Citat:
Ursprungligen postat av Kopparstaden
Har inte varit i kontakt med GG utan butiken jag köpt skorna av. Jag mejlade dem direkt och sa att jag var missnöjd och skulle skicka tillbaka dem. Vi ska "snacka" om det när de fått skorna och sett dem, tar ju ett tag eftersom jag köpt dem från UK. Förväntar mig nån ersättning eftersom jag betalt frakt och returfrakt för ett par skor som inte höll måttet, totalt över 500 kr.
Något mycket brittiskt över det där. De har nått en viss prestigenivå och märker sen inte att den "patinering" de utfört, glidit ned under vad Barker skulle ha gjort för fjärdedelen av skornas pris. Som Shipton & Heneages Crockett & Jones-dojor (mer modest prissättning förvisso) där randsömmen kan svaja 2-3 mm fram & tillbaks och där det dekorationsmönster som mer seriösa tillverkare präglar in med en upphettad "rulle", tryckts på med typ en printer, och i kontrast till den skeva sömmen framstår som mer löjeväckande än dekorativ.
Brittisk industrihistoria kan ge åtskilliga exempel på motsvarigheter. Hellre gå i konkurs än att fatta att man tappat taget och försöka hitta felet.
Det är lite löjligt att skryta med sin kvalitet när precisionen inte når upp till Barker (a 2000 spänn) respektive portugisiska Nunes Correa a 52 euro (jo jag har testat).
Frid över Betlehem,