Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-07-24, 01:34
Medlem
Sainsburyss avatar
Hej.

Jag letar efter ett specifikt spel.

Kommer ni ihåg spel som Duke Nukem 3D, Shadow Warrior, Blood 2, NAM, Hexen och så vidare?
Detta är ett spel som dessa.

Det utspelar sig i framtiden. Lite mer modernt så att säga. Fienden är mer moderna människor istället för aliens.
Man kan ta tåget mellan olika städer. Man kan även gå in i byggnader, ta hissen upp till kontoren och skjuta ner civila.

Jag har försökt hitta spelet i över tio år nu, utan att lyckas. Skulle bli otroligt tacksam om någon hade namnet på spelet.
Citera
2013-07-24, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sainsburys
Hej.

Kommer ni ihåg spel som Duke Nukem 3D, Shadow Warrior, Blood 2, NAM, Hexen och så vidare?

Det utspelar sig i framtiden. Lite mer modernt så att säga. Fienden är mer moderna människor istället för aliens.
Man kan ta tåget mellan olika städer. Man kan även gå in i byggnader, ta hissen upp till kontoren och skjuta ner civila.

Jag har försökt hitta spelet i över tio år nu, utan att lyckas. Skulle bli otroligt tacksam om någon hade namnet på spelet.

Nu har jag inte spelat den första delen men kan det vara Deus Ex?
Citera
2013-07-24, 01:52
Medlem
Sainsburyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simsen
Nu har jag inte spelat den första delen men kan det vara Deus Ex?

Tack för svar!
Men tyvärr ej, Deux Ex är för snyggt

Grafiken i spelet jag tänker på är precis som i Duke Nukem 3D. Ungefär som att det är samma grafikmotor.
Citera
2013-07-24, 03:45
Medlem
Soul Patrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Inte retro kanske men jag chansar ändå....Onlinespel,m an skulle skjuta iväg pingviner över ett landskap med landminor och man skulle komma så långt som möjligt med dom,fanns på jesper.nu

Bloody Penguin.
http://www.logan.ws/games/penguin.asp
Citera
2013-07-24, 10:32
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soul Patrol
Bloody Penguin.
http://www.logan.ws/games/penguin.asp

Rätt spel men fanns inga landminor
Citera
2013-07-24, 15:25
Medlem
Grus-i-skons avatar
Citat:
Hej.

TekWar?

http://www.youtube.com/watch?v=Kh-9X3wo9xY
Senast redigerad av Grus-i-skon 2013-07-24 kl. 15:29.
Citera
2013-07-25, 02:13
Medlem
Sainsburyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-i-skon
TekWar?

http://www.youtube.com/watch?v=Kh-9X3wo9xY

Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack TACK!

Har letat efter spelet sen det kom ut! Ett par år efter iaf!
Äntligen har jag fått namnet på spelet! Tack!!!! Du har absolut ingen aning om vad du preci har gjort! Jag uppskattar det så in i helvete! Jag önskar bara att du förstod vad din gärning har betydit. Fy helvete vad skönt att få reda på namnet, helvete vad glad jag är!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Citera
2013-07-25, 02:59
Medlem
Grus-i-skons avatar
Citat:
Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack, Tack TACK!

Har letat efter spelet sen det kom ut! Ett par år efter iaf!
Äntligen har jag fått namnet på spelet! Tack!!!! Du har absolut ingen aning om vad du preci har gjort! Jag uppskattar det så in i helvete! Jag önskar bara att du förstod vad din gärning har betydit. Fy helvete vad skönt att få reda på namnet, helvete vad glad jag är!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Inte ofta man får tillfälle att göra någon så glad. Det här gjorde min dag också.
Citera
2013-07-28, 02:11
Medlem
Kommer inte ihåg namnet

Jag minns att jag satt och spelade ett gammalt 2D arcade style spel på farsans Macintosh performa och/eller Power pc, hur som helst, detta var någon gång på 90talet och spelet började med att man skulle skjuta tefat som försökte landa på ens bas, man gjorde det genom att peka muspekaren så att två torn riktades dit man pekade, men man hann aldrig skjuta alla, så de landade och släppte loss grönt slime som droppade genom taket på basen.
Sen styrde man en liten gubbe med piltangenterna och skulle springa och skjuta slime aliens i koridorerna.

Kommer inte ihåg namnet, men det kan ha varit något i stil med Lunar attack eller alien defence eller nåt, hittar inget på google!

Jag försökte rita en bild av hur jag minns att det såg ut!

http://oi41.tinypic.com/2rms3mf.jpg
Citera
2013-08-05, 12:09
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Jag söker ett spel till ps1. Det är ett välkänt spel som handlar om att man ska rädda sin hund. Jag minns att man sprang runt i 2D och att det var svarta monster i spelet som sprang efter en. Om jag minns rätt, så hade spelet fler än en skiva.

Ett annat spel till ps1 som jag söker är ett spel där man slaktar olika varelser. Jag minns ingenting annat än att det var i 3D och det var ganska våldsamt. Man gick i en skog vid en bana och så fanns det en boss vid slutet av varje bana.
Citera
2013-08-05, 16:38
Medlem
Grus-i-skons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannenBakomDig
Jag söker ett spel till ps1. Det är ett välkänt spel som handlar om att man ska rädda sin hund. Jag minns att man sprang runt i 2D och att det var svarta monster i spelet som sprang efter en. Om jag minns rätt, så hade spelet fler än en skiva.

Ett annat spel till ps1 som jag söker är ett spel där man slaktar olika varelser. Jag minns ingenting annat än att det var i 3D och det var ganska våldsamt. Man gick i en skog vid en bana och så fanns det en boss vid slutet av varje bana.

Första spelet antar jag är "Heart of Darkness".

http://www.youtube.com/watch?v=33AQQNIls1E

Andra spelet däremot ... finns ju en hel del som passar in på den beskrivningen. Något mer du minns från det?
Citera
2013-08-05, 17:04
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Citat:
Första spelet antar jag är "Heart of Darkness".

http://www.youtube.com/watch?v=33AQQNIls1E

Det stämmer bra det. Tackar!

Citat:
Andra spelet däremot ... finns ju en hel del som passar in på den beskrivningen. Något mer du minns från det?

Tyvärr inte. Jag minns att på andra eller tredje banan så slogs man mot en drake med två huvuden. Om jag inte minns fel. Helvete också. Det måste varit 15 år sedan minst.

Skulle du kunna ge mig några exempel? Jag går gladligen igenom ett par exempel, om det finns möjlighet att finna spelet. Tack så mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in