Citat:
Ursprungligen postat av
Kopparstaden
På vilket sätt är för stora block mer meningsfulla än för små? Jag tycker att båda verkar rätt meningslösa.
Bara för att man har ett block i UK7 till ett par skor i UK7.5 betyder inte det att de är FÖR små. Det beror på skons läst och blockets utformning. I den beskrivning som gavs, att det tog en kvart att få ut bocken, så tror jag att ett par mindre block skulle passa bättre. Sen tror jag att ett par så tajta block töjer skon mer än foten eftersom om foten var så stor skulle OP nog ha ett par UK8. Jag skulle inte vilja töja ut ett par chelsa-boots med tanke på att de inte går att snöra åt.
Hade blocken verkligen varit för stora så hade de inte gått i överhuvudtaget. If it fits I sit, typ.
Första gången jag tryckte ner ett par block i nya skor så trodde jag att jag klantat till det och att det bara var att kasta eländet. I princip samma känsla fick jag när jag skulle ta av mig samma skor efter att jag prövat dem. Fast mer åt "nu hämtar jag saxen" hållet.
Ge det lite tid. Lädret kommer töjas efter foten och då tror jag verkligen att block i stl 7 blir för små.
Citat:
Ursprungligen postat av
filboy
Tack för svaren! Får väl avvakta ett tag och se om det blir bättre, annars kontakta Herringshoes. Blocken går i skorna enkelt, men det är när man skall ta ut dem som problemet infinner sig. Fick verkligen slita och dra, och stå halvt på sulkanten för att få ut dem...
Jag gissar då på att det riktiga problem är en snäv hälkappa i kombination med styva fjädrar.
Återkom gärna och berätta hur du gjorde.