Citat:
Ursprungligen postat av
Addhoc
Men det är ändå rätt så märkligt väl..? Antingen har väl denna sett blod eller inte alls. Att tänka på "fel" trappuppgång räcker inte som en vettig förklaring. Exemplet blir så här;
Polis: La du märke till blod i trappen eller hissen när du delade ut tidning i nr: 52?
Tidningsbud: Nej i 52:an fanns inget blod.
Några veckor senare...
Tidningsbudet: Ojj, jag tänkte på fel trappuppgång när jag svarade sist!!
Polisen: Jaha okej, det förklarar saken. Såg du blod i någon annan trappuppgång?
Tidningsbudet: Nää inte i någon trapp.
Spelar det då någon roll om tidningsbudet tänkt på fel uppgång om det inte funnits blod överhuvud taget i någon annan
uppgång heller? Jag fattar inte hur det menas.
Om jag har förstått det hela rätt så trodde budet att hen varit i BO.s trapp och delat ut tidningar vid 6-7 tiden på söndagen. Och då inte set något blod. Därav drogs slutsatsen att blodet kommit dit efter den aktuella tiden.
Men senare kommit på att det inte var i den aktuella trappen hen varit i. Om hen gått fel eller på något annat sätt misstagit sig vill jag ha osagt. Vet inte heller vad hen sagt till polisen om det. Kan ju vara så att hen varit helt säker på att hen varit i BO.S trappa, men när hen återkommit till adressen förstått att hen misstagit sig?