2013-08-06, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majestics
Du kommer in.

Tyvärr kom jag INTE in.
Är fortfarande reserv nr 1 med 6 antagna i HP-kvoten.
Sen är jag reserv nr 1 med 2 antagna i BII.
Vad tror ni om mina chanser?
Citera
2013-08-06, 15:39
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redrunner
Utöver mitt förstahandsval gjorde jag sena anmälningar till 4 andra program (kommer inte ihåg exakt när men i slutet av juli) som var öppna för sen anmälan.
Är reserv på mitt förstahandsval.

Men på två av alternativen står det:
HANDLÄGGNING PÅGÅR
SEN ANMÄLAN

Och de andra två: SEN ANMÄLAN ÄNNU EJ HANDLAGD

När man läser på antagning.se så står det: Sena anmälningar behandlas bara om det finns platser kvar på utbildningen.

innebär det då att det finns platser på de två alternativen som handläggs då och det finns en chans att man kommer in?

Tacksam för svar.

Konstig formulering på antagning.se om det står så där.
Det finns ingenting som säger att det måste finnas plats på en utbildning bara för att den är öppen för sen anmälan.
Sen får man ju hoppas att utbildningar där det är helt jävla otänkbart att man kan bli antagen med en sen anmälan är stängda, men det är ingen självklarhet.
Citera
2013-08-06, 15:41
Medlem
SverkerKulles avatar
Reservplats 5 på Arbetsterapeutprogrammet i Lund. Är det kört eller finns det fortfarande en liten chans?
Citera
2013-08-06, 15:49
Medlem
redrunners avatar
Tack för svar Socrates. Uppskattas
Citera
2013-08-06, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumsarr
Jag är också första reserv på KTH och de tar, åtminstone på civilingenjörsutbildningarna, i princip aldrig in reserver. De kör med något som kalls överintag, vilket innebär att ett stort antal personer måste säga upp sina platser innan de börjar släppa in reserver.

Hoppas att du kommer in. Jag hamnar själv i Linköping istället.

Är du helt säker på de? Jag ringde och så sa dem att de som är på antagningen är de som gäller så antar att jag fortfarande är första reserv. Finns det någon idé att ringa och terrorisera dem och kanske dyka upp på uppropet? Nånting?
Citera
2013-08-06, 16:10
Avslutad
Reserv 19 till läkarlinjen på KI, förra året kom reserv 21 efter urval 2 in... Detta blir på fitthåret om det går vägen :S
Citera
2013-08-06, 16:13
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slimak
Är du helt säker på de? Jag ringde och så sa dem att de som är på antagningen är de som gäller så antar att jag fortfarande är första reserv. Finns det någon idé att ringa och terrorisera dem och kanske dyka upp på uppropet? Nånting?
Överintag innebär att man tar in fler personer än egentligen får plats, t.ex. utbildning A som kan ha 100 studenter tar in 120 studenter så att man slipper kalla reserver när folk hoppar av. Det måste hoppa av tillräckligt många (21 stycken) innan reserverna kallas.
Citera
2013-08-06, 16:16
Medlem
Reserv 10 på psykologprogrammet SU i hp-kvoten. Vad tror ni?
Citera
2013-08-06, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bacheelor
Nervöst här också reserv nr 11 ur en urvalsgrupp på 36 st. Hur många är det i din urvalsgrupp? Känns som att du kommer in

Jag kom in! nu kan man andas ut!
Citera
2013-08-06, 16:28
Medlem
SverkerKulles avatar
Reservplats 5 på Arbetsterapeutprogrammet i Lund, och så BI. Är det kört eller finns det fortfarande en liten chans?
Citera
2013-08-06, 16:31
Medlem
Huffpuffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Bara nyfiken, om jag var reserv 110 på en utbildning under första urvalet och nu idag är jag reservplats 48, innebär det att om jag haft reservplats 61 ursprungligen hade jag varit antagen på den nu? .

Nej, det gör det inte. Det innebär bara att 62 stycken har tackat nej till utbildningen, troligtvis många som också legat långt bak i reservlistan.
Citera
2013-08-06, 16:39
Medlem
Ingvarperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Typory
Uppsala framtida vänner här?

Jag ska plugga i Uppsala! Civ.ing teknisk fysik, själv då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in