Jag söker ett spel till PSX.
Det är ett spel som handlade om att köra olika fordon. Främst bilar och båtar. Du fick välja mellan åtta (Kan vara en annan siffra.) olika fordon. Jag minns att man såg uppifrån och det gick att preja ut andra bilar från vägen. Du kunde köra två spelare och då kunde man antigen knuffa ut den andra. Eller så var man helt enkelt för långt fram för den andra spelaren. På det sättet så vann man. Man delade alltså inte skärm, som i vanliga fall.
Man kunde även plocka upp olika symboler som gav en vapen. Det vapnet som jag minns allra tydligaste var ett vapen som gjorde att man kunde lägga ut oljefläckar, så att motståndaren flög åt helvete.
För att låsa upp banor, så var man tvungen att köra som en spelare. (Naturligtvis.) Jag minns att menyn för att gå in i banorna var att man befann sig på en våning. Om du klarade alla nivåerna på våningen, så kunde du gå upp till nästa.
Det finns även två stycken av samma fordon.
T.ex en blå racingbil och en orange racingbil. Dessa minns jag främst. Om du t.ex hade den orangea racingbilen och valde en vattenbana. Då blev din bil en båt, om jag inte minns fel.
Tusen tack!
Citat:
Ursprungligen postat av
grithor
Kul! Kände på mig att det var det spelet.
Var ett jävla tag sedan jag själv spelade det, men kommer ihåg att det var brutalt svårt.
Ett riktigt tungt spel, som jag aldrig hann spela tillräckligt mycket av. Tack återigen! Jag hoppas även att du kan lösa min nästa gåta, även om du har gjort mer än nog.