Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-21, 21:06
  #10837
Medlem
Är det bara jag som får riktigt ont när melanotan sprutas in? Måste trycka jättejätteförsiktigt för att få in minimalt åt gången, "svider" som fan i magen runt nålen. Det är så även med nya nålar så borde ju inte ha med de att göra, har också upplevt att det blivit nu på senaste omgången. Men inget att oroa sig för är det jag försöker komma fram till?

Jag blir också så himla dåsig, trött och ont i kroppen några timmar efter inject. Tar aldrig om jag ska ut på krogen eller liknande på kvällen vilket är lite tråkigt för ofta vill man ju sola den dagen även ont i revbenen/lungorna och lite hjärtklappning men det kanske är för jag ganska precis börjat denna omgång och det är kroppens sätt att reagera i början. Men har inte fått så tidigare gånger direkt.. Har ni med fått såna symptom?
2014-03-23, 14:01
  #10838
Medlem
Bara skäll ut mig om jag är ute och cyklar.

Kan man helt enkelt sola cirka 3 gånger i veckan och en halvtimme innan spruta in 0,25mg eller något lägre? Bara fortsätta så eller ska man dra ner på det sen efter någon vecka?

Ingen uppladdningsfas eller liknande

Mvh
2014-03-23, 21:03
  #10839
Medlem
Strawberryns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojjan12
Bara skäll ut mig om jag är ute och cyklar.

Kan man helt enkelt sola cirka 3 gånger i veckan och en halvtimme innan spruta in 0,25mg eller något lägre? Bara fortsätta så eller ska man dra ner på det sen efter någon vecka?

Ingen uppladdningsfas eller liknande

Mvh

Det är så jag har gjort så det funkar. Tänk dock på att du blir hiskeligt brun snabbt på det viset Du lär ju knappats kunna ta mt2 och sola tre ggr i veckan när du redan är brun.... Ta 0,25 mg en gång i veckan ungefär enbart för att underhålla
2014-03-24, 14:35
  #10840
Medlem
Hangurselfs avatar
Hej!
Har beställt min första kur melanotan. Har koll på hur mycket jag ska ta etc, men jag har en fråga. Hur fungerar det om man inte skulle förvara melanotanet i kylen? Blir det verkningslöst direkt eller tar det några veckor?
2014-03-24, 15:29
  #10841
Medlem
r0lands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hangurself
Hej!
Har beställt min första kur melanotan. Har koll på hur mycket jag ska ta etc, men jag har en fråga. Hur fungerar det om man inte skulle förvara melanotanet i kylen? Blir det verkningslöst direkt eller tar det några veckor?

Så klart det inte blir verkningslöst direkt. Det skickas ju (dock som torrvara) i vanlig temperatur med post och det håller ju effekt under den tiden.

Kvalitén försämras ju med tiden, och håller du det inte nedkylt när det är utblandat så snabbas den tiden upp.

Så försök hålla det så nedkylt som möjligt. Jag har glömt bort en utblandad vial i rumstemp 1 dygn och så klart det funkar sen, inget man märker av att "oj nu blev jag inte lika brun".

Med åren har jag haft utblandat melanotan i kyl i 1år och det har fortfarande funkat. Men det är ju en färskvara såklart. Man vill alltid få ut så mycket som möjligt av det.
2014-03-24, 15:31
  #10842
Medlem
r0lands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alison12
Är det bara jag som får riktigt ont när melanotan sprutas in? Måste trycka jättejätteförsiktigt för att få in minimalt åt gången, "svider" som fan i magen runt nålen. Det är så även med nya nålar så borde ju inte ha med de att göra, har också upplevt att det blivit nu på senaste omgången. Men inget att oroa sig för är det jag försöker komma fram till?

Jag blir också så himla dåsig, trött och ont i kroppen några timmar efter inject. Tar aldrig om jag ska ut på krogen eller liknande på kvällen vilket är lite tråkigt för ofta vill man ju sola den dagen även ont i revbenen/lungorna och lite hjärtklappning men det kanske är för jag ganska precis börjat denna omgång och det är kroppens sätt att reagera i början. Men har inte fått så tidigare gånger direkt.. Har ni med fått såna symptom?

Hur mycket kör du? Det svider lite när jag skjuter in mitt med. Det kan vara att det är nedkylt när du skjuter in det, kanske suga upp din önskade dos i spruta och låta det bli lite varmare i rumstemp i några minuter och sedan skjuta in det, om det är så obehagligt?

Jag känner inget liknande som du säger några timmar efter. Kanske en kvart efter men det är borta efter en timme max. Sänk dosen? Skjut innan du går o lägger dig? Det är bästa tipset tycker jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Jojjan12
Bara skäll ut mig om jag är ute och cyklar.

Kan man helt enkelt sola cirka 3 gånger i veckan och en halvtimme innan spruta in 0,25mg eller något lägre? Bara fortsätta så eller ska man dra ner på det sen efter någon vecka?

Ingen uppladdningsfas eller liknande

Mvh

Klart du kan. Jag hade dragit ner på det med tiden. Du kommer garanterat bli brun.
2014-03-24, 20:37
  #10843
Medlem
James91s avatar
Då var min uppladdningsfas på 14 dagar slut. Har kört 0,25 mg ed förutom 4 sista dagarna då jag körde 0,15 pga bieffekterna. Har under denna tid solat 3 gånger á 12 minuter. Och i stort sett alla bekanta jag har stött på under sista dagarna av uppladdningen har kommenterat min hudfärg.

Nu till det mindre roliga, bieffekterna. Sista veckan så blev jag extremt mörk under ögonen, såg fan sjuk ut och tillsammans med det var mina läppar knallblåa, därav lägre dos sista dagarna och det ser mycket bättre ut idag. Sen har jag även fått lite nya leverfläckar men inget jag stör mig på. Så summa kardemumma så är jag jävligt nöjd.
2014-03-24, 21:48
  #10844
Medlem
r0lands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James91
Då var min uppladdningsfas på 14 dagar slut. Har kört 0,25 mg ed förutom 4 sista dagarna då jag körde 0,15 pga bieffekterna. Har under denna tid solat 3 gånger á 12 minuter. Och i stort sett alla bekanta jag har stött på under sista dagarna av uppladdningen har kommenterat min hudfärg.

Nu till det mindre roliga, bieffekterna. Sista veckan så blev jag extremt mörk under ögonen, såg fan sjuk ut och tillsammans med det var mina läppar knallblåa, därav lägre dos sista dagarna och det ser mycket bättre ut idag. Sen har jag även fått lite nya leverfläckar men inget jag stör mig på. Så summa kardemumma så är jag jävligt nöjd.

Effektivt sätt för en snabb bränna men inget jag själv rekommenderar om man vill ha en mjuk fräsch bränna gött att du är nöjd
2014-03-25, 00:24
  #10845
Medlem
Hangurselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r0land
Så klart det inte blir verkningslöst direkt. Det skickas ju (dock som torrvara) i vanlig temperatur med post och det håller ju effekt under den tiden.

Kvalitén försämras ju med tiden, och håller du det inte nedkylt när det är utblandat så snabbas den tiden upp.

Så försök hålla det så nedkylt som möjligt. Jag har glömt bort en utblandad vial i rumstemp 1 dygn och så klart det funkar sen, inget man märker av att "oj nu blev jag inte lika brun".

Med åren har jag haft utblandat melanotan i kyl i 1år och det har fortfarande funkat. Men det är ju en färskvara såklart. Man vill alltid få ut så mycket som möjligt av det.
Men låter oss säga att jag går på en upplassningsfas på 2 veckor sedan underhåller i 4 veckor. Och under hela denna tiden har jag det ej nedkylt. Vad händer då?
2014-03-25, 01:27
  #10846
Medlem
r0lands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hangurself
Men låter oss säga att jag går på en upplassningsfas på 2 veckor sedan underhåller i 4 veckor. Och under hela denna tiden har jag det ej nedkylt. Vad händer då?

Att peptidernas kvalité försämras. Hur mycket vet jag inte. Googla lite på hur peptiders effekt försämras med tiden i rumstemp. På engelska lär du hitta mest. Bra forum för detta är http://www.datbtrue.co.uk/
2014-03-25, 10:29
  #10847
Medlem
Strawberryns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myhk
Kan underhållningsfasen pågå hur länge som helst?

Dag åtta på uppladdningsfasen idag och jag börjar känna mig ganska nöjd med brunheten, har solat två gånger innan jag började sticka och två gånger efter. Men jag vill ju att det ska hålla ett par månader också, helst enda in i oktober.

Jag blandade med 3ml vatten och tar 0.1ml per dag (0.05ml första tre dagarna) Kan jag påbörja en ny vial i direkt anslutning till denna eller måste man göra något uppehåll?

Hur mycket bör jag ta i underhållningsfasen? 0.1mlx1/vecka eller 0.05mlx2/vecka? Vill fortsätta sola en gång i veckan.

Är förövrigt den rödblonda, fräkniga typen, och har hittills bara hittat en ny leverfläck, snäppet större än ett knappnålshuvud.

Fattar inte vitsen med att blanda med 3 ml? Jag tycker det är bättre med en liten mängd att injicera. De flesta blandar väl med 2 ml och några 1 ml. Skriv alltid hur stor dos du tar och inte vilken mängd. Vi andra måste ju räkna ut dosen då vilket blir rätt omständigt och du kanske inte får svar på frågorna pga det.
2014-03-25, 22:21
  #10848
Medlem
Någon som kan svarar på hur det är med att Injicera Melanotan 2 medan man går på mediciner? Exempelvis Risperdal jag går på nu som är antipsykotiskt. Är det farligt eller dumt att bruka melanotan 2 samtidigt?

Är det några kombinationer mellan melanotan och några mediciner som är direkt farliga?

Kan vara bra för andra också att veta i så fall

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback