Citat:
Då tackar jag för erkännandet att argumentet "ondskan orsakas av fria viljan" inte längre är giltigt.
Citat:
Där behöver man inte bråka om pengar eller annat materiellt. Allt finns i överflöd och alla är glada och nöjda.
1. Sen när har överflöd nånsin gjort så att inte en enda ond handling utförs?
2. OM det du säger stämmer så visar det OCKSÅ att argumentet "ondskan orsakas av fria viljan" inte är giltigt. Ondska orsakas ju isf endast av brist på överflöd. Vilket är guds fel. Tack för erkännandet!
Citat:
Satan är ingen ängel. Han fanns bland änglarna, men det betyder inte att han är en ängel. Hade han varit en ängel hade han inte varit olydig.
Kollade upp saken och det stämmer faktiskt (förutsatt att du är muslim). Jag trodde koranen hade snott kristendomens version rakt av, men de 600 åren emellan hade gjort att koranens författare hade uppfattat den lilla självemotsägelsen.
Citat:
Du har fått det förklarat.
Inte särskilt väl.
Citat:
Varför behöver jag ge belägg för att räntan orsakar fattigdom? Se bara på USA ekonomi. Räntan håller på att ta koll på deras ekonomi. Se hur stor deras skuld blivit. De klarar inte ens betala tillbaka räntan. Mer behöver jag inte säga. Här kan du se hur skulden klättrar: http://www.usdebtclock.org/
För att det hela är lite mer komplicerat än så. Det räcker inte med "titta på USA".
Citat:
Vad är det du vill komma fram till?
Att din lösning på fattigdomen var barnsligt naiv.