2013-08-05, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderman
Kan ni inte ens tänka logiskt?

Ignorera det religiösa och bara tänk på det biologiska. Det finns en anledning till att det finns män och kvinnor, finns det inte?

Jag har skrivit det förut och jag gör det igen.

Jag är helt övertygad om att ni som stödjer homosexualitet hade slutat stödja det om en stor del av mänskligheten hade varit homosexuella!

Nu stödjer ni er för att det inte drabbar er och för att ni knappt märker dem i samhället för att homosexuella är under 1 % av befolkningen. Men tänk er om var 3 person varit homosexuell! Tänk dig om majoriteten varit det! Sverige som land hade börjat gå under då, är det inte så? Ur ett demografiskt perspektiv?

Haha "för att det inte drabbar er" du är en underhållande fanatiker i alla fall
Citera
2013-08-05, 22:44
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Just därför ska vi bemöta och möta de så väl på Flashback som andra forum och i verkligheten och motargumentera dom om du vill göra det verbalt annars attackera dom om de vill ha det handgripligen. Jag väljer det fredliga sättet och gör som koranen säger att jag inte ska ta till vapen men tar de till vapen så kommer de göra en helt omvändning vid konfrontation. Jag väljer annars det fredliga sättet, det verbala. Men kom ihåg detta:

ANTALET månader är tolv enligt Guds dekret - vilket Han fastställde den dag då Han skapade himlarna och jorden. Av dem är fyra helgade; detta är [Guds] evigt sanna lag. Vanhelga därför inte dessa [månader] till skada för er själva. Och var orubbliga i ert motstånd mot dem som sätter gudar vid Guds sida, liksom de är orubbliga i sitt motstånd mot er, och var förvissade om att Gud är med de gudfruktiga. (9:36)

Absolut.

Det finns ingen mening att ens leva om vi ska leva i förnedring. Och att leva ett liv där man är tyst och inte kan säga sanningen, inte motargumentera vansinniga ateistiska argument om livet, Gud, samhället och samhällsmässiga frågor rörande till exempel homosexualitet, kvinnors horaktighet och så vidare, om man ska leva ett liv på detta sättet är det förnedring och inte ens värt att leva.

Så länge vi lever här ska vi på fredligt sätt argumentera och motbevisa dessa personer om det så kommer kosta oss livet.
Citera
2013-08-05, 22:44
Medlem
kaiross avatar
Citat:
Kan ni inte ens tänka logiskt?

[...]

Jag är helt övertygad om att ni som stödjer homosexualitet hade slutat stödja det om en stor del av mänskligheten hade varit homosexuella!
Hur stödjer man homosexualitet? Jag stödjer människors rätt att få bestämma över sin egen sexualitet så länge de inte skadar någon annan, men det är ju inte så att jag går omkring och önskar att folk är homosexuella.
Jag anser att ingen ska dömas för sin hudfärg - det är inte samma sak som att jag tycker det är synd att inte fler är svarta.
Hur var det med logiken?
Citera
2013-08-05, 22:45
Medlem
TrueCs avatar
Citat:
TS talar inte om religion!

Han talar om homosexualitet! Det är ett annat ämne, skärp dig och se inte allting i termer av religion.

Trådjäveln ligger ju för helvete under religion? Och ur TS perspektiv bör bögeri förbjudas för att det står det i en bok, en religiös sådan. Hur är detta då inte relevant ?

Varför bryr ni er så jävla mycket om vad andra har för sig? Dyrka eran Gud och låt det stanna där, för vi lyder inte under någon Gud.
Citera
2013-08-05, 22:46
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensvenglenn
detsamma kan sägas om muslimer och islam. om de bara höll sig på mattan och höll käften om sin efterblivna religion och i övrigt var laglydiga och skötsamma medborgare så kunde de hållas....

Vad är det du inte förstår? Vi diskuterar homosexualitet din idiot. Om du vill ha en diskussion angående invandring och Islam så får du starta en tråd så kommer jag deltaga jag lovar och jag kommer krossa dina argument så du känner dig förkrossad.
Citera
2013-08-05, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Det står nämligen klart och entydigt i Tora, Bibel, och Koran om homosexualitet.
fast inget som står i dessa texter stämmer. det är det du måste utgå från. om du tror på någon religion eller någon religiös text så har du per definition fel i precis allt du säger.

men visst, är man religiös så kan man inte stå för homosexualitet. du kan inte heller stå för något av de andra avtramp man gjort från religionen. människor som jobbar på söndag ska dö, folk som inte lyder sina föräldrar ska dö, allt sånt där.

du får ta allt eller inget. antingen sväljer du din piss-religion och lever efter den till 100% eller så kan du köra upp den i röven och komma ut i verkligheten istället. så enkelt är det. där håller jag med dig.
Citera
2013-08-05, 22:49
Medlem
svensvenglenns avatar
Citat:
Visserligen är detta ett religionsforum men jag blir alltid förbannad när folk drar religion in i homosexualitet frågan.

Det ska inte behöva göras. Homosexualitet ska förkastas av sekulära anledningar, av så enkla anledningar som biologiska anledningar! Det är helt enkelt så att om befolkningen väljer att bli homosexuella går man under biologiskt, så enkelt är det.

Inte ens naturalister, ateister som följer den ateistiska tolkningen av biologin, inte ens dessa personer ska acceptera homosexualitet!

Jag hade verkligen velat se om dessa personer hade haft samma åsikt om homosexualitet om situationen varit omvänd i samhället, dvs homosexuella i klar majoritet och heterosexuella i minoritet! Och dessa personer hade varit exakt samma personer som dem är nu! Jag hade velat väldigt, väldigt mycket se deras åsikter då!

om gud är död är allt tillåtet, hört om nietzsche din obildade jävel? naturen och biologin har inga morallagar! det finns massor av exempel på djur av samma kön som idgar könsumgänge. heterosexuella knullar varandra i munnen och röven och på de mest konstiga icke-"naturliga" sätt - deal with it! om er religion säger att ni endast får stoppa kuken i en hårig muslimfitta i syfte att skaffa barn och inget annat så säger jag bara... tråkigt för er!
om ni fick ligga lite mer kanske ni inte skulle va så inskränkta.
Senast redigerad av svensvenglenn 2013-08-05 kl. 22:51.
Citera
2013-08-05, 22:49
Medlem
Vissens avatar
Citat:
Visserligen är detta ett religionsforum men jag blir alltid förbannad när folk drar religion in i homosexualitet frågan.

Det ska inte behöva göras. Homosexualitet ska förkastas av sekulära anledningar, av så enkla anledningar som biologiska anledningar! Det är helt enkelt så att om befolkningen väljer att bli homosexuella går man under biologiskt, så enkelt är det.

Inte ens naturalister, ateister som följer den ateistiska tolkningen av biologin, inte ens dessa personer ska acceptera homosexualitet!

Jag hade verkligen velat se om dessa personer hade haft samma åsikt om homosexualitet om situationen varit omvänd i samhället, dvs homosexuella i klar majoritet och heterosexuella i minoritet! Och dessa personer hade varit exakt samma personer som dem är nu! Jag hade velat väldigt, väldigt mycket se deras åsikter då!

Jag skulle ha större förståelse om du argumenterade för raka motsatsen. Mänskligheten håller på att göra jorden obeboelig, till stor del pga överbefolkning. Jag skulle gärna se mer homosexualitet i världen (dock slipper jag det gärna i Sverige), främst Afrika då.
Citera
2013-08-05, 22:50
Medlem
Citat:
Det finns ingen mening att ens leva om vi ska leva i förnedring.

Enligt dig finns det ingen mening att leva så.

Citat:
Och att leva ett liv där man är tyst och inte kan säga sanningen, inte motargumentera vansinniga ateistiska argument om livet, Gud, samhället och samhällsmässiga frågor rörande till exempel homosexualitet, kvinnors horaktighet och så vidare, om man ska leva ett liv på detta sättet är det förnedring och inte ens värt att leva.

Bevisa att din "sanning" är sanningen då.

Citat:
Så länge vi lever här ska vi på fredligt sätt argumentera och motbevisa dessa personer om det så kommer kosta oss livet.

Räknar du med att ha ett annat liv genom din psykos?
Citera
2013-08-05, 22:50
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kairos
Hur stödjer man homosexualitet? Jag stödjer människors rätt att få bestämma över sin egen sexualitet så länge de inte skadar någon annan, men det är ju inte så att jag går omkring och önskar att folk är homosexuella.
Jag anser att ingen ska dömas för sin hudfärg - det är inte samma sak som att jag tycker det är synd att inte fler är svarta.
Hur var det med logiken?

Det är samma som att en vit man som lever i en vit by i amerikanska landsbygden tycker att svarta människor är helt välkomna i USA och ska leva och ha exakt samma rättigheter som vita människor. Men han träffar inte en enda svart människa i sitt liv, eller kanske några fåtal som han kan räkna på fingrarna.

Sen åker han till Harlem i New York eller åker till Chicago och ser svarta personer överallt och då blir han helt rädd och tycker att dessa personer inte hör hemma i USA.

Ett exempel.

Så acceptera någonting så länge det inte kan synas eller märkas av i samhället.

Detta låter som svenskar som hatar Islam säger om oss muslimer. Dem accepterar oss så länge vi inte märks av i samhället, inte följer vår religion så att vi kan synas som muslimer i samhället och så vidare. Detta är vad Sverigedemokraterna hade sagt om oss.

Precis på samma sätt med homosexualitet.

Jag är helt övertygad om att inställningen hade ändrats mot homosexualitet om majoriteten av befolkningen varit homosexuella. Och det borde inte vara så, för handlingen är densamma oavsett hur många som begår det!
Citera
2013-08-05, 22:51
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Jag hade haft samma åsikt. Jag är av den meningen att två vuxna människor som vill leva/ha sex med varandra är i sin fulla rätt att göra det.

Varför skulle man vara av annan åsikt - av vilka anledningar?
Citera
2013-08-05, 22:56
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensvenglenn
om gud är död är allt tillåtet, hört om nietzsche din obildade jävel? naturen och biologin har inga morallagar! det finns massor av exempel på djur av samma kön som idgar könsumgänge. heterosexuella knullar varandra i munnen och röven och på de mest konstiga icke-"naturliga" sätt - deal with it! om er religion säger att ni endast får stoppa kuken i en hårig muslimfitta i syfte att skaffa barn och inget annat så säger jag bara... tråkigt för er!
om ni fick ligga lite mer kanske ni inte skulle va så inskränkta.

Du har i alla fall rätt om det att utan tron på Gud finns inga begränsningar och allt blir tillåtet och inga moraliska lagar kommer existera!

Det är därför samhället är som det är.

Naturen har också fina lagar om att den som är starkast kommer överleva. Det är därför lejon till exempel om dem ser sina ungar bli skadade och inte kan springa till 100 % bara överger dem och låter dem dö. Medan människor tar hand om sina barn även om dem föds CP-skadade utan förmåga att ta hand om sig själva.

Följ naturen och låt dem dö! Vissa gör det visserligen.

Moral är till för att ett samhälle ska kunna fungera på ett bra sätt. Dagens samhälle gör det inte, även om man har pengar så man inte behöver svälta så ser vi hur dagens samhälle förfaller och invånarna har aldrig varit så olyckliga som nu. En av 4 kvinnor i Sverige kommer våldtas under sin livstid, mycket tack vare horaktig livsstil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in