

Det är inte narcissism om det stämmer.
Citera
2013-08-08, 20:31
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannenBakomDig
Däremot tycker jag att det är helt absurt att spruta i en kopp och sedan mixtra ihop en bebis utav det. Ja, visst. Det är exakt samma sak som process, men det är inte så det ska gå till för att det ska bli ett barn. Barn ska ske via sex, inte för att du har runkat.

Som sagt. Skulle du vilja veta att din pappa fick dig via att han runkade i ett rum, för att han var oförmögen till att penetrera en kvinna? Din pappa är i sådana fall en avvikare från naturen och ska därmed slås ut. Hans gener ska inte spridas vidare och därför ska du inte heller existera.

Och när du blir sjuk går du inte till doktorn och självfallet tar du inga mediciner? Behöver du det måste du ju inse att du är en "avvikare från naturen" och ska slås ut.
Citera
2013-08-08, 20:41
Medlem
netopyrs avatar
Citat:

hoppas fler blir homosexuella så jordens överbefolkning kanske kallnar av.

får jag fråga om du är totalt emot preventivmedel och abort? sex innan äktenskap? sex för skoj/njutning?

ditt argument faller lite på det. säg att en man och en kvinna får 2 barn. kvinnan blir inte gravid direkt, säg att dom försöker 10 gånger per barn. Då har dom "naturligt" haft sex 20 gånger.

preventivmedel eller dra ut kuken borde vara exakt lika stort hån mot vad som är naturligt.

tycker synd om dig. på riktigt faktiskt.
Citera
2013-08-08, 20:42
Medlem
Citat:

Jag prioriterar inte det lika högt helt enkelt. I vissa fall är det bra att gå emot naturen. T.ex GMO är väl en bra grej. Sedan så är det ganska gott att äta en chokladkaka ibland också.
Wow! Stopp och belägg här!

Du anser att det är absurt med konstgjord befruktning för att det är onaturligt, men du förespråkar genmodifikation?
Herrejävlar.

Visst, jag förespråkar också GMO, men nu är jag säker på att du skiter fullständigt i "naturligheten". Du har någon annan agenda, så nu gäller det bara att lista ut vad det är. Kanske är det omedvetet hos dig, men det är fanimej inte "naturlighet" du förespråkar.

Citat:
Kanske det är sexrädsla som är grund för problemet? Jag menar, du beskriver det så detaljerat och verkar vädja till mina känslor här för att jag också ska tycka att det ska vara läskigt.

Men vet du vad? Du är inte ensam. En detaljerad beskrivning av ens ena förälders könsorgan finner nog de flesta lite äckligt. Och könsorgan är inblandade även när man har sex. Det är inte fel med sex för det.

Faktum är att jag skulle vara ganska glad över att veta att mina föräldrar har gått igenom en så lång process bara för att få mig. Det vore fint.
Dessutom vet jag att man inte kom till genom någon olyckshändelse, eller dykt som man alltid får se på TV.

Så ja, på ett sätt skulle själva gesten faktiskt vara ganska fin.

Citat:
Jag vet inte riktigt om det här kan räknas somsvar på frågan "varför är naturliga saker bättre än onaturliga?". Men vilken tur att vi har både provrörsbefruktning och genmodifikation då

Eller är det så att du vill ägna dig åt naturliga processer/händelser, även om det orsakar lidande?

Ut i skogen med dig och propagera för jordbävningar, sjukdomar och solens oundvikliga undergång där istället, säger jag då.
Senast redigerad av Daudodidi 2013-08-08 kl. 20:54.
Citera
2013-08-08, 20:52
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Citat:
Wow! Stopp och belägg här!

Du anser att det är absurt med konstgjord befruktning för att det är onaturligt, men du förespråkar genmodifikation?
Herrejävlar.

För att käka ett äpple och göra en bebis är exakt samma sak.

Japp. Jag tycker illa om att basta också. Det måste betyda att jag hatar värme.
Citera
2013-08-08, 20:55
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Av vem eller vad? Finns det en 'plan' i detta, eller är det sånt som har växt fram efterhand? Och varför är denna "naturlighet" ett referensunderlag för 'korrekthet'?

Citat:
I vissa fall är det bra att gå emot naturen. T.ex GMO är väl en bra grej. Sedan så är det ganska gott att äta en chokladkaka ibland också.

Men du kan inte precisera din sorterings-mekanism.

Citat:

Belägg, tack.

Citat:
Fast du har ju inte ens försökt förklara VARFÖR "naturlighet" är en sån existentiell bra grej.

Citat:
Jag kan inte besvara detta, utan att upprepa mig själv.

Du har ännu inte besvarat frågan, men endast postulerat att naturlighet är 'bra' på något sätt.

Citat:
Det är inte narcissism om det stämmer.

Men det får vi väl aldrig reda på, om du insisterar på att slingra dig undan frågan om "naturlighet" som existentiell värde-norm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in