2013-07-24, 12:45
Medlem
Kosmios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoggerTattoo
Du måste vänta till 6e, för man kan ändra sig tills slutet av denna månaden.

Om jag hamnar reserv 1 på urval 2, och någon missar uppropet, kommer dom kontakta mig eller kommer jag inte ens kunna komma in?

Du blir kontaktad genom mail eller telefon. Var dock snabb att svara.
Citera
2013-07-24, 12:51
Medlem
NoggerTattoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmio
Du blir kontaktad genom mail eller telefon. Var dock snabb att svara.
när kommer dom ringa, samma dag som uppropet ?
Citera
2013-07-25, 04:04
Medlem
sossesuspensoars avatar
Uppenbarligen har jag gjort fel vid anmälan tidigare i april; ingen anmälning till utbildning blev gjord. Hade tänkt läsa nationalekonomi, grundläggande kurs (30 hp), i Göteborg. Drog iväg en "sen anmälan", någon som kan uppskatta mina chanser att komma in? Har 1.55 på HP...
Citera
2013-07-25, 15:34
Medlem
Kosmios avatar
Citat:
när kommer dom ringa, samma dag som uppropet ?

Tror det är allt från uppropets dag till två veckor fram
Citera
2013-07-25, 15:42
Medlem
Kosmios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sossesuspensoar
Uppenbarligen har jag gjort fel vid anmälan tidigare i april; ingen anmälning till utbildning blev gjord. Hade tänkt läsa nationalekonomi, grundläggande kurs (30 hp), i Göteborg. Drog iväg en "sen anmälan", någon som kan uppskatta mina chanser att komma in? Har 1.55 på HP...

På sen anmälan så spelar inte dina meriter någon roll, det enda som spelar roll är hur sent du har sökt. Som exempel, har du sökt tio dagar efter sista anmälningsdagen får du meritvärde 989 och om någon har sökt nio dagar efter får den 990 i meritvärde. Då går den före dig. Men jag tror att först måste alla de ordinarie reserverna tacka nej plus de som är före dig på sen anmälda. Sedan så kanske din anmälan inte blir behandlad heller, då det är mån om tid som olika lärosäten tar hand om sen anmälda.

Det är just nu 236 reserver och av dem är 54 sen anmälda reserver så jag skulle noga sia dina chanser oerhört liten tyvärr att komma in. Men jag önskar dig alla lycka!
Citera
2013-08-01, 13:58
Medlem
Någon mer som ska läsa väg och vatten på LTU?

Vi kanske ska starta en sluten grupp på fejan så vi lär känna varandra lite bättre innan allt..? Bara en tanke.
Senast redigerad av junkman92 2013-08-01 kl. 14:01.
Citera
2013-08-01, 17:52
Medlem
TheLightstones avatar
Någon annan som får ''handläggning pågår'' om ni loggar in nu? Jag är ju redan antagen, blev lite rädd
Citera
2013-08-01, 18:12
Medlem
anonpeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLightstone
Någon annan som får ''handläggning pågår'' om ni loggar in nu? Jag är ju redan antagen, blev lite rädd

Urval 2 körs. Har du tackat ja kan du luta dig tillbaka utan nervositet.
Citera
2013-08-01, 20:13
Medlem
maenskligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junkman92
Någon mer som ska läsa väg och vatten på LTU?

Vi kanske ska starta en sluten grupp på fejan så vi lär känna varandra lite bättre innan allt..? Bara en tanke.
Är det inte faddrar som fixar sånt? Kanske är olika från skola till skola, men jag ska läsa på Chalmers i höst och jag har redan blivit inbjuden till en facebookgrupp.
Citera
2013-08-02, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maensklig
Är det inte faddrar som fixar sånt? Kanske är olika från skola till skola, men jag ska läsa på Chalmers i höst och jag har redan blivit inbjuden till en facebookgrupp.

Kanske de, har ingen aning faktiskt..
Senast redigerad av junkman92 2013-08-02 kl. 00:48.
Citera
2013-08-03, 17:25
Medlem
NoggerTattoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maensklig
Skall du läsa väg och vatten @Chalmers?
Citera
2013-08-03, 19:45
Medlem
maenskligs avatar
Citat:
Skall du läsa väg och vatten @Chalmers?
Nej, borde kanske borde varit tydligare med det i mitt inlägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera