2013-08-06, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BodyGod
Vem påstår detta? Det stämmer inte med den lilla mängd mt2 som är nödvändig.

Jag har träffat blodkärl och det blev ett blåmärke samt en liten knuta, still breathing.
En liten luftbubbla dödar dig inte, men du ska alltid göra så gott du kan för att undvika luftbubblor öht.

Angående att "sticka fel" vad menar man då? Klart du inte ska sticka melanotan i ögat, inte heller hacka gurka på polarns strupe.

Dom som har sagt det är sjuksköterskor och doktorer... så jag har ju varit lite nojig när jag ska ta sprutan! Men då är det alltså ingen fara?
2013-08-06, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vendi..
Dom som har sagt det är sjuksköterskor och doktorer... så jag har ju varit lite nojig när jag ska ta sprutan! Men då är det alltså ingen fara?

Är de 'utbildade' menar du?
Dem lurar dig. Det krävs en väldigt stor massa luft för att du ska tuppa av när du skjuter in det i ett blodkärl. Det är ingen fara om mt2 kommer in i blodet heller, det är just det som är meningen med subQ att det tas upp i blodet genom fettet.

Relax and enjoy, doktorer och sjuksköterskor i Sverige är ingenting att lyssna på. Vår sjukvård misslyckas ju om och om igen (det ser jag som ett tydligt bevis på deras okunskap), dem missade en hel liter blod i en snubbes lunga under en röntgen. Lyssna inte på de jävla pajaserna.
2013-08-06, 13:51
Medlem
Strawberryns avatar
Citat:

Är de som sagt detta sjuksköterskor och doktorer skäms jag över mina kollegor! Är själv sjuksköterska och det stämmer inte ett enda dugg det du hört! Det som kan hända är att du får ett blåmärke vilket händer ibland och är helt ofarligt! Luft i en subkutan spruta kan ALDRIG leda till döden, det var nog det mest dumma jag hört i hela mitt liv! Infektion kan man ju iof få vid insticksstället om man inte är noga med hygienen men det är ju en annan sak.
2013-08-06, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strawberryn
Är de som sagt detta sjuksköterskor och doktorer skäms jag över mina kollegor! Är själv sjuksköterska och det stämmer inte ett enda dugg det du hört! Det som kan hända är att du får ett blåmärke vilket händer ibland och är helt ofarligt! Luft i en subkutan spruta kan ALDRIG leda till döden, det var nog det mest dumma jag hört i hela mitt liv! Infektion kan man ju iof få vid insticksstället om man inte är noga med hygienen men det är ju en annan sak.

Det här är bara ett exempel på vårdens okunskap och idioti. Fick en föreläsning om AAS vid ett tillfälle när jag erkänt bruk på sjukhus och det var det största rappakaljan jag hört i mitt liv. Vården i Sverige är sunkigare än sunkigast, även om vi "har det bra".
2013-08-06, 14:28
Medlem
Strawberryns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byggarproffsen
Det här är bara ett exempel på vårdens okunskap och idioti. Fick en föreläsning om AAS vid ett tillfälle när jag erkänt bruk på sjukhus och det var det största rappakaljan jag hört i mitt liv. Vården i Sverige är sunkigare än sunkigast, även om vi "har det bra".

Ja man blir ju fan i mig mörkrädd!
2013-08-06, 22:22
Medlem
Har en liten fundering, körde melanotan för precis ett år sedan och det har legat i en plastpåse i kylen sedan dess http://www.ladda-upp.se/bilder/xvqellvjspmr/

Någon som vet om det är farligt att bruka ett gammalt melanotan, att effekten minskar förstår jag.
2013-08-07, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strawberryn
Är de som sagt detta sjuksköterskor och doktorer skäms jag över mina kollegor! Är själv sjuksköterska och det stämmer inte ett enda dugg det du hört! Det som kan hända är att du får ett blåmärke vilket händer ibland och är helt ofarligt! Luft i en subkutan spruta kan ALDRIG leda till döden, det var nog det mest dumma jag hört i hela mitt liv! Infektion kan man ju i
of få vid insticksstället om man inte är noga med hygienen men det är ju en annan sak.

Okej va bra, men själva injektionen är inte farlig på något sätt va?
Har också en fråga, laddar ni enskilda sprutor eller ladda en när ni ska ta den?
För jag laddar sprutan varje gång jag ska ta den, och använder samma ett tag, gör det något?
2013-08-07, 15:12
Medlem
Gymmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesper1891
Har en liten fundering, körde melanotan för precis ett år sedan och det har legat i en plastpåse i kylen sedan dess http://www.ladda-upp.se/bilder/xvqellvjspmr/

Någon som vet om det är farligt att bruka ett gammalt melanotan, att effekten minskar förstår jag.

Inte farligt.
Effekten lär dock inte vara märkbar, men det är bara att prova sig fram.
2013-08-07, 19:37
Medlem
Strawberryns avatar
Citat:
Okej va bra, men själva injektionen är inte farlig på något sätt va?
Har också en fråga, laddar ni enskilda sprutor eller ladda en när ni ska ta den?
För jag laddar sprutan varje gång jag ska ta den, och använder samma ett tag, gör det något?

Det bästa är ju egentligen att ta en ny spruta men det gör inte jag utan återanvänder dem. Jag har iof inga problem att få tag i verktyg men jag tycker inte det är något problem att återanvända. Man märker när spetsen är slö och då är det bara att byta. Tror nog de allra flesta återanvänder.
2013-08-08, 07:12
Medlem
Maowdigs avatar
Godafton mina kara vanner! Jag rakar av en handelse befinna mig "down under", dvs Australien. Vintern ar har och vadret ar kallt men sommaren nalkar framfor knuten och jag tankte maximera min brynjas guldighet med anvandning av melanotan. Har dock ingen aning hur man ska bête sig for att fa hit det.

Av det jag funnit ut sa verkar det vara forbjudet aven har! Har ett eget hus pa landsbygden utanfor Melbourne och undrar ifall det gar att fa det hitsant med posten eller nagot utan risker? Har ni nagon bra sida man kan anvanda sig av? Tack pa forhand mina kolonialbroder!
2013-08-08, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maowdig
Godafton mina kara vanner! Jag rakar av en handelse befinna mig "down under", dvs Australien. Vintern ar har och vadret ar kallt men sommaren nalkar framfor knuten och jag tankte maximera min brynjas guldighet med anvandning av melanotan. Har dock ingen aning hur man ska bête sig for att fa hit det.

Av det jag funnit ut sa verkar det vara forbjudet aven har! Har ett eget hus pa landsbygden utanfor Melbourne och undrar ifall det gar att fa det hitsant med posten eller nagot utan risker? Har ni nagon bra sida man kan anvanda sig av? Tack pa forhand mina kolonialbroder!

Australiens tull är extremt petiga, du borde inte försöka smuggla in det via post.... Försök hitta någon internetshop ifrån Australien där du kan beställa det istället, det finns alltid.
2013-08-08, 10:27
Medlem
Strawberryns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maowdig

Jag trodde att det gick att få ut det på recept i Australien?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in