2013-08-06, 15:06
Medlem
Electrospits avatar
Citat:
Tillägg: och det här som crazy_man1989 skriver som sekretess. Brukar förundersökningar om sexuella övergrepp/misshandel/vanvård i barndomen omfattas av sekretess?

Det omfattas inte av sekretess. Sekretess innefattar sånt som rör "Rikets säkerhet".
Citera
2013-08-06, 15:10
Medlem
Hyperexiums avatar
Om det aldrig fanns någon skuld så undrar jag hur detta kommer sej:

Sid 78:

madde69
Medlem
Reg: Nov 2010

Citat:
Första hyran kom in men det var Bernys mamma som betalade den. Hon ringde mig och sa att hon var skyldig Berny pengar. Hon fick mitt kontonummer och satte in hyra för december.

"madde69" är för er som går in och kollar på sid 78 och däromkring alltså den som hyr ut bostad till Berny och Amelia när dom är ihop. Den personen har knappast någon anledning att ljuga angående en sådan detalj.
Citera
2013-08-06, 15:30
Medlem
Maxwell85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperexium
Om det aldrig fanns någon skuld så undrar jag hur detta kommer sej:

Sid 78:

madde69
Medlem
Reg: Nov 2010

"madde69" är för er som går in och kollar på sid 78 och däromkring alltså den som hyr ut bostad till Berny och Amelia när dom är ihop. Den personen har knappast någon anledning att ljuga angående en sådan detalj.

Fan va märkligt att Bernys mamma ibland betalar hyran åt henne, och ibland betalar pengar för att få henne vräkt. Hänger inte med i svängarna riktigt...
Citera
2013-08-06, 15:36
Medlem
Charmas avatar
Gällande mordet i Umeå på en ung tjej, har åklagaren begärt, och fått igenom, yppandeförbud. Detta är första gången på 10 år som åklagaren vill använda sig av detta, står det också.
Men det hindrar iaf inte media att prata om saken, dvs tidningen att skriva att "vi får ingenting veta".

http://norran.se/2013/08/vasterbotten/lackor-kan-forstora-utredningen/
Citera
2013-08-06, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Electrospit
Det omfattas inte av sekretess. Sekretess innefattar sånt som rör "Rikets säkerhet".

Jag har själv gjort en anmälan om övergrepp(med en fällande dom). Hela förundersökning inklusive domen är helt sekretessbelagd. Förundersökningen inklusive domen är det bara dom involverade som har tillgång till. Så visst går det att allt blir sekretessbelagt.
Citera
2013-08-06, 17:09
Avslutad
Jag funderar lite på varför Berny hade länkat till en Wiki-sida innehållande Handenmorden på 60-talet på sin Fb för ett tag sedan.

Personligen tror jag att hon gjorde så för att vi skulle spekulera och hon skulle se vår reaktion, typ mind games över nätet. Men kanske i hennes brända huvud ligger Opus Dei bakom random mord som hon råkar läsa om...
Citera
2013-08-06, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Jag funderar lite på varför Berny hade länkat till en Wiki-sida innehållande Handenmorden på 60-talet på sin Fb för ett tag sedan.

Personligen tror jag att hon gjorde så för att vi skulle spekulera och hon skulle se vår reaktion, typ mind games över nätet. Men kanske i hennes brända huvud ligger Opus Dei bakom random mord som hon råkar läsa om...
Om du klickar på länken så ser du att det står om en man vid namn Leif Peters. Hur det hänger ihop med Berny i hennes huvud kan du läsa i inlägget "berny berättar lite om opus dei", det finns cachat. Bara att googla.

Vill helst inte citera här eftersom tycker det är onödigt att börja nämna folk som Berny pekar ut vid namn.
Citera
2013-08-06, 17:30
Medlem
Kommer drömma mardrömmar inatt. Tack, B.
http://cdn1.cdnme.se/3361152/6-3/image-1375698990978-v_51ff89e6e087c35746621242.jpg
Citera
2013-08-06, 17:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hanochintejag
Om du klickar på länken så ser du att det står om en man vid namn Leif Peters. Hur det hänger ihop med Berny i hennes huvud kan du läsa i inlägget "berny berättar lite om opus dei", det finns cachat. Bara att googla.

Vill helst inte citera här eftersom tycker det är onödigt att börja nämna folk som Berny pekar ut vid namn.

Jag sökte men kommer bara till att det inte finns mer. Du kan ju citera till mig i PM om du inte vill skriva här.
Citera
2013-08-06, 19:59
Medlem
Jo, man kan visst sekretessbelägga ärenden, speciellt om det gäller sexuella övergrepp mot barn. Det gör man för att skydda barnet. Däremot verkar det konstigt om dom eller den hon anmält inte blivit delgiven misstanke om brottet. Det är väl ett tag sen hon anmälde vad jag förstår. Ibland dröjer det med delgivandet men inte för länge. Det ska väl gås igenom en massa vittnesmål och den misstänkte har rätt att yttra sig.

Nu tror jag på fullaste allvar att B har blivit utsatt för övergrepp i barnaår för allt tyder på det, om hon inte drabbats av förlossningsskador eller om hon i livmodern varit utsatt för diverse onyttigheter som kan påverka hjärnan.

Det kan ju även vara drogdimmor, där hon tror att hon varit med om saker som bara är inbillade. Hon började väl i väldigt unga år med missbruk.
Citera
2013-08-06, 20:16
Medlem
Stänga dörrar eller som det hette förr "Lyckta dörrar" är vanligt förekommande vid brottsmål där övergrepp på barn är inkluderat. Att få sekretessbelagt ett mål ter sig således ej ovanligt förekommande.
Senast redigerad av Pajnispung 2013-08-06 kl. 20:18.
Citera
2013-08-06, 20:45
Medlem
BlotGoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajnispung
Stänga dörrar eller som det hette förr "Lyckta dörrar" är vanligt förekommande vid brottsmål där övergrepp på barn är inkluderat. Att få sekretessbelagt ett mål ter sig således ej ovanligt förekommande.

Lyckta dörrar betyder inte att det är sekretessbelagt, betyder bara att allmänhet och journalister inte får vara med på rättegången, domen som sådan släpps som vanligt, fast den kan innehålla sekretessbelagda uppgifter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in