2013-08-05, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Sery:

Jag såg nu att jag uttryckte mig på ett oklart sätt. Listan som du lade upp - jag menade, är den skriven specifikt för Berny eller är det en "allmän" lista på hur folk med viss problematik kan bete sig?

Och vad menar du med att du "tog den från en sida"?

Jag tolkade det som att den var skriven om Berny, därför reagerade jag på det med plural och och att vissa punkter inte alls verkade stämma in på Berny. Men förmodligen är det en generaliserad lista.

Det är en lista som används för just Vuxna Barn, man får liksom "pricka av" i den. Så fick jag göra, det tog ett antal år innan jag förstod min egen problematik. Fick den här listan av min dåvarande terapeut och det var klockrent. Så nej, den är inte skriven specifikt för Berny.

Nu hittar jag inte den exakta sidan, men ACA Sverige har ett frågeformulär som används, det är samma sak. http://aca-sverige.org/wordpress/dokument/16_fragor.pdf

(ACA = Adult Children of Alcoholists) http://aca-sverige.org/wordpress/
Citera
2013-08-05, 12:27
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av genzil
på fb : Daniel Chicharito Melin ..kolla hans videor

Kollade bara hans bilder, det räckte haha - vad ÄR det här för människor? Är de utvecklingsstörda? Är det en parodi? De tycker de är helt schteeek VIP med några alkoläsk i en skål på en sunkig ghettobalkong, och sedan hyrlimos som de står och poserar vid som transor med putande munnar. Vem är det de ska föreställa? Ser de ofta "rika och lyckade" människor göra så eller?
Senast redigerad av sinfon 2013-08-05 kl. 12:30.
Citera
2013-08-05, 12:38
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lisskulla
http://www.scandalbeauties.no/blogs/emma/posts/svar-p%C3%A5-fr%C3%A5gestunden_597462

"Frågestund" på Emmas blogg, från september 2012 där hon skriver att hon är bisexuell. (Fråga 15)

Av de övriga svaren att döma ska man nog inte tolka det där som en förtrolig frågestund där Emma lättar sitt hjärta och berättar om sina inre tankar och önskningar. Runkstund där hon ger svaren de vill ha, snarare. Blev lite illa berörd faktiskt. Trasig trasig tjej.
Citera
2013-08-05, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lisskulla
http://www.scandalbeauties.no/blogs/emma/posts/svar-p%C3%A5-fr%C3%A5gestunden_597462

"Frågestund" på Emmas blogg, från september 2012 där hon skriver att hon är bisexuell. (Fråga 15)

Fråga 18: Skulle du vilja ha barn

:S
Citera
2013-08-05, 13:16
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av transparent113
Ja, uppmärksamhetstörst har hon definitivt! Utan gränser och till varje pris. Se mig, hör mig, snälla titta på mig!!!! Jag gör vadsomhelst bara ni ser mig!!

Hon tycks också desperat ryckas med varje ny partner. Börjar klä sig likadant, bete sig likadant...ja kolla bara på hur hon kastar kläderna nu när hon har en partner som också gör det... Ibland undrar man om hon vet vem hon själv är. Var slutar sanningen och var börjar lögnerna? Bakom denna cirkus, denna fasad, vad finns egentligen kvar då?

Word. Det är så pinsamt att se på att det nästan gör ont. Nu är hon plötsligt utviknings-WT då. Fast det finns ju ett återkommande tema i alla hennes förvandlingar - att desperat försöka ge sken av att leva i något annat än verkligheten. Innan var det kreativt författande och mysig djurfamilj typ, nu är det lyx och glamour antar jag. Äkta vänner. Bestående kärlek. Trygghet. Inget av det där har hon ju någonsin haft, på riktigt. Om hon skulle sluta låtsas, ja - vad finns egentligen kvar då?
Citera
2013-08-05, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Word. Det är så pinsamt att se på att det nästan gör ont. Nu är hon plötsligt utviknings-WT då. Fast det finns ju ett återkommande tema i alla hennes förvandlingar - att desperat försöka ge sken av att leva i något annat än verkligheten. Innan var det kreativt författande och mysig djurfamilj typ, nu är det lyx och glamour antar jag. Äkta vänner. Bestående kärlek. Trygghet. Inget av det där har hon ju någonsin haft, på riktigt. Om hon skulle sluta låtsas, ja - vad finns egentligen kvar då?

Antagligen inget. Förhoppningsvis de som är ÄKTA vänner, om hon inte skrämt bort alla, och hennes familj. Jag tror att hon skulle behöva släppa precis allt, börja om från noll. Hit rock bottom, släppa alla vanföreställningar. Det är mycket prestige och ansikte man inte vill tappa, för någonstans vet man ju att man lever i en helt egen värld där extremt få saker är äkta.
Det är läskigt att skala av sig alla de där lagren av skydd man skapat under åren, och visa sig helt naken, erkänna att man är, tja.. knäpp.

(Jag har dock aldrig agerat som Berny, aldrig drogat. Mitt stora problem har varit relationer till män, har inte tålt minsta diss och blivit rabiat och utåtagerande. Även varit djupt deprimerad, skar mig själv en period, dock inte så illa som Berny. Men, jag förstår problematiken bakom riktigt dåligt mående!)
Citera
2013-08-05, 13:26
Medlem
Nu försvann lösenord på bloggen.
Citera
2013-08-05, 13:38
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sery
Jag tror att hon skulle behöva släppa precis allt, börja om från noll. Hit rock bottom, släppa alla vanföreställningar. Det är mycket prestige och ansikte man inte vill tappa, för någonstans vet man ju att man lever i en helt egen värld där extremt få saker är äkta.
Det är läskigt att skala av sig alla de där lagren av skydd man skapat under åren, och visa sig helt naken, erkänna att man är, tja.. knäpp.

Det var precis vad det kändes som om hon gjorde för ett liiitet litet tag, en kort stund bara, någonstans där mellan Niklas död och Jhna. Hon var inlåst i ett rum ensam och nykter såpass länge att hon var tvungen att möta sig själv, inbillar jag mig. Det var första gången hon förvånade mig iallafall. Synd att hon inte fixade att stanna i det.
Citera
2013-08-05, 13:46
Medlem
Citat:
Det var precis vad det kändes som om hon gjorde för ett liiitet litet tag, en kort stund bara, någonstans där mellan Niklas död och Jhna. Hon var inlåst i ett rum ensam och nykter såpass länge att hon var tvungen att möta sig själv, inbillar jag mig. Det var första gången hon förvånade mig iallafall. Synd att hon inte fixade att stanna i det.

Antagligen hade det behövs mycket längre tid att vara ensam. Man tror gärna att man är tip-top och så kastar man sig ut i verkligheten för snabbt och så kraschar man igen. Jag tror ju att Berny även är beroende av människor, framförallt någon hon är tillsammans med, det verkar vara så. Så på det sättet kan man väl jämföra med en alkoholist som nästan är "klar" och tänker "ETT litet glas vin kan jag ta". Vi vet hur det brukar sluta.
Citera
2013-08-05, 13:47
Avslutad
Citat:
Av de övriga svaren att döma ska man nog inte tolka det där som en förtrolig frågestund där Emma lättar sitt hjärta och berättar om sina inre tankar och önskningar. Runkstund där hon ger svaren de vill ha, snarare. Blev lite illa berörd faktiskt. Trasig trasig tjej.

Fy fan alltså, man blir ändå lite bedrövad när man läser det. Inte för att jag är pryd men att spela så hårt på sex, då kan man fan inte må bra.

Emma och Berny drar ner varandra ännu mer, i motsats till vad de själva tror (boosta varandras karriärer o.s.v.).
Senast redigerad av GenesisP 2013-08-05 kl. 13:55.
Citera
2013-08-05, 13:50
Medlem
sinfons avatar
Från senaste inlägget:
Citat:
Bloggen är öppnad igen. Jag fick ett meddelande att jag skulle ta bort några inlägg specifikt. Brev från Pålsson och Berny berättar lite om Opus dei och utdraget ur En psykopats dotter samt några av dom senaste bilderna. För säkerhets skull tog jag bort fler bilder än jag behöver och dom aktuella inläggen då såklart

Finns det någon kvar som inte tror att hon ljuger nu? Så genomskinligt. Givetvis har blogg.se bett henne ta bort nakenbilderna, men varför skulle de bry sig om de andra inläggen? De kanske ägs av Opus Dei!
Citera
2013-08-05, 13:53
Medlem
Tzaddiks avatar
Har läst här hur länge som helst men aldrig skrivit något, men så såg jag bilderna på bernys blogg. Är det bara jag eller ser det ut som att dem typ snortat o bombat kokain på bilderna?? Bernys näsa ser ju full ut av nått, typ snor eller nått annars.. O läpparna ser lite vita ut, kanske affe dem stoppat i sig?
Jaja. Dem gör väl som dem vill. Sminket var ju ingen höjdare heller, speciellt inte när man såg närbilderna..
Sorgligt allting bara. Endå kan man inte sluta följa...
Har flera vänner som började med självskadebeteende EFTER att ha läst hennes bok.. Känner inte berny som person dock...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in