2013-08-06, 14:00
Medlem
redrunners avatar
Utöver mitt förstahandsval gjorde jag sena anmälningar till 4 andra program (kommer inte ihåg exakt när men i slutet av juli) som var öppna för sen anmälan.
Är reserv på mitt förstahandsval.

Men på två av alternativen står det:
HANDLÄGGNING PÅGÅR
SEN ANMÄLAN

Och de andra två: SEN ANMÄLAN ÄNNU EJ HANDLAGD

När man läser på antagning.se så står det: Sena anmälningar behandlas bara om det finns platser kvar på utbildningen.

innebär det då att det finns platser på de två alternativen som handläggs då och det finns en chans att man kommer in?

Tacksam för svar.
Citera
2013-08-06, 14:02
Medlem
Gick från 37:e till 5:e reserv på Ekonomi i Lund på högskoleprovskvoten, alltså lite dryg 110 platser. Vad tror ni?
Citera
2013-08-06, 14:37
Medlem
Rosen.s avatar
Ja står som reserv nmr 2 av 26 antagna till tekniskt basår i Norrköping. Jag har dock kommit in på en annan linje i Södertälje. Hur ska man göra med boende? Det är väl 3 månaders uppsägningstid om jag flyttar till Södertälje och de sen ringer och frågar om jag vill dra till Norrköping, vilket jag kommer göra.

Hur ska man lösa detta med bostad? OBS. Det är bostadsgaranti på bägge orter.
Citera
2013-08-06, 14:40
Medlem
Resorbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trevligakillen90
Gick från 37:e till 5:e reserv på Ekonomi i Lund på högskoleprovskvoten, alltså lite dryg 110 platser. Vad tror ni?

Mycket möjligt att du kan komma in, var vaken nu så att du inte missar när de ringer.
Citera
2013-08-06, 14:54
Medlem
Huffpuffens avatar
Suck, gick från 6e reserv till 3e reserv i Uppsala, från 7e reserv till 5e reserv i Linköping, båda för Civilingenjör Informationteknologi.

Det positiva är väl att många i överintaget verkar ha tackat nej då antalet antagna har minskat med 13 personer i BI, och om jag minns rätt räknade jag på att det var runt 13-16 stycken i överintag, och i sådana fall gäller det att 2-5 (?) personer hoppar av, i alla fall när det gäller Uppsala.

Men har inga höga förhoppningar, skulle bara vara skönt att få veta rakt av så man kan börja satsa på att söka nytt jobb eller liknande.
Citera
2013-08-06, 15:02
Medlem
Testar ännu en gång. Vad är eran spontana reaktion?

Reserv 1 i HP gruppen på Chalmers dataingenjör....
Citera
2013-08-06, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmeldonPooper
Testar ännu en gång. Vad är eran spontana reaktion?

Reserv 1 i HP gruppen på Chalmers dataingenjör....

Svårt att säga då det alltid är färre antal som blir antagna via HP, dina chanser är ju goda då det alltid är någon som inte kommer till uppropet, och har du tur är det någon som kommit in via HP.
Citera
2013-08-06, 15:11
Medlem
NirvanAs avatar
Bara nyfiken, om jag var reserv 110 på en utbildning under första urvalet och nu idag är jag reservplats 48, innebär det att om jag haft reservplats 61 ursprungligen hade jag varit antagen på den nu? .
Citera
2013-08-06, 15:12
Medlem
Icecrypt08s avatar
Reserv 2 i hp kvoten och 107 platser, SU jurist men de har gjort ett överintag i år tydligen eftersom det är 330 platser och utbildningen är bara på 300 platser. Men det är väl lugna fiskar ändå? (Var reserv 62 i första urvalet)
Citera
2013-08-06, 15:13
Medlem
Hur ser chanserna ut då jag är reserv 1 och 17 i urvalsgruppen? Kan dem ringa när som helst och säga att jag blivit antagen eller får jag vänta till utbildningens första dag?
Citera
2013-08-06, 15:35
Medlem
NoggerTattoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av floteis
Någon mer som kom in i Göteborg eller ska gå där?

Systemvetenskap: IT, människa och organisation, kandidatprogram . Är lite osäker på om detta är en bra utbildning? Och om Göteborg är en bra stad att plugga i. Fick värsta chocken när jag kollade antagningen och jag hade kommit in, hade verkligen inte räknat med det!!
Jag ska plugga @GU
Citera
2013-08-06, 15:36
Medlem
NoggerTattoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zakum
Hur ser chanserna ut då jag är reserv 1 och 17 i urvalsgruppen? Kan dem ringa när som helst och säga att jag blivit antagen eller får jag vänta till utbildningens första dag?
någon skrev förut: från och med uppropet o 2v framåt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in