2013-08-06, 11:38
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Tidningsbudet vet inte om Id*s trappuppgång var blodig eller inte för hen var inte där och kunde se det söndag 30/6

Har detta bekräftats av någon mer är Byxan 81?
Senast redigerad av bagarn29 2013-08-06 kl. 11:41.
Citera
2013-08-06, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peacean
Tre versioner om mordnatten

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2280212-tre-versioner-om-mordnatten

"Idag släpps 31- och 35-åringen på fri fot om deras advokater får som de vill. Samtidigt menar åklagaren att de ska stanna där de är i minst två veckor - och det står nu klart att det finns tre olika versioner om vad som skedde på mordnatten."

Det står att 31 och 35 åringen vallats på skogsvägar och att deras historier går isär där de säger sig ha färdats.

Då kan man ju tänka sig att polisen antingen har spårat mobilerna dit eller att de faktiskt har erkänt att de varit i skogarna det aktuella dygnet. Och om de eller AJ kan knytas till det brända plagget så går det la inte snacka sig ur det eller....
Citera
2013-08-06, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Men det är ändå rätt så märkligt väl..? Antingen har väl denna sett blod eller inte alls. Att tänka på "fel" trappuppgång räcker inte som en vettig förklaring. Exemplet blir så här;

Polis: La du märke till blod i trappen eller hissen när du delade ut tidning i nr: 52?

Tidningsbud: Nej i 52:an fanns inget blod.

Några veckor senare...

Tidningsbudet: Ojj, jag tänkte på fel trappuppgång när jag svarade sist!!

Polisen: Jaha okej, det förklarar saken. Såg du blod i någon annan trappuppgång?

Tidningsbudet: Nää inte i någon trapp.

Spelar det då någon roll om tidningsbudet tänkt på fel uppgång om det inte funnits blod överhuvud taget i någon annan

uppgång heller? Jag fattar inte hur det menas.

Om jag har förstått det hela rätt så trodde budet att hen varit i BO.s trapp och delat ut tidningar vid 6-7 tiden på söndagen. Och då inte set något blod. Därav drogs slutsatsen att blodet kommit dit efter den aktuella tiden.
Men senare kommit på att det inte var i den aktuella trappen hen varit i. Om hen gått fel eller på något annat sätt misstagit sig vill jag ha osagt. Vet inte heller vad hen sagt till polisen om det. Kan ju vara så att hen varit helt säker på att hen varit i BO.S trappa, men när hen återkommit till adressen förstått att hen misstagit sig?
Citera
2013-08-06, 11:41
Medlem
MrsLibras avatar
Är det bekräftat att DB dök upp på jobbet kl. 08.00 söndagen 30:e juni?
Citera
2013-08-06, 11:43
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Är det bekräftat att DB dök upp på jobbet kl. 08.00 söndagen 30:e juni?
Det är inte ens bekrätat att han skulle jobba tyvärr.
Citera
2013-08-06, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlanda
Vet du av vilka som blodet upptäcktes? Granne? Var det blodet i hissen, trappan eller utanför porten?

En granne. Jag vet dock inte om denne granne tagit hissen eller trappan upp.
Citera
2013-08-06, 11:46
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det är inte ens bekrätat att han skulle jobba tyvärr.

Aha, fått höra att han skulle jobba 8-15 den dagen. Stod inte det på hans Facebook dessutom? Att han skulle upp tidigt och jobba.
Detta borde ju kunna luskas ut.
Citera
2013-08-06, 11:47
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sulass
Funderade på bilbranden. Kan det vara så att dom körde dit för att dumpa kroppen och sedan har dom kört ner förlångt på den vägen och kört fast. Och då är valet att bränna bilen där.

Ingen som har en s40 som vil köra dit och se om man kör fast

Bor för långt bort och har ingen S40 men jag tror också att det har hänt något så att den har fastnat där, egentligen tänkte de kanske inte alls bränna bilen från start?
Citera
2013-08-06, 11:48
Medlem
purplegirl78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fisetroll
En granne.
Alltså klockan 2-3 på natten?
Citera
2013-08-06, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av purplegirl78
Alltså klockan 2-3 på natten?

Det stämmer bra det
Citera
2013-08-06, 11:50
Medlem
Chiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Har ägaren en förklaring till varför båten nyligen använts innan detta uppdagades i tråden?
Ja, han själv hade flyttat båten och dragit upp den med en fyrhjuling tror jag det var, däremot låg det två plankor ut i vattnet som han inte lagt dit eller visste hur dom hamnat där.
Citera
2013-08-06, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chilton
Ja, han själv hade flyttat båten och dragit upp den med en fyrhjuling tror jag det var, däremot låg det två plankor ut i vattnet som han inte lagt dit eller visste hur dom hamnat där.

Ok..... Och detta har han talat om för polisen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in