Resultat: .
0%
röster
2013-07-30, 21:28
Medlem
motvalls avatar
Att tippa Bundesliga är svårt, men när cyberkalle lyckades utklassa en sådan som mig så måste reglerna ändras. Den tidigare tävlingsledaren närvaro är icke godkänd för att föra fanan vidare, så jag gör detta och detta inte utan komplikationer. Massiva ark att kolla och syna. Massor med nya frågeställningar och poängsättningar, nu skall rättvisa skapas månne.

A. Tippa sluttabellen
5 poäng rätt placering
3 poäng en placering ifrån (Nürnberg slutar på plats 14 och du tippade dem som 15:e)
2 poäng två placeringar ifrån (Nürnberg slutar på plats 17 och du tippade dem som 15:e)
1 poäng tre placeringar ifrån (Nürnberg slutar på plats 18 och du tippade dem som 15:e)

B. Tippa tabellen vid vinteravbrottet då halva serien är spelad. De tre i topp och de två i botten enbart.
3 poäng, laget på plats ett
1 poäng lagen på plats två eller tre.
1 poäng för något av de två på nedflyttningsplatserna (Braunschweig och Augsburg ligger 17 rep 18, två poäng om du tippade dem. Men om Nürnberg ligger 17 och Augsburg 18, det ger bara en poäng i ditt tips.)
Inga poäng för andra placeringar, BL är för svårt för det.

C. Vilka två lag blir direkt uppflyttade till Bundesliga 1 från Bundesliga 2. Två alternativ.
3p rätt två lag (Som exemplevis Düsseldorf och Kaiserslautern)
1p ett rätt lag (Som att bara Kaiserslautern går upp av dina gissningar. )

D. Vem vinner skytteligan, kör vidare på en divergerad betygsättning.
3p ettan
1p tvåan

E. Vem vinner assistligan, dvs Kickers uppgifter. Dessa är tvetydiga minst sagt.
3p ettan
1p tvåan

F. Vilken målvakt släpper in minst mål? Ännu en tvåsamhet där en andra premieras.
3p ettan
1p tvåan

G. Vilket lag släpper in mest?
3p mest
1p näst mest

H. Minst gjorda antal mål av ett lag?

3p minst
1p näst minst

I. Vilken klubb byter tränare först? Nu inte Kicker utan Transfermarkts uppgifter.
3p första klubb
1p andra klubb

K. Vilket är ditt favoritlag i Tyskland?
Det kommer ges poäng för detta, skala 0-3. Men jag berättar inte mer än att fans av Bayern eller Dortmund kan som mest få tvenne. Dippsi och några till har här en säker tre poängare, att gilla lag länge och tydligt utan framgångar ger poäng. Lite av de nordtyska lagens anhängares paradgren.

Men att skriva Mainz här och aldrig mer skriva ett inlägg ger 0 poäng. Ska man framstå som anhängare så måste man skrivit flera inlägg i tråden om sitt lag. Dessutom kloka sådana. Poängen ges vid juletid.

Tävlingen börjar 1 augusti och den slutar 30:e augusti. Man har rätt att ändra, men ge mig gärna ett PM om detta.
Senast redigerad av motvall 2013-07-30 kl. 21:32.
Citera
2013-07-30, 21:44
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
F. Vilken målvakt släpper in minst mål? Ännu en tvåsamhet där en andra premieras.
3p ettan
1p tvåan
Vad räknas här? Förste målvakter enbart? Eller hur många matcher minimum?

Vad hände med punkt J?
Citera
2013-07-30, 21:48
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ewru
Vad räknas här? Förste målvakter enbart? Eller hur många matcher minimum?

Klubb inte person.
Men extrapoäng till målvakter som står minst 20 matcher vore kanske en idé.

Tar gärna emot fler tankar om min tävling.
Citera
2013-07-30, 22:17
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
B. Tippa tabellen vid vinteravbrottet då halva serien är spelad. De tre i topp och de två i botten enbart.
3 poäng, laget på plats ett
1 poäng lagen på plats två eller tre.
1 poäng för något av de två på nedflyttningsplatserna (Braunschweig och Augsburg ligger 17 rep 18, två poäng om du tippade dem. Men om Nürnberg ligger 17 och Augsburg 18, det ger bara en poäng i ditt tips.)
Inga poäng för andra placeringar, BL är för svårt för det.

C. Vilka två lag blir direkt uppflyttade till Bundesliga 1 från Bundesliga 2. Två alternativ.
3p rätt två lag (Som exemplevis Düsseldorf och Kaiserslautern)
1p ett rätt lag (Som att bara Kaiserslautern går upp av dina gissningar. )

I. Vilken klubb byter tränare först? Nu inte Kicker utan Transfermarkts uppgifter.
3p första klubb
1p andra klubb

K. Vilket är ditt favoritlag i Tyskland?
Det kommer ges poäng för detta, skala 0-3. Men jag berättar inte mer än att fans av Bayern eller Dortmund kan som mest få tvenne. Dippsi och några till har här en säker tre poängare, att gilla lag länge och tydligt utan framgångar ger poäng. Lite av de nordtyska lagens anhängares paradgren.
B. Behöver de två i botten vara på rätt placering? Dvs får man noll poäng när man skrivit 17. Hoffenheim 18. Stuttgart när det i själva verket är tvärt om? Tycker man borde få en tröstpoäng.

C. Tycker nästan att det är lite för svårt för en Bundesligatippning. Eftersom jag inte kan alls mycket om B2 kommer jag ta samma lag som Cyberkalle här

I. ????? Var det nån tränare alls som lämnade under förra säsongen? Lutar på att jag drar en till Cyberkalle här alltså.

K. Borde helt klart inte behandlas som en medgångssupporter när det är Christian Streichs tränarfilosofi jag gillar! Och spelarna. Och staden. Och arenaölen. Och Kruse

Jätteplus på att också du tycker om att ge extra många poäng när det är exakt placering! Och bra med 2a-plats på alla saker så att man slipper ta Bayern på allt. Ser fram emot att tippa enligt denna!

Edit: Efter en snabb huvudräkning blir maxpoängen 127, och jag antar att genomsnittstipparen får typ 70 poäng, och att jag får får 97 Det är lagom många poäng, tillräckligt för att utse en vinnare, och ändå inte så hopplöst många.
Senast redigerad av Lekmand 2013-07-30 kl. 22:30.
Citera
2013-07-30, 22:25
Medlem
motvalls avatar
Ett förtydligande;
Fråga K har vissa givna poäng, sådana som länge och i motgång såväl som i medgång hållt fast vid sin klubb ska premieras i min tävling. Skribenter som innan maj 2013 skrivit om Bundesliga med känsla och kunskap premieras. Det nordtyska var ett skämt, men det är noterbart hur många de är i relation till andra. Ewru, Marc0p0lo, Germanofil, mm, ni har en trepoängare här.

En sådan som mig, topplag och Bayernanhängare, ska givetvis inte få full poäng. Vi vinner annat.
Citera
2013-07-30, 22:45
Medlem
xtroes avatar
Kul initiativ! Det gillas

Nu kan jag ha missat det, men ska man PM:a eller skriva i tråden?

Bremen känns som vanligt omöjliga att tippa
Citera
2013-07-30, 22:53
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Ett förtydligande;
Fråga K har vissa givna poäng, sådana som länge och i motgång såväl som i medgång hållt fast vid sin klubb ska premieras i min tävling. Skribenter som innan maj 2013 skrivit om Bundesliga med känsla och kunskap premieras. Det nordtyska var ett skämt, men det är noterbart hur många de är i relation till andra. Ewru, Marc0p0lo, Germanofil, mm, ni har en trepoängare här.

En sådan som mig, topplag och Bayernanhängare, ska givetvis inte få full poäng. Vi vinner annat.

Vi nordtyskar behöver alla poäng vi kan få, sett till Wolfsburg, Bremen, Braunschweig (och Hamburg?) kan det bli ont om poäng för oss i ligan om inte annat.

Snyggt upplägg annars! Får sätta mig och fila på tippningen..
Citera
2013-07-30, 23:26
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Klubb inte person.
Men extrapoäng till målvakter som står minst 20 matcher vore kanske en idé.

Tar gärna emot fler tankar om min tävling.

Jag som har semester och konstant är lite halvt onykter har 3 frågor:

1) Vill du ha tipsen från början via PM för att presentera allt senare eller är det bara att posta? (Du skrev bara att ev. ändringar ska gå via pm)

2) Är det helt ok att inkomma med tipset så sent som den 30/8? Det är väl minst 3 omgångar in i serien? Inte för att jag, som vissa andra, tror att serien är avgjord redan då men den ger väl vissa fördelar att dra ut på det

3) Mitt favoritlag spelar ju inte i BL för närvarande. Hur gör vi som befinner oss i den situationen när det gäller den frågan?
Citera
2013-07-31, 00:46
Medlem
Zizierzrogbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afra
Bra summerat. Marvin Ducksch är en talang, som kan få chansen om Lewandowski eller Aubameyang faller bort av någon anledning och Schieber inte presterar.

Citat:
Ursprungligen postat av Zizierzrogba

Det kan ju förvisso vara så att Ducksh är jävligt vass och kommer få spela en del och att typ Koray Günter växer med uppgiften om han får spela, att Klopp ger egna talanger chansen som tar chansen är ju inget "ovanligt".

Lite kul att denne Ducksch gjorde 2 mål i dag varav det senare enligt vad jag kunde läsa mig till på min halvknackiga skoltyska var ett riktigt klassmål! Det första målet stod Hofman för assisten. Förvisso mot ett enligt en BvB-skribent fult spelande Würzburger Kickers som enligt Wikipedia lirar i Regionalliga Bayern. Gündogan åkte på en ful tackling och byttes ut efter det.
Citera
2013-07-31, 06:52
Medlem
cyberkalles avatar
Motvall@ kungligt av dig här skall det krossas tipsmotståndare.
Hoppas du bär upp din nya outfit kungligt.

A
https://www.flashback.org/sp44368642
B
Bayern München
Dortmund
Leverkusen
------------
Berlin
Augsburg
Stuttgart
C
Kaiserslautern
Köln
D
Kießling
Lewandowski
E
Ribéry
Götze
F
Neuer
Leno
G
Berlin
HSV
H
Braunschweig
Berlin
I
Stuttgart
Hoffenheim
K
Mia San Mia Bayern
Citera
2013-07-31, 20:37
Medlem
afras avatar
Bayern München - FC Sao Paolo kickar just igång på RTL. Bayern spelar med en 4-1-2-2-1-uppställning (!)

Bayern München:

Neuer

Alaba, Martinez, Dante, Rafinha

Schweinsteiger

Kroos, Lahm

Ribery, Robben

Pizarro
Citera
2013-07-31, 21:51
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
När kommer götze och badu tillbaka?