Citat:
Ursprungligen postat av
Shrink in spe
Om jag skulle välja om idag skulle jag välja KI - både för att jag tror att utbildningen där är vassare vad gäller neurobiten och för att det stundom kunde vara riktigt mossigt på SU (även om många av föresläsarna var bra). Dessutom skulle jag gissa att KI-studenterna kommer att vara något mer attraktiva för arbetsgivarna framöver.
När jag valde fanns inte KI som alternativ, så jag valde SU. Vad gäller föreläsarna var det skiftande kvalitet, alltifrån suveräna Jonas Ramnerö till föreläsare som inte uppdaterat sina handouts sen -84 och de som var pedagogiska totalkatastrofer. Jag själv är KBT:are och tycker att det i början av programmet var alltför psykodynamiskt, medan det såklart fanns de i klassen som gillade det. Man kan ju anta att det förändras på ett decennium, men jag tror att en hel del "sitter i väggarna".
Med detta sagt tror jag inte du kommer ångra ditt val vad det än blir, det är skitroligt att jobba som psykolog och det är med stor sannolikhet ett ganska tryggt yrkesval inför framtiden. Dessutom får man göra något som förändrar människors liv varje dag, och det är riktigt häftigt!

Alright , då verkar de luta åt att bli KI isf. Men det är ett år kvar tills det blir aktuellt så man får se helt enkelt.
Haha, ja sådana förläsare kommer man nog alltid stöta på , fast man kan väl minska risken beroende på lärosäte säkert ^^
Nemen precis, man mår ju faktiskt hur bra som helst när man hjälper en människa på fritiden så att jobba med det vore ju underbart!
Btw, hur brukar schemat se ut hos er om du kommer ihåg - är det mycket obligatoriska seminarier/moment eller kan man dyka upp lite titt som tätt? Jag tänkte nämligen jobba samtidigt deltid, å då lär man tyvärr missa en hel del föreläsningar. Samt varför verkar de vara så lite psykologstudenter som hänger här, vad gör dem på nätet egentligen?