2013-05-25, 22:36
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grytter
Vad kul att se! Vet du vad de ljusbruna captoen är? Min favoritkombo är killen med GG sankt james! 10/10

Tror inte det är ett par GG utan ett par CJ Westbourne, oavsett snygga
Citera
2013-05-25, 22:48
Medlem
Kopparstaden: Har du fått något svar från GG ännu hur de ser på din reklamation?
Citera
2013-05-25, 22:51
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka
http://twitter.com/Frikeer/status/338355628688949248/photo/1

Jag och några vänner.

Hehe. Groteskt.
Citera
2013-05-25, 22:58
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gillar-klader
Kopparstaden: Har du fått något svar från GG ännu hur de ser på din reklamation?

Har inte varit i kontakt med GG utan butiken jag köpt skorna av. Jag mejlade dem direkt och sa att jag var missnöjd och skulle skicka tillbaka dem. Vi ska "snacka" om det när de fått skorna och sett dem, tar ju ett tag eftersom jag köpt dem från UK. Förväntar mig nån ersättning eftersom jag betalt frakt och returfrakt för ett par skor som inte höll måttet, totalt över 500 kr.
Citera
2013-05-26, 06:48
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparstaden
Har inte varit i kontakt med GG utan butiken jag köpt skorna av. Jag mejlade dem direkt och sa att jag var missnöjd och skulle skicka tillbaka dem. Vi ska "snacka" om det när de fått skorna och sett dem, tar ju ett tag eftersom jag köpt dem från UK. Förväntar mig nån ersättning eftersom jag betalt frakt och returfrakt för ett par skor som inte höll måttet, totalt över 500 kr.
Något mycket brittiskt över det där. De har nått en viss prestigenivå och märker sen inte att den "patinering" de utfört, glidit ned under vad Barker skulle ha gjort för fjärdedelen av skornas pris. Som Shipton & Heneages Crockett & Jones-dojor (mer modest prissättning förvisso) där randsömmen kan svaja 2-3 mm fram & tillbaks och där det dekorationsmönster som mer seriösa tillverkare präglar in med en upphettad "rulle", tryckts på med typ en printer, och i kontrast till den skeva sömmen framstår som mer löjeväckande än dekorativ.

Brittisk industrihistoria kan ge åtskilliga exempel på motsvarigheter. Hellre gå i konkurs än att fatta att man tappat taget och försöka hitta felet.

Det är lite löjligt att skryta med sin kvalitet när precisionen inte når upp till Barker (a 2000 spänn) respektive portugisiska Nunes Correa a 52 euro (jo jag har testat).

Frid över Betlehem,
Citera
2013-05-26, 09:59
Medlem
Grytters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparstaden
Tror inte det är ett par GG utan ett par CJ Westbourne, oavsett snygga

Är det westbourne i chestnut? Den ser så röd ut!? Westbourne kommer lätt bli ett framtida köp! Väldigt snygg. Förresten...kan inte se att Alfred Sargent är kvar på Herrings sida.
Citera
2013-05-26, 10:06
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Är det westbourne i chestnut? Den ser så röd ut!? Westbourne kommer lätt bli ett framtida köp! Väldigt snygg. Förresten...kan inte se att Alfred Sargent är kvar på Herrings sida.

http://www.herringshoes.co.uk/product-list.php?brandid=55
Citera
2013-05-26, 10:26
Medlem
Grytters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
http://www.herringshoes.co.uk/product-list.php?brandid=55

Tack min webbläsare på mobilen måste vara skum.
Citera
2013-05-26, 13:17
Medlem
BadkarsfilosofeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Det är lite löjligt att skryta med sin kvalitet när precisionen inte når upp till Barker (a 2000 spänn) respektive portugisiska Nunes Correa a 52 euro (jo jag har testat).

Frid över Betlehem,

Hur var lädret? Duger de som festivalskor?
Citera
2013-05-26, 18:13
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadkarsfilosofeN
Hur var lädret? Duger de som festivalskor?
Jag valde ett par mockabrogues. Inga problem, t.o.m. lädersulorna är slitstarka. Övrigt skinn har jag ingen koll på (och deras hemsida är föga informativ). De kom helt omärkta, inget namn. För festivaler kanske slitsula i gummi är att rekommendera.
Citera
2013-05-26, 18:56
Medlem
BadkarsfilosofeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Jag valde ett par mockabrogues. Inga problem, t.o.m. lädersulorna är slitstarka. Övrigt skinn har jag ingen koll på (och deras hemsida är föga informativ). De kom helt omärkta, inget namn. För festivaler kanske slitsula i gummi är att rekommendera.

Det var faktiskt just de skorna jag kikat på. Trevligt att höra att de duger, då blir det ett par skor därifrån för att fylla ut garderoben lite. Som du säger så är det helt fel med lädersula om det skulle börja regna. Varken bexley eller meermin har vad jag söker, så jag får kanske nöja mig med tennisskor trots allt. Suck!

Hur lång tid tog det att få skorna?
Citera
2013-05-26, 19:31
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Vad kul att se! Vet du vad de ljusbruna captoen är? Min favoritkombo är killen med GG sankt james! 10/10

De ljusbruna quarter broguesen är Jan Kielman bespoke. Och som Kopparstaden var inne på är det C&J Westbourne och inte G&G. Ser kanske lite rödare ut på bilden än irl, Crocketts chestnut är inte lika röd som vintage cherry, men väldigt fin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in