Citat:
Ursprungligen postat av
Atlas11
[...]
Ni utgår från en slutsats (gasmord), och när denna ifrågasätts justerar ni de hypotetiska moment som kan ha omgärdat den:
Jo, men många kan ju ha dödats på annat sätt också...
Ja, definitivt. Det var bra att du la till ordet "också"!
Vi har aldrig ens
försökt påstå att det inte förekom svält och sjukdomar som skulle kunna ha förhindrats av de goda nazzarna, åtminstone i krigets tidigare skeende som t ex i ghettona. Vi har heller aldrig ens
försökt påstå att det inte förekom direkta mord på andra sätt, t ex hängningar, misshandel till döds, tungt arbete under svältransoner och
framför allt massarkebuseringar.
Citat:
Ursprungligen postat av Atlas11
Mjae, inga gasrester? Tja, då går det uppenbarligen att gasa utan att det blir rester...
Du har uppenbarligen inte läst på tillräckligt. (Se slutet av det här inlägget.)
Citat:
Nej, sex miljoner, det har ingen påstått...
Sex miljoner är en uppskattning. Det exakta antalet dödsoffer i Förintelsen kan mig veterligen aldrig fastställas. (Jag själv håller personligen för sannolikt att det i själva verket kanske "bara" rör sig om ca 5,5 miljoner.)
Citat:
Nja, men det måste ju inte bara röra sig om massgravar, man har nog spritt askan...
Nog? Vad då "nog"?? Jag vågar påstå att det
är just så det gick till, åtminstone i Birkenau. Problemet för oss Förintelsetroende i det här sammanhanget är att det är
ganska svårt att hitta aska som har spridits i t ex vattendrag. Men du kan ju besöka Majdanek istället där det finns ett rätt stort monument där man samlat ihop askan ifrån offren. (Och kom nu inte dragandes med att man inte har obducerat askan för att säkerställa vad de egentligen dog av.)
Citat:
Njo, att det inte finns någon gaskammare, tja, de har uppenbarligen förstörts av tyskarna...
Mördare
brukar normalt försöka göra sig av med mordvapnet. Men ibland sker det misstag. Ibland för att man helt enkelt inte hinner förstöra bevisen som i fallet Majdanek, och ibland utav ren dumhet. En så kallat homicid gaskammare
är just en homicid gaskammare även om den
kanske aldrig har använts (i Dachau har jag för mig).
Citat:
Pjo, det finns lögner och överdrifter ja, men det bevisar ju inte att gasmordet är en bluff…
Mängden lögner och överdrifter överträffas med råge av vittnesmål som kan verifieras och backas upp.
Citat:
Ursprungligen postat av Atlas
Så här har försvarandet av GasMyten sett ut ända sedan den föddes; slutsatsen är klar, och när denna ifrågasätts justerar man sina hypotetiska kringantaganden så att dessa skall passa slutsatsen.
Vari består denna justering av "hypotetiska kringantaganden" som du talar om?
Vetenskaplig historisk forskning justeras (ja,
revideras i själva verket) av kontrollerbara fakta, som t ex då det gäller de funna gasresterna på ett ventilationsgaller som satt i en av gaskamrarna i Auschwitz Birkenau.