2013-08-08, 12:53
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_wiseguy
Ni griper efter halmstrån d är inte han...

SN har haft god tid på sig att göra sig av med kroppen och han har nog inte dumpat den i en lgh nånstans, den hittas i delar eller intakt i naturen skulle jag gissa, antagligen ganska långt ifrån hemmet då han troligtvis har kört en längre sträcka med liket i bilen.

SN har blivit påkommen samt konfronterad av JJ (antingen med otrohet eller andra lögner) varpå bråk har uppstått och JJ bragts om livet. SN har med hjälp utav den planerade resan haft god tid på sig att röja undan bevis och kropp.
SN kommer även han att hittas död inom dom närmsta dagarna då han förmodligen tar livet av sig och vi kommer aldrig att få veta exakt vad som hände.

Detta är en kvalificerad gissning och jag vet vad jag pratar om

Håller helt med om detta förlopp!
Citera
2013-08-08, 12:57
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandyhell
Hmmm, bra poäng! Har dock för mig, kan minnas fel, att jag läste i tråden att handpenningen på huset ej blivit betald. Annars kan ju SN, om han är så manipulativt som han beskrivs, ha lurat JJ att handpenningen var betald. Kanske var det SN som skötte budgivning osv, men fejkade allt. Allt för att sedan kunna lägga vantarna på JJ:S pengar från lägenhetsförsäljningen?

Tänk om det är tvärtom. Om JJ varit den som varit mytomanen och lurat omgivningen om husköp, cypernresa osv. Om det är JJ som nu håller sig borta för att HAN inte kan möta omgivningens blickar?

Lek med tanken.
Citera
2013-08-08, 12:58
Medlem
Mcgromits avatar
Har försökt läsa och följa hela tråden så ber om ursäkt om det redan är utrett..

Varför är det bara JJ som är försvunnen, Borde det inte vara JJ och SN som är försvunna. Visst några konstiga inlägg på FB, men det är väl ingen som har sett SN eller pratat med honom så han borde vara lika försvunnen som JJ ??

Ska man spekulera kan det lika gärna finnas en tredje man inblandad som mördat/kidnappat båda männen och gjord dom inläggen..
Citera
2013-08-08, 13:02
Medlem
Yoga-Millans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mcgromit
Har försökt läsa och följa hela tråden så ber om ursäkt om det redan är utrett..

Varför är det bara JJ som är försvunnen, Borde det inte vara JJ och SN som är försvunna. Visst några konstiga inlägg på FB, men det är väl ingen som har sett SN eller pratat med honom så han borde vara lika försvunnen som JJ ??

Ska man spekulera kan det lika gärna finnas en tredje man inblandad som mördat/kidnappat båda männen och gjord dom inläggen..

Det finns lite länkar i tråden till dagtidningar, S har varit synlig i Enköpingstrakten och sovit kvar hos "någon"
S är inte efterlyst, men polis vill komma i kontakt med honom, än finns ingen info om dom lyckats med det eller inte.
Citera
2013-08-08, 13:05
Medlem
Piskrapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_wiseguy
Ni griper efter halmstrån d är inte han...

SN har haft god tid på sig att göra sig av med kroppen och han har nog inte dumpat den i en lgh nånstans, den hittas i delar eller intakt i naturen skulle jag gissa, antagligen ganska långt ifrån hemmet då han troligtvis har kört en längre sträcka med liket i bilen.

SN har blivit påkommen samt konfronterad av JJ (antingen med otrohet eller andra lögner) varpå bråk har uppstått och JJ bragts om livet. SN har med hjälp utav den planerade resan haft god tid på sig att röja undan bevis och kropp.
SN kommer även han att hittas död inom dom närmsta dagarna då han förmodligen tar livet av sig och vi kommer aldrig att få veta exakt vad som hände.

Detta är en kvalificerad gissning och jag vet vad jag pratar om

Helvete! Inte en person till. Id@'s tråd kommer nog svalna aningen nu

Hoppas ju inte på det du skrivit utan att alla kommer hem oskadda. Men har det värsta inträffat, så finner jag detta scenario troligt.
Citera
2013-08-08, 13:05
Medlem
Mcgromits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yoga-Millan
Det finns lite länkar i tråden till dagtidningar, S har varit synlig i Enköpingstrakten och sovit kvar hos "någon"
S är inte efterlyst, men polis vill komma i kontakt med honom, än finns ingen info om dom lyckats med det eller inte.

Okej, trodde bara det var Q-park spåret som ledde dit och inte att han synts till där..
Citera
2013-08-08, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mcgromit

SN har varit på besök hos en gammal bekant i Enköping, han håller sig borta men är inte försvunnen.
Citera
2013-08-08, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illkrokkodill
Tänk om det är tvärtom. Om JJ varit den som varit mytomanen och lurat omgivningen om husköp, cypernresa osv. Om det är JJ som nu håller sig borta för att HAN inte kan möta omgivningens blickar?

Lek med tanken.

Trevlig familjekille med många vänner träffar urspårad snubbe välkänd som mytoman och bedragare. Inte SÅ konstigt att de flesta är främmande inför att leka med den tanken som du (och flera här) har lagt fram.
Citera
2013-08-08, 13:09
Medlem
Mcgromits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cevox
SN har varit på besök hos en gammal bekant i Enköping, han håller sig borta men är inte försvunnen.

Men borde vara efterlyst.. onekligen skumt att om ens "pojkvänn" är försvunnen så springer man och gömmer sig.
Citera
2013-08-08, 13:11
Medlem
Lilla-Peniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanligajag
Vad kostade huset som de köpte ? Någon som vet vad det låg ute för ?

Detta undrar jag med. Inte fan kan handpenningen legat på 200k för ett hus i Forshaga kommun iaf...?
Citera
2013-08-08, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Penis
Detta undrar jag med. Inte fan kan handpenningen legat på 200k för ett hus i Forshaga kommun iaf...?

Har inte köpeskillingen men över miljonen gick det för!
Citera
2013-08-08, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Penis

Och varFör skulle den inte kunnat göra de??

Handpenningen är 15% av köpeskillingen. Och om köpeskillingen är 1,500 000 kr så är i så fall handpenningen på 225 000 kr. Och det är inte jätte konstigt med ett hus för 1,500 000 i Forshaga kommun!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in