Citat:
Ursprungligen postat av
Darksphinx
Vackra skor, men det vore nog på sin plats att byta skosnören.
Jag håller med dig - det hade passat bättre med mörkare skosnören och kanske aningen tunnare. Mitt enda försvar är att de nuvarande snörena tillhör den förre ägarens synder.
Citat:
Ursprungligen postat av
bleu
Otroligt fina! Var kan man köpa Edward Green på nätet (förstår att du köpt dessa på eBay el likn men finns det några bra webbutiker)?
Tack, tack! Förutom de webbutiker Alister nämnde kan du även kontakta EG:s Londonbutik och köpa direkt från dem. Det är ju knappast den billigaste varianten, men å andra sidan torde de ha ett gediget utbud. Annars är det ju de gamla vanliga ställena - eBay, SF mfl - som gäller. Är det någon särskild modell du fastnat för?
Citat:
Ursprungligen postat av
AlisterG
Riktigt fina, schysst! Du har byggt på din samling med ordentligt fina grejer det senaste. Se till att inte "bara" köra på EG bara, omväxling förnöjer. Hade varit kul att se sulan också, för att få tydligare bild av hur använda de är? Och vad fick du ge?]
Nej, jag vet. Jag har också reflekterat över att jag snöat in lite väl mycket på EG och dark oak den senaste tiden. Men EG:s estetik faller mig otroligt väl i smaken. Konservativt men samtidigt väldigt elegant, utan att ha de där mer flamboyanta dragen som G&G ibland dras med. Dessutom är passformen på de läster jag hittills gett mig på enormt bra för mina fötter. Men visst, i framtiden lurar nog något från Vass - en chukka kanske? Den närmaste tiden är det dock ett fett köpstopp som gäller för min del, annars kommer min sambo giftmörda mig.
Priset. Efter rätt mycket förhandlande och en hel del prutning hamnade slutsumman på ca 3 000 kr. Det är ett rätt högt pris för begagnade skor tycker jag, och bra mycket mer än vad jag normalt är beredd att ge för sådana. Men samtidigt får man komma ihåg att Dovern väldigt sällan kommer ut på andrahandsmarknaden, och då än mer sällan i dark oak och i "rätt" storlek/läst/vidd. Även på förstahandsmarknaden är Dovern konstigt nog svår att få tag på. Exempelvis vill SkoAB ha det till en MTO om man vill ha modellen i DO. Och de nätbutiker du nämnde har inte Dovern inne och har inte heller haft det under den tiden jag spanat in sidorna. Vidare har SkoAB aviserat att EG kommer göra en generell prishöjning till hösten och då kommer även Dovern öka i pris från sitt redan väldigt höga pris (man får komma ihåg att SkoAB har ett förvånansvårt lågt pris på sina Dovers för tillfället - möjligtvis det klart bästa priset på nätet för tillfället). Gissningsvis kommer man då bli tvungen att punga uy 8-9000 kr för ett par. Med allt detta i åtanke tyckte jag därför att priset ändå blev ganska skäligt till slut.