Citat:
Ursprungligen postat av
sinfon
Word. Det är så pinsamt att se på att det nästan gör ont. Nu är hon plötsligt utviknings-WT då. Fast det finns ju ett återkommande tema i alla hennes förvandlingar - att desperat försöka ge sken av att leva i något annat än verkligheten. Innan var det kreativt författande och mysig djurfamilj typ, nu är det lyx och glamour antar jag. Äkta vänner. Bestående kärlek. Trygghet. Inget av det där har hon ju någonsin haft, på riktigt. Om hon skulle sluta låtsas, ja - vad finns egentligen kvar då?
Antagligen inget. Förhoppningsvis de som är ÄKTA vänner, om hon inte skrämt bort alla, och hennes familj. Jag tror att hon skulle behöva släppa precis allt, börja om från noll. Hit rock bottom, släppa alla vanföreställningar. Det är mycket prestige och ansikte man inte vill tappa, för någonstans vet man ju att man lever i en helt egen värld där extremt få saker är äkta.
Det är läskigt att skala av sig alla de där lagren av skydd man skapat under åren, och visa sig helt naken, erkänna att man är, tja.. knäpp.
(Jag har dock aldrig agerat som Berny, aldrig drogat. Mitt stora problem har varit relationer till män, har inte tålt minsta diss och blivit rabiat och utåtagerande. Även varit djupt deprimerad, skar mig själv en period, dock inte så illa som Berny. Men, jag förstår problematiken bakom riktigt dåligt mående!)