Citat:
Ursprungligen postat av
kairos
Hur stödjer man homosexualitet? Jag stödjer människors rätt att få bestämma över sin egen sexualitet så länge de inte skadar någon annan, men det är ju inte så att jag går omkring och önskar att folk är homosexuella.
Jag anser att ingen ska dömas för sin hudfärg - det är inte samma sak som att jag tycker det är synd att inte fler är svarta.
Hur var det med logiken?
Det är samma som att en vit man som lever i en vit by i amerikanska landsbygden tycker att svarta människor är helt välkomna i USA och ska leva och ha exakt samma rättigheter som vita människor. Men han träffar inte en enda svart människa i sitt liv, eller kanske några fåtal som han kan räkna på fingrarna.
Sen åker han till Harlem i New York eller åker till Chicago och ser svarta personer överallt och då blir han helt rädd och tycker att dessa personer inte hör hemma i USA.
Ett exempel.
Så acceptera någonting så länge det inte kan synas eller märkas av i samhället.
Detta låter som svenskar som hatar Islam säger om oss muslimer. Dem accepterar oss så länge vi inte märks av i samhället, inte följer vår religion så att vi kan synas som muslimer i samhället och så vidare. Detta är vad Sverigedemokraterna hade sagt om oss.
Precis på samma sätt med homosexualitet.
Jag är helt övertygad om att inställningen hade ändrats mot homosexualitet om majoriteten av befolkningen varit homosexuella. Och det borde inte vara så, för handlingen är densamma oavsett hur många som begår det!