2013-08-05, 19:51
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Kom gärna med utlägg om de andra också.
Alltid trevligt med rescentioner.
Det kommer, det kommer, men man kan inte testa för många på samma dag
Citera
2013-08-05, 21:00
Medlem
3rds avatar
Back in irl as I am, drog jag iväg en beställning på lite blandade samples i eftermiddags . Bla på en av de nya från CdG blue. Någon som hunnit testa nåt från den serien?
Citera
2013-08-06, 00:11
Medlem
NirvanAs avatar
Jag är nog rätt ensam här när jag säger att Terre D'Hermes doftade gott och liknar inget jag har för tillfället så det gör den intressant, dessutom är priset väldigt acceptabelt så den kanske köps nån gång.
Citera
2013-08-06, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Jag är nog rätt ensam här när jag säger att Terre D'Hermes doftade gott och liknar inget jag har för tillfället så det gör den intressant, dessutom är priset väldigt acceptabelt så den kanske köps nån gång.
Nej, då. Jag gillar den och äger en flaska. Ingenting jag tar på mig varje dag, men någon gång ibland är den trevlig.
Citera
2013-08-06, 06:32
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Första intrycket är bra, en god doft helt enkelt, inga krussiduller. Känner ganska mycket iris, men bättre än te.x Iris de nuit av Heeley som jag inte direkt är ett fan av.

Hörde dock på basenotes att den är väldigt lik en billig designdoft som många yngre personer har...sånt är lite trist... ungefär som Amouage Reflection och Le Male... givetvis känner man skillnaden med en vältränad näsa men pöbeln gör nog inte det

Känns även som den är ganska svag, som en del andra creed är...är hållbarheten som VIW eller?

Själv gillar jag MI bara mer och mer, tycker det är en elegant doft åt det marina hållet som funkar på de flesta tillfällen. Hållbarheten är helt okej men jag brukar ta något extra spray, det är dock ingen projektionskanon på mig.
Citera
2013-08-06, 08:34
Medlem
Nic78s avatar
Har sagt det förut i tråden men MI är en av mina absoluta favoriter, underbar doft som funkar grymt bra på mig. Använder den faktiskt i regel oftare än Aventus, fast den inte riktigt når upp i samma prestanda.

Terre d'Hermes används en del av mig med. En bra lite rå apelsindoft som oftast varar 10-12 timmar på mig.
Citera
2013-08-06, 08:59
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nic78
Terre d'Hermes används en del av mig med. En bra lite rå apelsindoft som oftast varar 10-12 timmar på mig.
För mig är Terre d'Hermes en askkopp där någon kastat apelsinskal som legat och möglat ett tag, blandat med härlig pungsvett. Behöver kanske inte säga att jag aldrig använder den . Om man gillar just "mineralnoten" i Terre d'Hermes men ogillar de övriga noterna kan jag rekommendera L'Artisans Passage d'Enfer.
Citera
2013-08-06, 09:19
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
För mig är Terre d'Hermes en askkopp där någon kastat apelsinskal som legat och möglat ett tag, blandat med härlig pungsvett. Behöver kanske inte säga att jag aldrig använder den . Om man gillar just "mineralnoten" i Terre d'Hermes men ogillar de övriga noterna kan jag rekommendera L'Artisans Passage d'Enfer.

Haha, ja med den beskrivningen förstår jag att den inte används.
Jag hoppar, och tror, att jag inte går runt och luktar askkopp och ruttna apelsinskal när jag bär den.
Citera
2013-08-06, 09:34
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nic78
Haha, ja med den beskrivningen förstår jag att den inte används.
Jag hoppar, och tror, att jag inte går runt och luktar askkopp och ruttna apelsinskal när jag bär den.
Smaken är som baken, jag tror inte att majoriteten tycker det, men jag skulle nog tycka det . Dofterna är ju olika på olika personer, men jag har testat Terre d'Hermes både på hud och provstickor och det är samma katastrof på båda ställena. Dock gillar jag flaskan och "korken", plus att det är en doft man bör ha i sin samling vare sig man gillar den eller inte .
Citera
2013-08-06, 12:47
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Interlude är en atombomb så var försiktigt med mängden

Dagens understatement . Jävlar vilken kraftfull doft. Den har, likt alla andra Amouage, den där arabiska "auran" (rökelse osv kanske?)... inte för jag varit i dubai/förenade arabemiraten etc, men man tänker på dessa ställen när man doftar på denna, och alla andra amouage för den delen.

Interlude kanske är lite väl kraftig för min smak, själva noterna och kompositionen doftar ganska gott dock, å andra sidan vore det rätt coolt att inneha en doft man kanske kan spraya ½ spray på bröstet som sedan är i allra högsta grad märkbar ett dygn framöver
Citera
2013-08-06, 12:55
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Dock gillar jag flaskan och "korken", plus att det är en doft man bör ha i sin samling vare sig man gillar den eller inte .

Det håller jag med om, den räknas ju som lite utav en klassiker ändå. Den liggar väl på topp tio i Basenotes rankning över alla parfymer med om jag inte missminner mig? Sen gillar jag även Hermes som parfymhus. Tycker deras dofter brukar hålla en allmänt hög standard och man brukar sällan bli besviken.
Citera
2013-08-06, 14:05
Medlem
Niteclubs avatar
Citat:
Ska även stå något med Givenchy under flaskan på den gamla.

Edit: Missade bilden du postat, och där står ju Givenchy, så det är gamla du fått. Grattis .

Tackar Har din ett skrapmärke i botten också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in