Resultat: .
0%
röster
2013-08-05, 15:52
Medlem
Oranginas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Jag tror inte ens att det är någon moderator som aktivt följer denhär tråden, men det är i vilket fall inget problem, man får länka sånt Jag tror att Bayern är för stabila iår, de har en tjockmatta med spelare att falla tillbaka på. Enda dumma är att man släppte Gomez. Inte sagt att Dortmund blivit sämre, men liksom, Bayern

Någon moderator som gillar Bayern följer denna tråd...

På pappret har Bayern en starkare trupp men jag tror inte Pep kommer lyckas med det laget. Bvb tar hem bundesliga.

Ja, Gomez försäljningen var skum. Först bänkar man världens bästa avslutare och sedan säljer man han. Måste varit problem med han utanför planen.
Citera
2013-08-05, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina

På pappret har Bayern en starkare trupp men jag tror inte Pep kommer lyckas med det laget. Bvb tar hem bundesliga.

Ja, Gomez försäljningen var skum. Först bänkar man världens bästa avslutare och sedan säljer man han. Måste varit problem med han utanför planen.

Tror jag knappast. Rummenigge (?) kommenterade efter CL förlusten mot Chelsea att Gomez var en outstanding anfallare, men hade han varit världsklass så skulle titeln vara deras eller något liknande. Sedan kom en Mandzukic som dundrade in mål när Gomez var skadad, inte särskilt konstigt att han hamnar på bänken då.

Letandet efter en spelande forward (Lewandowski) drog väl igång efter CL förlusten om jag inte är ute och cycklar allt för mycket.
Citera
2013-08-05, 20:09
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Ja, du borde väl ha sett "Hundertwasserbahnhof" i Uelzen nån gång? Bodde bredvid den när jag var och kikade på 96 - orna förra gången
Ja där har jag bytt tåg många gånger när jag rest mellan Hannover och Hamburg. Den är verkligen ett konstverk! Dessutom har de inte bara en utan två kiosker som säljer öl. Synd bara att det är alkoholförbud på metronomtågen. Dock så brukar ju alla fotbollsfans smygsupa ändå.

På transferfronten kan det vara värt att uppmärksamma att svensken Mikael Ishak lämnar Köln för spel i Parma. Hoppas på bättre lycka för honom där!
Citera
2013-08-06, 07:10
Medlem
Gör väl ett försök på att tippa.

Fb-tips
A:
Bayer04
Bayern
Schalke
Dortmund
Hsv
Gladbach
Wolfsburg
Hannover
Frankfurt
Nürnberg
Freiburg
Mainz
Hertha
Hoffenheim
Augsburg
Stuttgart
Bremen
Braunschweig
---------------
B:
Fcb
BVb
Bayer04

Hoffenheim
Braunschweig
-----------------
C:
Greuther furth
Karlsruhe

------------------
D:
Keißling
Huntelaar
------------------
E:
Ribery
Gonzalo Castro
-----------------
F:
Neuer
Leno
------------------
G:
Bremen
Braunschweig
------------------
H:
Braunschweig
Stuttgart
------------------
I:
Bremen (Sopan Dutt får gärna slå något rekord här i att bli avsatt efter minst antal omgångar)
Stuttgart
------------------
Bayer 04 Leverkusen
Citera
2013-08-06, 11:36
Medlem
Worldnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Jag tror inte ens att det är någon moderator som aktivt följer denhär tråden, men det är i vilket fall inget problem, man får länka sånt Jag tror att Bayern är för stabila iår, de har en tjockmatta med spelare att falla tillbaka på. Enda dumma är att man släppte Gomez. Inte sagt att Dortmund blivit sämre, men liksom, Bayern Gå gärna med i tippningen om du har lust!

Jag som trodde att Leverkusen inte hade gjort så många transfers alls, så fel man kan ha :P Min Son och Kiessling kan bli det målfarligast anfallsparet i hela BL, och CL.

Ska ni inte vara med på tippningen?

Jag är lite osäker på Bayern i år. Man har ju sett det tidigare att Pep älskar mittfältare. Hur ska han kunna få plats med: Bastian, Thiago, Götze, Kroos, Robben, Ribery, Sxhaqiri (stavning), Müller osv. Sen spelade han även Manduzic på en vänsterkant mot Dortmund och Shaqiri på anfallet, även om Ribery var borta den matchen så var det konstig uppställning tycker jag. Tror mer på Dortmund i år.
Citera
2013-08-06, 12:00
Medlem
marc0p0l0s avatar
WELT frågade alla kaptener i Bundesliga några frågor (Bara Lahm som inte deltog:
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/s720x720/1091551_546288095424361_862777793_n.png

Inget revolutionerande kanske, men kan vara lite lustigt att kolla på. Två stycken som tror på Dortmund, Kehl och ?
Citera
2013-08-06, 12:35
Medlem
Lekmands avatar
Efter att ha slått ihop alla 11 tippningar inskickade efter motvalls regelinlägg kan man konstatera att Bayern tar hem det och Dotmund tar en lika säker andraplats.
1. Bayern 14
2. Dortmund 23
3. Schalke 43
4. Leverkusen 45
5. Gladbach 69
6. Wolfsburg 89
7. Stuttgart 94
8. Hamburg 99
8. Hannover 100
8. Frankfurt 100
11. Freiburg 111
12. Nürnberg 126
13. Bremen 142
13. Mainz 143
15. Augsburg 162
15. Hoffenheim 163
17. Herta Berlin 167
18. Braunschweig 181
Citera
2013-08-06, 14:35
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina

Klart det är speciellt när inläggen håller P-12 nivå eller hur?

Missat allt vad cupmatcher heter tyvärr men läser att dom är oroliga på hur allvarlig skadan på Schweinsteiger egentligen är.

Är det månne Gomeztransfern som gjort att Fiorentina ökat sina försäljning av säsongskort från förra säsongens 9600st till 19630st n? Nä det är antagligen hela laget som känns mer spännande nu.
Citera
2013-08-06, 16:57
Medlem
afras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Missat allt vad cupmatcher heter tyvärr men läser att dom är oroliga på hur allvarlig skadan på Schweinsteiger egentligen är.

Enligt blaskan Bild ägnade sig Schweinsteiger tillsammans med Robben åt "regenerativ löpenhet" under dagens träning. Bör då inte vara så allvarligt, men tipset är väl att Thiago spelar från start på fredag.
Citera
2013-08-06, 17:11
Medlem
afras avatar
Den som är glad för trängseln av toppspelare i Bayern är Jogi Löw. Det kommer betyda mindre slitna spelare till VM. Kommer ihåg den slutkörda Bayernfalangen under EM 2012, efter alla finalnederlag hade dessa spelare inget att ge och Tyskland föll platt mot ett inte alltför vasst Italien.
Citera
2013-08-06, 18:58
Medlem
marc0p0l0s avatar
Topplistan till "UEFA Best Player in Europe Award" blev nyligen publicerad:
1-3 Franck Ribéry (FRA) – Bayern München
1-3 Christiano Ronaldo (POR) – Real Madrid
1-3 Lionel Messi (ARG) – Barcelona
4 Robert Lewandowski (POL) – Borussia Dortmund (80 points)
5 Arjen Robben (NED) – FC Bayern München (55)
6 Thomas Müller (GER) – FC Bayern München (51)
7 Gareth Bale (WAL) – Tottenham Hotspur FC (48)
8 Bastian Schweinsteiger (GER) – FC Bayern München (34)
9 Zlatan Ibrahimović (SWE) – Paris Saint-Germain FC (27)
10 Robin van Persie (NED) – Manchester United FC (24)

Vad tycker ni? Möjligt att Schweinsteiger skulle varit något högre upp, annars ser det ganska "rätt" ut tycker jag. Plats 1-3 blir röstat om och offentliggjort när lottningen till gruppspelet i CL görs.
Citera
2013-08-06, 21:37
Medlem
Steff83s avatar
Dags för mig att kliva in i tävlingen då!

A. Tippa sluttabellen

1. Bayern München
2. Dortmund
3. Schalke
4. Leverkusen
5. Wolfsburg
6. Mönchengladbach
7. Stuttgart
8. Hamburg
9. Frankfurt
10.Hannover
11.Freiburg
12.W. Bremen
13.Hoffenheim
14.Hertha Berlin
15.Nürnberg
16.Mainz
17.Augsburg
18.Braunschweig

B. Tippa tabellen vid vinteravbrottet då halva serien är spelad. De tre i topp och de två i botten enbart.

1.Dortmund
2.Bayern München
3.Wolfsburg

17. Freiburg
18. Braunschweig

C.

Kaiserslautern och Düsseldorf

D. Vem vinner skytteligan, kör vidare på en divergerad betygsättning.

1. Klaas-Jan Huntelaar (Schalke)
2. Stefan Kiessling (Leverkusen)

E. Vem vinner assistligan, dvs Kickers uppgifter. Dessa är tvetydiga minst sagt.

1. Franck Ribery (Bayern München)
2. Julian Draxler (Schalke)

F. Vilken målvakt släpper in minst mål? Ännu en tvåsamhet där en andra premieras.

1. Manuel Neuer (Bayern München)
2. Roman Weidenfeller (Dortmund)

G. Vilket lag släpper in mest?

1. Braunschweig
2. Mainz

H. Minst gjorda antal mål av ett lag?
1.Augsburg
2.Braunschweig

I. Vilken klubb byter tränare först? Nu inte Kicker utan Transfermarkts uppgifter.
1. Bruno Labbadia (Stuttgart)
2. Torsten Lieberknecht (Braunschweig)

K. Vilket är ditt favoritlag i Tyskland?

Bayern München
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in