Resultat: .
0%
röster
2013-08-04, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-Rasist
Guidetti är väl Sveriges störste talang? Inte minst vad han presterade innan han fick viruset förra året..

Fast iofs så har Hgota har inte direkt gjort bort sig under sin tid i Tyskland, han var lagets skyttekung under försäsongen med sina fyra mål.

Fast sen så är det ingen tvekan om vem av dom som blir mest uppmärksammad i mediesammanhang.

Tycker personligen att det är bra att Hrgota inte har samma uppmärksamhet i media som Guidetti t.ex.
Då kan han utvecklas efter sin egen takt.

BMG har potential att nå Europa-plats med tanke på värvningarna som dom har gjort inför den kommande säsongen.

Jag är tveksam till Guidetti. Skadad hela tiden, dessutom bevisar inte en bra säsong i Eredivisie så mycket. Spelare som går från den ligan till BL (de Jong till BMG exempelvis) brukar få en målskörd på ungefär en tredjedel av vad de fick i Holland.
Citera
2013-08-04, 21:01
Medlem
Oranginas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
Jag är tveksam till Guidetti. Skadad hela tiden, dessutom bevisar inte en bra säsong i Eredivisie så mycket. Spelare som går från den ligan till BL (de Jong till BMG exempelvis) brukar få en målskörd på ungefär en tredjedel av vad de fick i Holland.

Berg

Nä, svenska spelare i BL är ingen hit. Tack å lov för Farnerud, legend!
Citera
2013-08-04, 21:59
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-Rasist
Surt att Mönchengladbach åkte ur cupen, tycker jävligt synd om Branimir Hrgota då hans straffmiss orsakde det. Hoppas verkligen att hans självförtroende inte är knäckt inför Bundesliga.

Även om jag inte sympatiserar BMG, så ser jag framemot att Hrgota får sitt genombrott under den här säsongen

Tror att de flesta här kan skriva på.
Fyfan vilken kylig straff Hrgota gjorde. Skillnaden på hans och Zidanes straff är ju minimal. Ribba och mållinje!
Citera
2013-08-04, 23:54
Medlem
Worldnatures avatar
Vad tror ni om Bundesliga i år? Vilka vinner? Jag tror på att mitt, favoritlag, Dortmund kommer att vinna i år, då de känns starka i år igen.

https://www.facebook.com/pages/Borussia-Dortmund-Sverige/182379638601667

Om ni vill följa Dortmund sida på FB så är det bara att gå in på länken.

Om moderator säger att jag ej får länka denna, så kan du ta bort den
Citera
2013-08-05, 00:16
Medlem
Stivalis avatar
Eintracht Braunschweig skiter nog i att dom åkte ur cupen. Det är ju nu partyt börjar. Var ett jävla tag sedan de var uppe i hetluften. Så länge sedan att de flesta svenska fotbollsfans inte skulle fixa att stava till klubbens namn idag.

Den prominente svenske politikern Axel Von Fersen var här redan på 1770-talet & studerade. Han hatade stället. "-Maten var oätlig. Vi hoppades det skulle bli bättre nästa dag men det blev bara värre & värre."

Hasse Borg var här på 70-& 80-talet. Då blev en spelare i laget mördad av Stasi. Han var avhoppare från DDR & dog i en mystisk bilolycka, vetefan hur de kom åt honom. Idag ligger stan i mitten av landet. Då var det bara ett stenkast till gränsen.

Janne Olsson var här som tränare på 90-talet. Vetefan vilken liga dom harvade i då men supportrarna var ganska besvikna. "-Jag trodde dom skulle riva stadion", sade Janne efter att en torsk mot Holstein-Kiel blivit droppen.

Det kan vara rätt galet där. De var inte bara den första klubb som använde sponsortryck på tröjorna utan otroligt nog gjorde de reklam för sprit också! Jaja, är det någon vara som är vettig att locka folk till att köpa så är det ju sprit såklart.

Arkitekten här hade nog en skvätt Jägermeister innanför västen:

http://farm1.static.flickr.com/6/7974966_97fd9643d8.jpg
Citera
2013-08-05, 01:13
Medlem
afras avatar
Nivån i de lägre ligorna är hög. Kanske det mest slående exemplet i denna omgång av DFB-Pokal var att Regionalligalaget (fjärdeligan) Wilhelmshaven höll 0-0 i 70 minuter mot CL-finalisten Borussia Dortmund.

Klubben har en intressant historia som sammanfattas i detalj, om än lite rörigt, på Wikipedia. SV Wilhelmshaven Germania 05 är det fullständiga namnet, men från början hade klubben det kosmopolitiskt klingande namnet FC Comet varav det nuvarande namnet tillkom 1939 efter diverse namnbyten, delningar och sammanslagningar.

En annan klubb i närheten av Wilhelmshaven som inte längre finns hade det snarlika namnet VfB Komet Bremen.

Det kan nämnas att laget har två japanska spelare och en handfull andra utländska spelare, bl a ett par libaneser.
Citera
2013-08-05, 06:33
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Eintracht Braunschweig skiter nog i att dom åkte ur cupen. Det är ju nu partyt börjar. Var ett jävla tag sedan de var uppe i hetluften. Så länge sedan att de flesta svenska fotbollsfans inte skulle fixa att stava till klubbens namn idag.

Arkitekten här hade nog en skvätt Jägermeister innanför västen:

http://farm1.static.flickr.com/6/7974966_97fd9643d8.jpg
Sant. Och jag tror faktiskt att för en klubb som förväntas slåss för sin överlevnad så kan det vara positivt att kunna fokusera på ligan till 100 %. Inte för att DFB-Pokal innebär jättemånga extra matcher men mentalt finns det ändå där hela tiden. Även om jag själv som Hannover-fan gärna skriver nedsättande kommentarer om Braunschweig så är det ändå en hatkärlek där jag lite grann hoppas på att de trots allt ska hänga kvar. Och detta inte bara pga derbyna.

Jo ett färgglatt hus där. Finns liknande grejer lite här och var i Tyskland faktiskt.
Citera
2013-08-05, 08:46
Medlem
Är det någon här som har Eurosport player i iPhone och kan svara på om det fungerar med AirPlay? Kan man liksom i datorverisionen välja vilken match man vill se på telefonen eller är det bara matchen som sänds i es2 som är tillgänglig.

För övrigt tycker jag värvningen av emre can till bayer04 är jävligt intressant och det ska bli kul att se hand utveckling nu om/när han får speltid.
Men jag saknar en ersättare till Schurrle, har jag missat någon värvning där eller ska man försöka klara sig på det man redan har?

Edit: glömde helt bort att vi värvat Son från Hamburg. Och istället för carjaval köptes väl Roberto Hilbert in.
Senast redigerad av Vandrar 2013-08-05 kl. 09:06.
Citera
2013-08-05, 09:30
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worldnature
Vad tror ni om Bundesliga i år? Vilka vinner? Jag tror på att mitt, favoritlag, Dortmund kommer att vinna i år, då de känns starka i år igen.

https://www.facebook.com/pages/Borussia-Dortmund-Sverige/182379638601667

Om ni vill följa Dortmund sida på FB så är det bara att gå in på länken.

Om moderator säger att jag ej får länka denna, så kan du ta bort den
Jag tror inte ens att det är någon moderator som aktivt följer denhär tråden, men det är i vilket fall inget problem, man får länka sånt Jag tror att Bayern är för stabila iår, de har en tjockmatta med spelare att falla tillbaka på. Enda dumma är att man släppte Gomez. Inte sagt att Dortmund blivit sämre, men liksom, Bayern Gå gärna med i tippningen om du har lust!

Citat:
Ursprungligen postat av Vandrar
Är det någon här som har Eurosport player i iPhone och kan svara på om det fungerar med AirPlay? Kan man liksom i datorverisionen välja vilken match man vill se på telefonen eller är det bara matchen som sänds i es2 som är tillgänglig.

För övrigt tycker jag värvningen av emre can till bayer04 är jävligt intressant och det ska bli kul att se hand utveckling nu om/när han får speltid.
Men jag saknar en ersättare till Schurrle, har jag missat någon värvning där eller ska man försöka klara sig på det man redan har?

Edit: glömde helt bort att vi värvat Son från Hamburg. Och istället för carjaval köptes väl Roberto Hilbert in.
Jag som trodde att Leverkusen inte hade gjort så många transfers alls, så fel man kan ha :P Min Son och Kiessling kan bli det målfarligast anfallsparet i hela BL, och CL.

Ska ni inte vara med på tippningen?
Citera
2013-08-05, 12:02
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Sant. Och jag tror faktiskt att för en klubb som förväntas slåss för sin överlevnad så kan det vara positivt att kunna fokusera på ligan till 100 %. Inte för att DFB-Pokal innebär jättemånga extra matcher men mentalt finns det ändå där hela tiden. Även om jag själv som Hannover-fan gärna skriver nedsättande kommentarer om Braunschweig så är det ändå en hatkärlek där jag lite grann hoppas på att de trots allt ska hänga kvar. Och detta inte bara pga derbyna.

Jo ett färgglatt hus där. Finns liknande grejer lite här och var i Tyskland faktiskt.

Ja, du borde väl ha sett "Hundertwasserbahnhof" i Uelzen nån gång? Bodde bredvid den när jag var och kikade på 96 - orna förra gången
Senast redigerad av fchansa 2013-08-05 kl. 12:11.
Citera
2013-08-05, 12:33
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali

Antar att allting är relativt. Det är ingen katastrof på så sätt att det förstör säsongen eller nödvändigtvis behöver sätta en enormt negativ prägel på hur saker och ting kan gå (Werder Bremen?). Samtidigt blev en stor del av supportrarna enormt besvikna och frustrerade på förlusten - och hur den gick till. 3500 fans hade rest från Braunschweig för att efter klubbens bästa säsong på många år se ett cupmöte mot en betydligt svagare motståndare.

Bielefeld är väl egentligen tippat i botten till 2.liga. Istället för att få se ett Braunschweig som är starkt och motiverat möttes fansen av en slapphet och en attityd som gav sken av att spelarna inte alls verkade bry sig. Aningen respektlöst kan jag tycka, som Braunschweig-fan hoppas jag att det var en engångsföreteelse och att spelarna visar på en mer motiverad attityd mot Bremen.

Förväntningarna är väl inte skyhöga, men nog kan man förvänta vilja och motivation. Finns även en del pengar att hämta i cupen. Men visst, det riktigt roliga börjar inte förrän ligan drar igång. Bremen, Dortmund, Frankfurt och Hamburg i de första matcherna, ryser bara av att tänka på hur fantastiskt det är att vara tillbaka. Kommer nog överraska en del med storleken på våra bortaföljen också, finns en enorm stolthet för Eintracht i Braunschweig.
Senast redigerad av marc0p0l0 2013-08-05 kl. 12:36.
Citera
2013-08-05, 13:18
Medlem
csts avatar
Hade egentligen tänkt att skita i att vara med i tippningen, dels för att jag är rätt värdelös och ointresserad av att tippa vilket lag som släpper in mest mål samt att det tar förbannat mycket tid om man ska göra detta på allvar. Å andra sidan kände jag mig lite utanför med att inte ha tippat så med mindre än en vecka kvar till seriestart kommer mitt tips:

A. Tippa sluttabellen
1. FCB
2. BvB
3. S04
4. VfL Wolfsburg
5. TSV04
6. SC Freiburg
7. Borussia
8. Eintracht Frankfurt
9. H96
10. 1. FC Nürnberg
11. Werder Bremen
12. VfB Stuttgart
13. 1. FSV Mainz 05
14. HSV
15. Eintracht Braunschweig
16. TSG 1899 Hoffenheim
17. FC Augsburg
18. Hertha BSC

B. Tippa tabellen vid vinteravbrottet då halva serien är spelad. De tre i topp och de två i botten enbart.
1. FCB
2. S04
3. BvB
------
17. FC Augsburg
18. Hertha BSC

C. Vilka två lag blir direkt uppflyttade till Bundesliga 1 från Bundesliga 2. Två alternativ.

1. 1. FC Kaiserslautern
2. VfL Bochum

D. Vem vinner skytteligan, kör vidare på en divergerad betygsättning.

1. Robert Lewandowksi
2. Stefan Kießling

E. Vem vinner assistligan, dvs Kickers uppgifter. Dessa är tvetydiga minst sagt.
1. Thomas Müller
2. Franck Ribéry

F. Vilken målvakt släpper in minst mål? Ännu en tvåsamhet där en andra premieras.

1. Manuel Neuer
2. Roman Weidenfeller

G. Vilket lag släpper in mest?
1. Hertha BSC
2. Eintracht Braunschweig

H. Minst gjorda antal mål av ett lag?
1. Hertha BSC
2. FC Augsburg

I. Vilken klubb byter tränare först? Nu inte Kicker utan Transfermarkts uppgifter.
1. TSG 1899 Hoffenheim
2. HSV

K. Vilket är ditt favoritlag i Tyskland?
FCB
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in