2013-08-08, 12:13
Medlem
känns skumt hela historien, finner de S så har han väldigt mycket att förklara
Citera
2013-08-08, 12:18
Medlem
vanligajags avatar
Enl AB har en död man hittats i en lägenhet på Södermalm i Stockholm på morgonen.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17262129.ab

...långsökt ?
Citera
2013-08-08, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smurfan12
känns skumt hela historien, finner de S så har han väldigt mycket att förklara

JJ också för den delen om han är vid liv
Citera
2013-08-08, 12:21
Medlem
ja självklart har de båda mycket att säga om de är vid liv. Kan inte tänka mig att de håller sig undan frivilligt när de är så många som saknar de
Citera
2013-08-08, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandyhell
Jag tror att SN har haft en utstuderad plan att blåsa JJ på pengar. Han börjar med att hitta på att han fått en stor summa pengar. Sedan vaggar han in den hopplöst förälskade JJ i villfarelsen att de ska köpa hus tillsammans. I samma veva "bokar" SN en cypernresa som han ska bjuda JJ på. JJ tycker att livet är toppen, han är kär, de ska köpa hus och åka på resa. Han är beredd att göra vad som helst för SN. De hittar ett hus som de tänker köpa (åtminstone tror JJ det). JJ säljer sin lägenhet, för att också kunna lägga in pengar i huset (SN har säkert lovat/ljugit om att han ska betala resterande summa av köpeskillingen, han är ju en rik man). Nu har JJ ca 200 loppor på fickan, och dagen för när handpenningen på huset ska betalas, närmar sig. SN ber JJ att göra över de 200.000:- till SN:S konto, så ska SN i sin tur betala in handpenningen till mäklaren. JJ tycker att det verkar lite konstigt att SN först vill ha in pengarna på sitt eget konto. Men han slår bort dessa tankar! Inte skulle väl SN kunna lura honom! SN som betalat en resa åt dem och SN som är så generös att han erbjudit sig att betala nästan hela huset!! Så JJ, förblindas av kärlek, för över 200.000 till SN:S konto. Några dagar senare rasar allt! JJ får ett samtal om att handpenningen inte betalats in som överenskommet! När JJ sedan får reda på att den efterlängtade resan också bara var en bluff brister något inom honom. Vad händer sedan? Stort bråk som urartar? Suicid (med missledande fb-inlägg från SN, för att hålla skenet uppe ett tag tulls han vet vart han ska ta vägen här näst). Det var min teori det.
J*ns har skrivit i sitt instagram :
Citat:
För 2 månader sedan
Me and my boyfriend have bought this house today. #home #pool #gay #summer #followme #instagram #instacollage #photo #pic #love
http://instagram.com/p/agVZwphhEG/

Alltså för 2 månader sen!! Då borde handpenningen redan vara betald.
Citera
2013-08-08, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanligajag
Enl AB har en död man hittats i en lägenhet på Södermalm i Stockholm på morgonen.

...långsökt ?

Det som talar emot är väl att kroppen inte är identifierad, vilket den om det var t ex JJ borde varit vid det här laget.

Av artiklarna så är det ju inget solklart mord i meningen hittat en lemlästad (och därför oidentifierbar) kropp.

Samtidigt kan ju polisen veta mer än de vill gå ut med, så det är inte så långsökt tycker jag.
Citera
2013-08-08, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PIL
Tänkte samma, men ville inte posta utan mer info.
Det står död person citat från AB
Citat:
Polisen har ännu inte fastslagit den dödes identitet och har därför inte velat gå ut med om det är en kvinna eller en man.
Larmet kom till polisen klockan 09.21 på torsdagsmorgonen
Citera
2013-08-08, 12:33
Medlem
Mr_wiseguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanligajag

...långsökt ?

Ni griper efter halmstrån d är inte han...

SN har haft god tid på sig att göra sig av med kroppen och han har nog inte dumpat den i en lgh nånstans, den hittas i delar eller intakt i naturen skulle jag gissa, antagligen ganska långt ifrån hemmet då han troligtvis har kört en längre sträcka med liket i bilen.

SN har blivit påkommen samt konfronterad av JJ (antingen med otrohet eller andra lögner) varpå bråk har uppstått och JJ bragts om livet. SN har med hjälp utav den planerade resan haft god tid på sig att röja undan bevis och kropp.
SN kommer även han att hittas död inom dom närmsta dagarna då han förmodligen tar livet av sig och vi kommer aldrig att få veta exakt vad som hände.

Detta är en kvalificerad gissning och jag vet vad jag pratar om
Citera
2013-08-08, 12:33
Medlem
countrychicks avatar
I den senaste artikeln från vf står det att J:s kontokort användes den 26 juli i Stockholmstrakten och att det är sista spåret efter honom. Jag antar att det är parkeringsbiljetten som andra media uppgivit har lösts i Enköping. Med lite god vilja kan väl Enköping anses som Stockholmstrakten.

Det som är intressant är dock datumet. Den 26. Samma dag som J senast sågs av någon annan än S. Den, sedan tidigare troligtvis falska, statusuppdateringen på Facebook på J:s logg om att det ska resas till Stockholm och bo på hotell är gjord 09.37 den 27 juli.

Om kortet använts den 26 i Stockholmstrakten så är ju definitivt uppdateringen på morgonen den 27 falsk eftersom de redan hade åkt.

Av någon anledning har dock S på morgonen den 27 fortfarande haft möjlighet att logga in på J:s Facebookkonto, något han senare inte kunnat göra. Jag tror att han gjorde sig av med J:s telefon efter den uppdateringen och inte hade tillgång till J:s inloggningsuppgifter längre.

Det verkar som om någon haft väldigt bråttom att lämna Skoghall. Så till den milda grad att man inte ens inväntar nattmörkret utan åker österut efter besöket hos J:s mor. Det får mig att tro att J eventuellt fick ett mobilsamtal om att köpet av huset gått åt skogen när det satt i bilen och allt urartade redan där. S fortsätter sedan att köra i panik, vad ska han annars göra när det är ljust ute?

Han kör österut och tänker ut en plan om falska statusuppdateringar för att vinna tid och för att kunna köra en "Mats Alm" så småningom. På natten sover han på en betalparkering och nästa dag gör han sig kanske av med bilen någonstans.
Citera
2013-08-08, 12:35
Medlem
vanligajags avatar
Vad kostade huset som de köpte ? Någon som vet vad det låg ute för ?
Citera
2013-08-08, 12:41
Medlem
vanligajags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_wiseguy
Ni griper efter halmstrån d är inte han...

SN har haft god tid på sig att göra sig av med kroppen och han har nog inte dumpat den i en lgh nånstans, den hittas i delar eller intakt i naturen skulle jag gissa, antagligen ganska långt ifrån hemmet då han troligtvis har kört en längre sträcka med liket i bilen.

SN har blivit påkommen samt konfronterad av JJ (antingen med otrohet eller andra lögner) varpå bråk har uppstått och JJ bragts om livet. SN har med hjälp utav den planerade resan haft god tid på sig att röja undan bevis och kropp.
SN kommer även han att hittas död inom dom närmsta dagarna då han förmodligen tar livet av sig och vi kommer aldrig att få veta exakt vad som hände.

Detta är en kvalificerad gissning och jag vet vad jag pratar om

Tja..det långsökta är ju just det...att det även kan SN..
Citera
2013-08-08, 12:44
Medlem
sandyhells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
J*ns har skrivit i sitt instagram :

http://instagram.com/p/agVZwphhEG/

Alltså för 2 månader sen!! Då borde handpenningen redan vara betald.

Hmmm, bra poäng! Har dock för mig, kan minnas fel, att jag läste i tråden att handpenningen på huset ej blivit betald. Annars kan ju SN, om han är så manipulativt som han beskrivs, ha lurat JJ att handpenningen var betald. Kanske var det SN som skötte budgivning osv, men fejkade allt. Allt för att sedan kunna lägga vantarna på JJ:S pengar från lägenhetsförsäljningen?
Senast redigerad av sandyhell 2013-08-08 kl. 12:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in