Resultat: .
0%
röster
2013-08-03, 05:04
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zizierzrogba

Finns det något Bundesliga-liga som riskerar att slås ut i morgon? Wolfsburg möter det på 90-talet hyfsat framgångsrika Karlsruhe borta på Wildparkstadion vid 20:30. De senare har börjat 2. Bundesliga med att hålla nollan i båda matcherna. Kanske kan komma en liten skräll där?

Övriga Bundesliga-klubbar bör tämligen enkelt gå vidare tycker man.

Ingen aning om hur det kommer gå. Det enda vi med säkerhet vet är att det kommer gå vilt till. Vargar i vildpark kan mycket väl spåra ur.

Belgarna hade ju både De Wolf & De Wilde mot Tyskland 1994. De Wilde hölls dock kvar på bänken då han var reservmålvakt bakom Michel Preud´Homme som utsågs till VM:s bäste målvakt. Det där var fan en oerhört bra match & kan vara material för nästa historiska djupdykning.

Tysklands stjärna var Thomas Hässler. Han står reggad som Roma-spelare men gick efter VM till just Karlsruhe. Karlsruhe hade ändå en spelare med i truppen. Liksom De Wilde var han dock bara reservmålvakt. Gissningar?

Mot Belgien hade Tyskland en spelare från start på mittfältet som hette Martin Wagner. Jag kan fan icke placera in honom i huvudet. Det var ju ett tag sedan & jag kände säkert till honom på den tiden. Idag står det dock helt still. Det är blankt. Ändå var han i Kaiserslautern nästan hela 90-talet. Någon som minns denne spelare?

Han fick tydligen gå in i laget till denna matchen. Anledningen till ändringen minns jag mycket väl. Stefan Effenberg blev hemskickad efter att ha räckt finger åt publiken. Vi kan nog konstatera att ersättaren Wagner inte var en lika stor stjärna. Har helt glömt bort honom. Han fick spela i den framgångsrika matchen mot Belgien & i det efterföljande fiaskot mot Bulgarien då Yordan Letchkov från Hamburg SV nickade ut tyskarna ur VM. Totalt blev det bara 6 landskamper för Wagner.
Citera
2013-08-03, 08:19
Medlem
Germanofils avatar
Bayern tackade nej till Inters bud på Gustavo igår och nu verkar han trots allt vara nära en flytt till VW:
http://www.waz-online.de/Wolfsburg/WAZ-Sport/VfL-Wolfsburg/Berater-Gustavo-will-mit-dem-VfL-verhandeln

Citat:
Bei den Bayern hat das Aussortieren begonnen. Gestern wechselte Mittelfeld-Talent Emre Can nach Leverkusen. Der nächste Abgang könnte Luiz Gustavo sein. Die Chancen des VfL, den Brasilianer zu bekommen, stehen dabei nicht schlecht. Sein Berater Roger Wittmann sagte gestern der WAZ: „Luiz möchte mit Wolfsburg verhandeln, wenn das Interesse besteht.“

Wolfsburg är inget favoritlag men jag gillar Gustavo skarpt och vill helst att han stannar i BL.
Citera
2013-08-03, 09:52
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zizierzrogba
Kan du inte sluta med dina barnsliga inlägg? Du tillför verkligen inte tråden ett skvatt med liknande tramsinlägg...

Finns det något Bundesliga-liga som riskerar att slås ut i morgon? Wolfsburg möter det på 90-talet hyfsat framgångsrika Karlsruhe borta på Wildparkstadion vid 20:30. De senare har börjat 2. Bundesliga med att hålla nollan i båda matcherna. Kanske kan komma en liten skräll där?

Övriga Bundesliga-klubbar bör tämligen enkelt gå vidare tycker man.
Finns alltid en risk, Bremen har åkt ut mot lag från 3e ligan två år i rad, Hoffenheim förlorade stort mot Berliner AK 07 förra året. Brukar alltid vara något av lagen från lägre divisioner som skräller.
Citera
2013-08-03, 13:30
Medlem
Germanofils avatar
Ingen mer än jag som kör Kickers Managerspel? Det är i princip samma sak som Aftonbladets "Drömelvan" men med lite annorlunda regler. T.ex. har man en fast spelartrupp på 22 spelare som man inte får byta ut under säsongens gång annat än ett par transfers i vinterpausen. Spelarna får sedan poäng för mål, assist och insatser samt naturligtvis efter betyget i Kicker-tidningen.

Ganska kul och gratis för den som vill prova.
Citera
2013-08-04, 09:58
Medlem
marc0p0l0s avatar
Inte en enda skräll i DFB pokal än så länge då. Inte ens Trier lyckades göra vad de brukar och slå ut ett starkare motstånd. Däremot kan vi se att Wolfsburg har enormt mycket kvar att jobba på innan säsongen drar igång, övertygade inte alls i sin match mot Karlsruher. Även Freiburg har en väg att gå innan de kan sägas vara ett samspelat lag.

Bremen, Gladbach, Hamburg, Hannover, Stuttgart, Hertha, Frankfurt och Nürnberg går idag in i cupen. Samt Braunschweig då, som får möta ett starkt motstånd direkt, 2.liga laget Bielefeld. BFC Dynamo - Stuttgart och Darmstadt - Mönchengladbach är kanske de mest intressanta i övrigt!
Citera
2013-08-04, 11:45
Medlem
Lekmands avatar
Enligt transfermarkt har Emre Can gått till Leverkusen för fem miljoner.

Igår fick Freiburg ett rött kort genom Immanuel Höhn i åttionde minuten, vid ställning noll-noll.. Höhn, som spelade väldigt lite förra året. Så det var minst sagt spännande igår!
Citat:
Nachdem sein Team der Pokal-Blamage nur knapp entgangenen war, fiel die Analyse von Streich wie so oft schonungslos ehrlich aus. "Neustrelitz war heute besser", sagte der Trainer der Breisgauer und erntete dafür im VIP- und Medienraum des Neustrelitzer Parkstadions viel Applaus: "Sie haben halt nur kein Tor geschossen. Das muss man aber, wenn man gewinnen will."

Förresten. En sak jag tycker är himla konstig, är hur transfermarkt fungerar med ryktena. Ta Vladimír Darida som exempel. På Transfermarkt är det 63% på att han ska till Freiburg, men allt det är baserat på en tidningsartikel. Och med Mattias Ginter har det varit 15-20% chans att han skulle till Arsenal, Bayern, Dortmund och Stuttgart, det vill säga över 50% totalt! Och det var inte ens 10% chans att han skulle lämna Freiburg ö.h.t (min uppskattning)! Känns jäkligt hobby alltihop.
Senast redigerad av Lekmand 2013-08-04 kl. 12:03.
Citera
2013-08-04, 16:38
Medlem
fchansas avatar
Mitt favorit regionalliga lag FC Memmingen fortsätter att vinna i den Bayerska regionalligan och hänger definitivt med i toppen i ligan som Bayern Munchen II leder.

Södra Portugal, där jag befinner mig, domineras annars fotbollsmässigt av rödbrusiga engelsmän som skriker om att championship har startat samt trådsmala holländare som tycker Ajax vinst över Roda i förrgår var fantastisk...... Jag längtar
hem till Eurosport och riktig fotboll :-)
Citera
2013-08-04, 17:17
Medlem
Ewrus avatar
Hade oturen att kunna se Bremens förlust mot Saarbrücken på Sky...
Ser verkligen inte ljust ut, Dutt har inte fått ordning på någonting och verkar helt hopplös i sin coaching. Arnautovic brydde sig inte alls, spelade helt nonchalant (ryktas om att han lämnar). Fritz hänger inte med alls ens mot ett lag som Saarbrücken... Petersen är fortfarande för dålig längst fram, behövs något bättre som första val.

Med bara en vecka kvar till starten av Bundesliga ser det minst sagt mörkt ut...
Citera
2013-08-04, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Enligt transfermarkt har Emre Can gått till Leverkusen för fem miljoner.

Igår fick Freiburg ett rött kort genom Immanuel Höhn i åttionde minuten, vid ställning noll-noll.. Höhn, som spelade väldigt lite förra året. Så det var minst sagt spännande igår!

Förresten. En sak jag tycker är himla konstig, är hur transfermarkt fungerar med ryktena. Ta Vladimír Darida som exempel. På Transfermarkt är det 63% på att han ska till Freiburg, men allt det är baserat på en tidningsartikel. Och med Mattias Ginter har det varit 15-20% chans att han skulle till Arsenal, Bayern, Dortmund och Stuttgart, det vill säga över 50% totalt! Och det var inte ens 10% chans att han skulle lämna Freiburg ö.h.t (min uppskattning)! Känns jäkligt hobby alltihop.

Är det inte så att procentsatserna på Transfermarkt är baserat på hur många som kommenterar/skriver i just den tråden, jag vet inte själv eftersom jag inte läser transferrykten där men har fått för mig det.
Citera
2013-08-04, 18:32
Bannlyst
Surt att Mönchengladbach åkte ur cupen, tycker jävligt synd om Branimir Hrgota då hans straffmiss orsakde det. Hoppas verkligen att hans självförtroende inte är knäckt inför Bundesliga.

Även om jag inte sympatiserar BMG, så ser jag framemot att Hrgota får sitt genombrott under den här säsongen

Tror att de flesta här kan skriva på.
Citera
2013-08-04, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-Rasist
Surt att Mönchengladbach åkte ur cupen, tycker jävligt synd om Branimir Hrgota då hans straffmiss orsakde det. Hoppas verkligen att hans självförtroende inte är knäckt inför Bundesliga.

Även om jag inte sympatiserar BMG, så ser jag framemot att Hrgota får sitt genombrott under den här säsongen

Tror att de flesta här kan skriva på.

Kanske Sveriges mest lovande anfallstalang? Hattrick mot Mainz är ju ganska imponerande.

Jag tycker också det är synd att BMG åkte, några fina nyförvärv de har. Målvakten åt upp Kruses otaliga chanser.
Citera
2013-08-04, 19:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
Kanske Sveriges mest lovande anfallstalang? Hattrick mot Mainz är ju ganska imponerande.

Jag tycker också det är synd att BMG åkte, några fina nyförvärv de har. Målvakten åt upp Kruses otaliga chanser.
Guidetti är väl Sveriges störste talang? Inte minst vad han presterade innan han fick viruset förra året..

Fast iofs så har Hgota har inte direkt gjort bort sig under sin tid i Tyskland, han var lagets skyttekung under försäsongen med sina fyra mål.

Fast sen så är det ingen tvekan om vem av dom som blir mest uppmärksammad i mediesammanhang.

Tycker personligen att det är bra att Hrgota inte har samma uppmärksamhet i media som Guidetti t.ex.
Då kan han utvecklas efter sin egen takt.

BMG har potential att nå Europa-plats med tanke på värvningarna som dom har gjort inför den kommande säsongen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in