Citat:
Ursprungligen postat av
Zonkout
Tack, det känns lugnande! Är ju egentligen inget negativt med att vara några år äldre än gymnasiekidsen men vill inte att det blir flummig stämning.. sedan är ju inte fel att hitta några pluggkompisar som inte är upptagna med att kröka på nation ons-lör, utan har det avklarat.
Själv är jag 27 och har siktet nu inställt på att läsa Psykologprogrammet i Uppsala. Jag har inte skrivit det nya HP-provet än men är precis färdig med en kandidatexamen i psykologi (har pluggat och jobbat sedan jag avslutade gymnasiet) och skrev pinsamma 0.8 på gamla provet

Däremot har jag inte en enda krona i (studie)skuld utan har kunnat spara pengar.
Jag är väl medveten om att jag är rätt kass vad gäller den matematiska biten men har (som många beteendevetare) lätt för den "andra biten".
Min tankar runt att vara äldre på ett program är att jag ändå ska ta ett jobb som jag ska jobba med i minst 30 år med. Jag jobbar "extra" på socialtjänsten (100%) är det är flertalet nyexade socionomer är i 40+ åldern.
Så känn ingen skam över att du är 22+. Om inte annat lär jag avdramatisera det åt dig