2013-08-06, 11:20
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fisetroll
Tidningsbudet hade tagit fel på trappuppgång, så det stämmer alltså inte!
Den teorin kom sig av att det påstods att det endast finns en lgh på fjärde våningen i IFs trappuppgång, och att SvD prenumeranten skulle vara den ena av två hyresgäster på fjärde.
Men senare skrevs detta inlägg, efter att en medlem hade varit där och spejat.
Citat:
Ursprungligen postat av Magneticsystem
Det har pratats flera ggr, här i tråden om hur många lägenheter det finns på vån 4 i BO´s trappuppgång. Då porten är låst (gissningsvis för att hålla nyfikna borta) så kunde jag bara läsa på tavlan vid entreplan. Det är två lägenheter överst, det står inget i porten om ifall att någon prenumererar på någon tidning.

så nu kan ni spåna vidare på/släppa det
Citera
2013-08-06, 11:22
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Tack för den.
Efterlyste den uppgiften för ett tag sedan och började tro att jag drömt.
Då är det grannens uppgifter om 07.30 som gäller då angående när blodet upptäcktes. Iaf enligt uppgifter här i tråden.

Detta borde ändras i trådens sammanställning.
Senast redigerad av Beatas 2013-08-06 kl. 11:27.
Citera
2013-08-06, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snackers
Menar du att budet hade sett blod elller inte ens varit inne i den aktuella trappuppgången?

Budet har ju hela tiden sagt att det inte fanns något blod i trappen när hen var där vid 6-7 tiden. Men sen så medgav hen att det inte var i den aktuella trappen utan en annan trappa hen varit i.
Så därför stämmer det ju inte att det inte fanns något blid i trappan vid den tiden.
Blodet har således kommit dit tidigare, snarare vid 2-3 tiden, har jag hört från en trovärdig källa.
Citera
2013-08-06, 11:30
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Men det är ändå rätt så märkligt väl..? Antingen har väl denna sett blod eller inte alls. Att tänka på "fel" trappuppgång räcker inte som en vettig förklaring. Exemplet blir så här;

Polis: La du märke till blod i trappen eller hissen när du delade ut tidning i nr: 52?

Tidningsbud: Nej i 52:an fanns inget blod.

Några veckor senare...

Tidningsbudet: Ojj, jag tänkte på fel trappuppgång när jag svarade sist!!

Polisen: Jaha okej, det förklarar saken. Såg du blod i någon annan trappuppgång?

Tidningsbudet: Nää inte i någon trapp.

Spelar det då någon roll om tidningsbudet tänkt på fel uppgång om det inte funnits blod överhuvud taget i någon annan uppgång heller? Jag fattar inte hur det menas.

Edit: ser att du precis svarat innan jag postade mitt resonemang
Senast redigerad av Addhoc 2013-08-06 kl. 11:34.
Citera
2013-08-06, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Tack för den.
Efterlyste den uppgiften för ett tag sedan och började tro att jag drömt.
Då är det grannens uppgifter om 07.30 som gäller då angående när blodet upptäcktes. Iaf enligt uppgifter här i tråden.

Detta borde ändras i trådens sammanställning.

Blodet ska ha upptäckts redan vid 2-3 tiden, har jag hört från en säker källa.
Citera
2013-08-06, 11:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2280212--min-klient-ar-oskyldig-

Nu blir det svettigt, alla tre har olika versioner om di hela. Ring Rexona - ny leverans till häktet behövs !
Skyller AJ på DB/FH rent utav ? Men hur va det nu med polare & golare

Jag tycker Polisen sköter media bra, di släpper lagom information när di kan.
Man behöver polare för att slippa sitta livstid år på kåken, men vad har man för nytta av dem när de sen sitter inne. Undra om han kanske tänker fortsätta att vara vän och ställa upp för dem med att vattna blommorna när de sitter inne, kanske skriva en rad på fb om det...
I värsta fall kanske han frias i brist på bevis och de två han lurat in i skiten får mer straff bara för att de "hjälpt en vän i nöd" som harigt flyr fältet och överger "vännerna".

Allvarligt så undrar man när han bestämde sig för att offra sina "polare" var det i starten när de sög in dem när han släpptes tro, och inte ett ord har han sagt om I@a utan bara prat om sig själv i tidningarna... En sån kille.

Edit:
Vad var det AJ skrev på fb innan han gick in på ambassaden," DB jag älskar dig broder och behöver dig". Klart han gör om han vill att kompisen skall ta hans straff, hoppas DB vaknar upp och ser AJ för dem han är.
Senast redigerad av beaver_se 2013-08-06 kl. 11:39.
Citera
2013-08-06, 11:33
Medlem
Chiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Frågor Kräftdammen

Ni som varit vid kräftdammen: Är det någon som kan uppskatta siktdjup ?

När Farbror Blå var där, hur undersöktes dammen ? Dykare, draggning, likhund, okulär, fikastund bredvid ?
Är det bekräftat att Farbror Blå verkligen har undersökt kräftdammen? När jag pratade med ägaren till dammen i torsdags sa han till mig att den inte har blivit undersökt av polisen.
Citera
2013-08-06, 11:35
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Men det är ändå rätt så märkligt väl..? Antingen har väl denna sett blod eller inte alls. Att tänka på "fel" trappuppgång räcker inte som en vettig förklaring. Exemplet blir så här;

Polis: La du märke till blod i trappen eller hissen när du delade ut tidning i nr: 52?

Tidningsbud: Nej i 52:an fanns inget blod.

Några veckor senare...

Tidningsbudet: Ojj, jag tänkte på fel trappuppgång när jag svarade sist!!

Polisen: Jaha okej, det förklarar saken. Såg du blod i någon annan trappuppgång?

Tidningsbudet: Nää inte i någon trapp.

Spelar det då någon roll om tidningsbudet tänkt på fel uppgång om det inte funnits blod överhuvud taget i någon annan uppgång heller? Jag fattar inte hur det menas.
Tidningsbudet vet inte om Id*s trappuppgång var blodig eller inte för hen var inte där och kunde se det söndag 30/6
Citera
2013-08-06, 11:37
Medlem
Citat:

Vet du av vilka som blodet upptäcktes? Granne? Var det blodet i hissen, trappan eller utanför porten?
Senast redigerad av Karlanda 2013-08-06 kl. 11:39.
Citera
Medlem
Grotrockens avatar
Citat:

Vem upptäckte blodet?
Citera
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chilton
Är det bekräftat att Farbror Blå verkligen har undersökt kräftdammen? När jag pratade med ägaren till dammen i torsdags sa han till mig att den inte har blivit undersökt av polisen.
Har ägaren en förklaring till varför båten nyligen använts innan detta uppdagades i tråden?
Citera
2013-08-06, 11:38
Medlem
Funderade på bilbranden. Kan det vara så att dom körde dit för att dumpa kroppen och sedan har dom kört ner förlångt på den vägen och kört fast. Och då är valet att bränna bilen där.

Ingen som har en s40 som vil köra dit och se om man kör fast
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in