Citat:
Finns det något Bundesliga-liga som riskerar att slås ut i morgon? Wolfsburg möter det på 90-talet hyfsat framgångsrika Karlsruhe borta på Wildparkstadion vid 20:30. De senare har börjat 2. Bundesliga med att hålla nollan i båda matcherna. Kanske kan komma en liten skräll där?
Övriga Bundesliga-klubbar bör tämligen enkelt gå vidare tycker man.
Finns det något Bundesliga-liga som riskerar att slås ut i morgon? Wolfsburg möter det på 90-talet hyfsat framgångsrika Karlsruhe borta på Wildparkstadion vid 20:30. De senare har börjat 2. Bundesliga med att hålla nollan i båda matcherna. Kanske kan komma en liten skräll där?
Övriga Bundesliga-klubbar bör tämligen enkelt gå vidare tycker man.
Ingen aning om hur det kommer gå. Det enda vi med säkerhet vet är att det kommer gå vilt till. Vargar i vildpark kan mycket väl spåra ur.
Belgarna hade ju både De Wolf & De Wilde mot Tyskland 1994. De Wilde hölls dock kvar på bänken då han var reservmålvakt bakom Michel Preud´Homme som utsågs till VM:s bäste målvakt. Det där var fan en oerhört bra match & kan vara material för nästa historiska djupdykning.
Tysklands stjärna var Thomas Hässler. Han står reggad som Roma-spelare men gick efter VM till just Karlsruhe. Karlsruhe hade ändå en spelare med i truppen. Liksom De Wilde var han dock bara reservmålvakt. Gissningar?
Oliver Kahn
Mot Belgien hade Tyskland en spelare från start på mittfältet som hette Martin Wagner. Jag kan fan icke placera in honom i huvudet. Det var ju ett tag sedan & jag kände säkert till honom på den tiden. Idag står det dock helt still. Det är blankt. Ändå var han i Kaiserslautern nästan hela 90-talet. Någon som minns denne spelare?
Han fick tydligen gå in i laget till denna matchen. Anledningen till ändringen minns jag mycket väl. Stefan Effenberg blev hemskickad efter att ha räckt finger åt publiken. Vi kan nog konstatera att ersättaren Wagner inte var en lika stor stjärna. Har helt glömt bort honom. Han fick spela i den framgångsrika matchen mot Belgien & i det efterföljande fiaskot mot Bulgarien då Yordan Letchkov från Hamburg SV nickade ut tyskarna ur VM. Totalt blev det bara 6 landskamper för Wagner.