2013-08-08, 13:19
Medlem
vanligajags avatar
Märkligt att inte tidningarnas förstasidor skriker ut rikslarm efter både bilen och SN.

Vill man inte lösa det här uppenbara brottet snabbt ?!
Citera
2013-08-08, 13:19
Medlem
Om huset inte är sålt, så ligger det väl fortfarande ute till försäljning.
Citera
2013-08-08, 13:22
Medlem
Flisan007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonteSantos
Finns inget hus till salu med pool i Forshaga som liknar det de tittat på.
Citera
2013-08-08, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandyhell
Hmmm, bra poäng! Har dock för mig, kan minnas fel, att jag läste i tråden att handpenningen på huset ej blivit betald. Annars kan ju SN, om han är så manipulativt som han beskrivs, ha lurat JJ att handpenningen var betald. Kanske var det SN som skötte budgivning osv, men fejkade allt. Allt för att sedan kunna lägga vantarna på JJ:S pengar från lägenhetsförsäljningen?
Om inte handpenningen blivit betald som planerat borde i så fall husaffären spruckit redan tidigare än den
19 juli, då J*ens skrev på sin fb
Citat:
den 19 juli i närheten av Skoghall, Värmlands Län via mobil
Då är budgivningen klar och min lägenhet gick för 250 000:- Om 10 dagar åker jag och älsklingen till Cypern Vi flyttar in i huset den 29 augusti och IDAG GICK JAG PÅ SEMESTER UNDERBART!
Som säljare av ett hus accepterar man ju inte att köparna drar på handpenningen i över en månad! Den ska ju betalas de närmsta dagarna efter avslutad budgivning.
Citera
2013-08-08, 13:25
Medlem
Lilla-Peniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MIAWSA
Och varFör skulle den inte kunnat göra de??

Handpenningen är 15% av köpeskillingen. Och om köpeskillingen är 1,500 000 kr så är i så fall handpenningen på 225 000 kr. Och det är inte jätte konstigt med ett hus för 1,500 000 i Forshaga kommun!!!!

Handpenningen är väl först och främst aldrig mer än max 10% vid husköp. Ok, villapriserna låg visserligen lite högre i Forshaga än jag förväntade mig men 1.5M hör ändå till ovanligheterna.
Citera
2013-08-08, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countrychick
I den senaste artikeln från vf står det att J:s kontokort användes den 26 juli i Stockholmstrakten och att det är sista spåret efter honom. Jag antar att det är parkeringsbiljetten som andra media uppgivit har lösts i Enköping. Med lite god vilja kan väl Enköping anses som Stockholmstrakten.

Det som är intressant är dock datumet. Den 26. Samma dag som J senast sågs av någon annan än S. Den, sedan tidigare troligtvis falska, statusuppdateringen på Facebook på J:s logg om att det ska resas till Stockholm och bo på hotell är gjord 09.37 den 27 juli.

Om kortet använts den 26 i Stockholmstrakten så är ju definitivt uppdateringen på morgonen den 27 falsk eftersom de redan hade åkt.

Av någon anledning har dock S på morgonen den 27 fortfarande haft möjlighet att logga in på J:s Facebookkonto, något han senare inte kunnat göra. Jag tror att han gjorde sig av med J:s telefon efter den uppdateringen och inte hade tillgång till J:s inloggningsuppgifter längre.

Det verkar som om någon haft väldigt bråttom att lämna Skoghall. Så till den milda grad att man inte ens inväntar nattmörkret utan åker österut efter besöket hos J:s mor. Det får mig att tro att J eventuellt fick ett mobilsamtal om att köpet av huset gått åt skogen när det satt i bilen och allt urartade redan där. S fortsätter sedan att köra i panik, vad ska han annars göra när det är ljust ute?

Han kör österut och tänker ut en plan om falska statusuppdateringar för att vinna tid och för att kunna köra en "Mats Alm" så småningom. På natten sover han på en betalparkering och nästa dag gör han sig kanske av med bilen någonstans.

Det är nog vf som har blandat ihop datumen eftersom JJs uppdatering den 27e var gjord från Skoghall.
Citera
2013-08-08, 13:28
Medlem
Lilla-Peniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonteSantos

Huset är förmodligen sålt till någon annan. Någon Forshagabo i tråden bör känna igen adressen, då kan vi se på sålda objekt vad det gick för.
Citera
2013-08-08, 13:29
Medlem
Ulvmannens avatar
Huset han visade på instagram ligger på bangatan i forshaga, men om man kollar på sålda objekt i forshaga på hemnet finns det inte med där.
Citera
2013-08-08, 13:31
Medlem
Mcgromits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flisan007
Finns inget hus till salu med pool i Forshaga som liknar det de tittat på.

Men det har funnits, Den 12/6 blev budgivningen klar på ett hus i Forshaga med Pool.
Slutpris 1 650 000:-

*edit. Det ligger på Bangatan.
Citera
2013-08-08, 13:32
Medlem
Ainsleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulvmannen
Huset han visade på instagram ligger på bangatan i forshaga, men om man kollar på sålda objekt i forshaga på hemnet finns det inte med där.
Kan det vara detta hus? http://www.booli.se/bostad/villa/skivsta/bangatan+11a/1384289
Citera
2013-08-08, 13:33
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ainamo
Trevlig familjekille med många vänner träffar urspårad snubbe välkänd som mytoman och bedragare. Inte SÅ konstigt att de flesta är främmande inför att leka med den tanken som du (och flera här) har lagt fram.

Fritt fram för spekulationer. Right?

Man ska aldrig fastna utan försöka tänka utanför boxen. Det är väl inget fel med det.

Drygputte! (Och blir du provocerad av att folk här leker med den tanken så bör du sluta läsa här, för din egen skull.)
Citera
2013-08-08, 13:33
Medlem
Ulvmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ainsley
Kan det vara detta hus? http://www.booli.se/bostad/villa/skivsta/bangatan+11a/1384289

Det är rätt hus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in