2013-08-10, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Det innebär att du även vill döda barn som förbannat sina föräldrar?

Jag citerar ur Bibeln och tredje moseboken om straffbestämmelserna:

Edit: ...samt dödsstraff för äktenskapsbrott?
Ett stort och Självklart JA! sen tror jag att du inte förstår vad förbanna betyder.

Edit: Jag tror jag kanske inte var tydlig nog, JAG STÖDJER DET TILL DET YTTERSTA, ty det var fadern, han som skapade tid och rum, allt levande och allt gott och ont, som skrev dessa evigt heliga sanna ord genom hans skapelser.
Senast redigerad av Enkel-Man 2013-08-10 kl. 22:59.
Citera
2013-08-10, 22:50
Medlem
Maldorors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Jag håller med. Vi står illa rustade inför det som nu sker.

Vi är vana vid andra förhållanden. Vi är vana vid en religion på reträtt. På timida präster och religiösa företrädare utan större anspråk på att spela en roll i samhällsutvecklingen. I det vet vi inte hur vi ska hantera en religion som agerar på motsatt sätt. Som är expansiv och hyser anspråk på inflytande. På respekt.

De (och här talar jag naturligtvis inte om en majoritet av muslimerna) har en övertygelse, men har vi det? Eller är vi så bekväma i vår (tidigare rådande) konsensuskultur att vi förlorat fokus på vad VI står för, vilka värden vi anser viktiga att försvara? Jag tyckte att den händelse där en kommun betalade skadestånd till en muslim som vägrade skaka hand illustrerar detta problem ytterst väl.

Villrådigheten är det huvudsakliga problemet. Om vi nu tänker oss ateismen som en (behövlig) konsekvens i denna civlisation, kommer vi behöva pröva Islam som vi gjort med kristendomen. Med en balanserad minoritet muslimer (i denna kontext) hade detta inte varit ett problem, och jag hade till och med delat din uppfattning om ett fortsatt sekulärt väst, men vad vi nu istället ser är franska skolor som inte längre kan undervisa evolutionsteorin, segregering, radikalisering, parallella samhällen osv. De eftergifter vi sysslar med, där ditt exempel är särskilt talande, indikerar förlorade värden och en misstro rörande vår egen övertygelse, eftersom vi ständigt sysslar med rannsakan och framhäver våra egna brister. Samtidigt är jag av uppfattningen att bortplockad nationalsång, julspel och skolavslutning i kyrkan går i linje med denna nationella demontering, oavsett vad man tycker om kristendomen som religion.
Citera
2013-08-10, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enkel-Man
eftersom att det i Tredje Moseboken 20:13 står Om en man ligger med en annan man som med en kvinna, har de båda gjort något avskyvärt. De skall straffas med döden, skulden för deras död är deras egen.

Sedan står det i det femte budet Du skall icke dräpa..

Eftersom att jag tror att bibeln är felfri så är det ända sättet för mig att tolka detta på att homosexuella är ett undantag, jag förväntar mig inte att du ska hålla med mig.

Men det går ju inte att ligga med en annan man som med en kvinna. Man ligger väl men dom på olika sätt. F.ö heter det enda och inte ända. Har svårt att tänka mig missionärställning mellan bögar.
Senast redigerad av ceda60 2013-08-10 kl. 22:56.
Citera
2013-08-10, 22:57
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ceda60
F.ö heter det enda och inte ända.

Freudiansk felstavning kallas sånt.
Citera
2013-08-10, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderman
Jag vet inte vad du snackar om, men talibanerna i Afghanistan är riktiga muslimer. Det är därför dem har sådan framgång trots att dem krigar mot världens starkaste armé. Tack vare att talibanerna är riktiga muslimer med stark tro och tack vare deras heroiska Jihad kommer dem återta makten.

Ledaren, Mullah Muhammad Umar al Mujahid, sade i sitt tal som han gav ut för 2 dagar sedan hur årets krigssäsong varit framgångsrik i avgörande termer. Man har befriat stora delar av Afghanistan, vilket är något som även den afghanska regeringen erkänt (flera distrikt i Nangarhar, Logar, Wardak, Kapisa, Farah, Zabul, Oruzgan har fallit till talibanerna).

I vintras dog cirka 10-20 afghanska soldater per vecka. Enligt USAs general i Afghanistan har siffran varit över 100 döda afghanska soldater per vecka i juni och siffran är förmodligen högre nu under juli/augusti.

Du kallar TALIBANERNA för riktiga muslimer. Jag har ännu aldrig träffat en muslim som sagt sig gilla talibanerna. På vilket sätt är de riktiga muslimer. Fängsla män om skägget är för kort? Förbjuda kvinnor att ens visa ögonen? Syraatacker?

Eftersom du själv uppenbarligen är muslim, så vet du visst vad jag "snackar" om. Du vet mycket väl att många muslimer INTE tycker att talibanerna gör rätt.
Citera
2013-08-10, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoaldDahl
Freudiansk felstavning kallas sånt.

Precis. Många som skriver på FB har förmodligen en psykiatrisk diagnos. TS är förmodligen rätt rubbad.
Citera
2013-08-10, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoaldDahl
Tänk på att hat aldrig kommer från Gud.
Hatet är Satans verktyg.

Men vem skapade Satan då?
Citera
2013-08-10, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderman
TACK FÖR DETTA INLÄGG!

Jag försökte säga samma sak till denna personen tidigare, men i egenskap av att vara kristen kan du nog få vett i deras skallen på enklare sätt.

Det är verkligen tid att rensa denna ateistiska indoktrinering från dessa så kallade kristna! Även Svenska Kyrkan borde ta och lära sig sin Bibel.
Varsågod!
Men islam är en vidrig religion skapad av en pervers ljugare som hade sex med små barn, men som av er anses vara den perfekta människan(va?), och av de muslimer jag träffat Verkar ni lyckas häpnadsväckande bra, eftersom jag aldrig träffat en muslim som inte är vidrigt äcklig.

Andra Petrusbrevet 2:1 Men det fanns också falska profeter i Israels folk, liksom det även bland er kommer att finnas falska lärare som smugglar in fördärvbringande kätterier; de kommer till och med att förneka den herre som har friköpt dem och störtar sig därmed i fördärvet.

Uppenbarelseboken 22:18
Jag vittnar för var och en som hör profetians ord i denna bok: Om någon tillfogar något skall Gud tillfoga honom de lidanden som det står om i denna bok.
Senast redigerad av Enkel-Man 2013-08-10 kl. 23:34.
Citera
2013-08-11, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Hur kan du säga att man inte skadar någon? Individen skadar sig själv och sin partner fysiskt och psykiskt. Ändtarmen tar skada, Könssjukdomar förekommer oftare bland homosexuella, pedofili förekommer oftare bland homosexuella, självmord förekommer oftare bland homosexuella, sprutnarkomaner och andra droger förekommer oftare bland homosexuella och många många andra negativa effekter. Om du är kristen och tycker att det inte är en synd med homosexualitet har du hjärntvättats av ateisterna och samhället, läs bibeln ännu en gång om det är Gud du vill dyrka.

Det står nämligen klart och entydigt i Tora, Bibel, och Koran om homosexualitet.

Om kärleken är ömsesidig så skadar det säkert ingen. Om det är så som du skriver, att homo oftare begår handlingarna som de du nämner, så beror det säkert på att dom inte är accepterade av samhället och har det svårare p.g.a. det. Man är rädd för att söka hjälp pga samhällets attityd till homo.
Senast redigerad av ceda60 2013-08-11 kl. 00:07.
Citera
2013-08-11, 00:27
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
smidigast|44713577]Men IP, vi har pratat om att du inte kan använda koranen och "det sanna budskapet" i samma mening. Om du ska hävda en sanning så kan du inte utgå från ditt önsketänkande.

Hur är det fatt med din logik och förstånd arma människa? Jag kan använda koranen som det sanna budskapet och det är exakt det jag gör märker du väl.

Citat:
Så då var det ett rättmätigt och heligt syfte att försöka döda en 14-årig skolflicka? Hon ville gå i skolan och det räcker för dig. Tycker du inte att flickor ska få gå i skolan? Bara för att du nu hört talas om Snowden så kan du inte göra såna kopplingar. Det visar på din stora okunskap så sluta med det är du snäll.

Jag tänker inte välja sida här. Jag var inte där och vet inte hela historien. Det som står i tidningar och massmedia tar jag med en nypa salt. Flickor har rätt till utbildning med killar och tjejer ska gå separata skolor. Problemet löst. HAHA Snowden-fallet är en gammal historia. Jag påpekade det för att det passade perfekt i diskussionen, ett land som USA som kallar sig för demokrat och ska ha mänskliga rättigheter håller stenkoll inte bara på sina invånare utan andra länders också i smyg och när det kommer ut vill de gripa den ''skyldige''. Det handlar om spioneri.

Citat:
Will do!

Be my guest.

Citat:
Om gud varit sig själv nog hade gud inte behövt stora massor som dyrkar hen. Det tyder på ett väsen med låg självkänsla. Som ett barn som vuxit upp under dåliga omständigheter och som kräver kärlek och dyrkan. För om man inte älskar och dyrkar gud ska man dö... en väldigt plågsam död i all evighet...

Det är nåt allvarligt fel på dig. Du förstår ingenting om varken religion eller nåt annat. Gud behöver inte människors dyrkan, Gud har skapat människan för att testa henne och de goda får evigt liv i lycksaligheter och de onda får evigt liv i plåga och elände. Man tror och lever rättfärdigt för sin egen skull och inte någon annan. Du är beroende som människa och Gud är oberoende. Nu kommer du neka även detta men neka du först så ska jag bemöta det.

Den som förnekar sanningen [skall veta att] Gud är Sig själv nog och inte behöver [någon eller något i] Sin skapelse.” (Koranen 3:97)

Citat:
Det är inget större fel på min logik eller läsförståelse. Båda lever och frodas. De andra "falska" gudarna jag nämnde har haft samma position i människors liv sin din gud har i ditt. Alla har de försvunnit in i mytologins värld. Detsamma kommer ske med Allah.

Jag ser tydligt att du inte alls förstår texter så bra, jag är tvungen att bryta meningar i minsta beståndsdelar för att du ska få ett hum om vad man menar. Din logik och läsförståelse är det synd om men låt gå för det vi säger att din logik frodas men till vilken nytta?

Citat:
Men då borde du väl letat upp något som stödde ditt påstående om att växter känner dödsångest. Om du inte läser det du länkar till så framstår du bara som mer korkad än nödvändigt. Du läste dem nog men du förstod inte innehållet...

Jag behöver inte det. Som jag sa förut är min mening inte att ge dig bevis eftersom jag inte är ute efter din tro eller din övertygelse. Din tro och övertygelse liksom din förnekelse tillhör dig själv. Jag ger dig fakta och nyckelord som du kan söka vidare på om du finner det intressant eller så kan du låta bli. Jag är inte satt att vaka över dig. Du lever ditt liv och dör din död och dömas efter enbart dina egna handlingar. Det räcker med att jag själv med vishet vet att undersökningar har gjorts om växter och känslor och det räcker med att jag ger dig detta info för att du själv på egen hand ska söka vidare på det. Jag kan vara medmänsklig och ge dig fler ledtråd.

Som sagt jag var snäll nu som gav dig allt detta. Jag är inte ansvarig för vad du förättar dig.

Om någon låter vägleda sig sker det till hans eget bästa, och om någon far vilse sker det till hans egen skada, icke bär en bärerska en annans börda." (Koranen 17:16)

"Varje själ samkar över sig själv allenast, och en bärerska bär icke en annans börda." (Koranen 6:164)

Citat:
Du förstår verkligen inte skillnaden på att vara ledsen över att någon man älskar försvinner och att se döden som en naturlig del av livet? Jag lurar inte mig att tro att jag ska återsamlas med mina nära och kära efter döden så därför gör jag det bästa av mitt liv nu. Vad som jag känner den dag jag ska dö har jag ingen aning om. Du måste ju iaf se fram mot den dagen. Du borde ju välkomna döden och glädjas när anhöriga dör. Eller sörjer du om någon nära dör?

Men du var inte rädd för döden och du sa att döden är en del av livet. Det sistnämnda är riktigt. Men om du inte är rädd för döden och döden inte har någon betydelse varför bli ledsen över anhörigas bortgång? Alla dör ju. Återigen visar du på att du inte förstår nåt eller har en förstörd logik. Jag sa inte att jag älskade döden. Jag sa att jag var rädd för döden och om jag är rädd för döden, hur kan du då säga att jag kan välkomna döden? eller glädjas när anhöriga dör? Förstår du själv vad du skriver? Enligt vilken logik tycker du att du kan skriva så där som svar på min rädsla för döden? . Alltså jag är rädd för döden därför måste jag se fram emot döden och glädjas över när anhöriga dör enligt din logik.

Citat:
Vetenskapen har motbevisat ett antal påståenden i din religion. Att motbevisa en hel religion är ganska svårt eftersom det inte finns något som styrker den. Du har fått för dig att allt i din lilla heliga är sant vilket du vet inte stämmer.

Vetenskapen har inte motbevisat ett smack. Du kan fortsätta önska det.

Citat:
Men de andra tror ju inte på din gud. De tycker ju att du och alla andra muslimer har fel så in i helvete och att Mohammed är en falsk profet.

De tror på samma Gud ändå. De tror på en allsmäktig Gud. Återigen visar du tecken på att du inget förstår om religion. Alla tre religioner härstammar från Abrahams ursprungliga rena tro. Alla tre religioner tror på en allsmäktig Gud, hans änglar och profeter, skrifter osv. Judarna accepterar inte Jesus och kristna accepterar inte Islam men Islam accepterar alla tre. Bara för att dessa religioner inte accepterar varann till 100% innebär inte att de inte dyrkar samma Gud. med vishet dyrkar alla tre samma Gud och koranen bekräftar detta gång på gång.

Citat:
Eftersom vi är i ett religionsforum så är den religiösa vinklingen ganska intressant. Det är väl tänkt att det är religion vi ska diskutera? Varför skriver du trådar i detta forum och inte i sexforumet? Du halkar så ofta in på homosexualitet så det forumet vore väl lämpligt?

Att diskutera homosexualitet ur ett religiöst synvinkel ska diskuteras här. Detta trodde jag stod klart för till och med dig också.

Citat:
Så gud tycker då att det är bättre att våldta oskyldiga kvinnor. Ja, det stämmer väl rätt bra utifrån guds kvinnosyn.

Visa mig en vers där det står att det är rätt att våldta kvinnor.

Citat:
Människor som försvinner in i en fantasivärld tycker jag synd om på olika sätt. Jag har jobbat med dem inom psykiatrin. Du och dina kompisar här har ju knappast frid och harmoni.

Varför lägger du ord i munnen på troende? Vem är du att bestämma om religiösa känner harmoni eller inte? Vi bekräftar för dig och alla andra att Islam och koranen ger oss frid, lugn, harmoni och vägledning. Vilken yrkeskategori tillhör du? Du kan omöjligen tillhöra de som kommer högre upp på listan. Du måste onekligen tillhöra de grupper som jobbar på golvet.

Citat:
Men då kommer jag inte heller ta dina argument på allvar utan betrakta dem som dina fantasier.

Är det nu jag ska bry mig eller hade du mer att säga angående detta? Skämt åsido, du använder din fria vilja till att göra just detta eller nåt annat som faller dig in.

Citat:
Finns ingen koppling mellan din argumentation och din tro vad jag kan se. Du upprepar en massa som du fått till dig och det känns inte som att du tänkt själv. De som har en stark tro vågar oftast gå utanför ramarna och vågar också ifrågasätta olika "sanningar" i deras tro.

Jag har på egen hand kommit till insikt att koranen är sanningen och Islam vägen. Jag har inte alls pratat så mycket om religion med andra människor och jag har absolut inte lärt mig av andra det jag kommit till insikt med. Jag har till och med levt ett liv som innehöll mycket drickande, festande och dylikt för inte så länge sen och de sista jag umgicks med var religiösa. Jag umgås inte så mycket med religiösa nu heller då jag inte har så mycket tid över. Jag läser koranen och tar till mig budskapet.
Citera
2013-08-11, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Jag läser koranen och tar till mig budskapet.

Varför?
Citera
2013-08-11, 00:55
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ceda60
Men vem skapade Satan då?

Gud skapade satan men satan kan aldrig skada goda människor, troende dvs. Satan försöker alltid fresta människor till synd men de troendes kärlek till Gud är starkare än satans frestelse. Satan har lovat Gud att satan ska förleda människorna. Troende människor måste vara ståndaktiga.

"Satan är säkerligen fiende till er ; behandla honom alltså som en fiende ! Han kallar blott till sig sitt anhang att bli helveteseldens invånare." (Kor. 35, 6)

"Har Jag ej ålagt er, ni Adams barn att ej dyrka Satan ? Han är säkerligen en förklarad fiende till er." (Kor. 36, 60).

"Säkerligen är Satans anslag svaga." (Kor.4, 76).

"Han (Satan) har förvisso ingen makt över dem som tror och förtröstar på sin Herre. Hans makt sträcker sig blott till dem som tar honom till beskyddare och som associerar någon till Gud " (Kor. 16, 98-100).

"Han (Gud) sade : "Vad hindrade dig från att falla ned, då Jag befallt dig ? Han (satan) svarade: jag är förmer än han; Du har skapat mig av eld, men honom har Du skapat av lera". Då sade Han : "Störta då ned härifrån ! Det höves dig ej att vara högmodig. Ut med dig Du tillhör förvisso de eländiga". (Kor. 7, 12-13).

"Han svarade: 'Ge mig anstånd till den dag, då den uppväcks! Då sade Han: 'Så stanna då bland dem som får anstånd!' Han svarade: 'Därför att Du bragt mig till fall, ska jag sannerligen lägga mig i försåt för dem på Din väg, den rätta vägen". (Kor. 7, 14-16)

"Vid Din allmäktighet! Jag skall säkerligen bringa dem allesammans på fall." (Kor. 38,82)

"Gå din väg! Den som följer dig bland dem kommer att belönas med helvetet på ett omfattande sätt." (se Kor. 17, 63

"Bland människor finns den som tvistar om Gud i sin okunnighet och rättar sig efter varje upprorisk satan." (Kor. 22, 3).

"Skall Jag tala om för er, på vem satanerna slår ned ? De slår ned på varje syndig förvrängare (Kor. 26, 221-222).

Och Satan säger, när saken är avgjord: 'Gud har säkerligen givit er ett sannfärdigt löfte, och jag har ock givit er löften, men jag har svikit er, ty jag hade ingen annan makt över er än att kalla er, och ni hörsammade mig. Klandra då icke mig, utan tadla er själva ! Jag kan ej hjälpa er, och ni kan ej hjälpa mig; jag har förvisso förnekat och tagit avstånd från det (ni förr gjorde då) ni gav mig plats vid Guds sida. Ja, de som begär orätt har ett plågsamt straff att vänta." (Kor. 14, 22).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in